pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-ПРОЕКТНИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ

ЛІ Цзяці –

аспірант кафедри музичного мистецтва і хореографії

Південноукраїнського національного педагогічного університету

імені К. Д. Ушинського

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті запропоновано модель організаційно-методичної системи формування художньо-проектних умінь майбутніх учителів музики. Здійснено аналіз досліджень присвячених проблемі використання проектних технологій у підготовці майбутніх учителів музики. Розглянуто особливості розробки моделей в педагогічній науці та методиці мистецького навчання. Висвітлені основні вимоги до процесу формування художньопроектних умінь майбутніх учителів музики, з урахуванням яких опрацьовано модель. Спираючись на гуманістичну парадигму мистецької освіти побудовано модель, яка складається з чотирьох основних блоків: теоретико-методологічним, проектувально-технологічним, формувальним та результативно-оцінювальним. Розглянуто та обґрунтовано складові елементи до кожного з виділений блоків моделі. Очікуваний результат передбачає сформованість всіх компонентів художньо-проектних умінь майбутніх учителів музики.

Ключові слова: художньо-проектні уміння, майбутні учителі музики, організаційно-методична модель.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Дубасенюк О. А. Концептуальні моделі педагогічної освіти: наукові пошуки та здобутки // Професійно-педагогічна освіта: сучасні концептуальні моделі та тенденції розвитку: Монографія / Авт. кол. О. А. Дубасенюк, О. Є. Антонова, С. С. Вітвицька, Н. Г. Сидорчук, О. М. Спірін, Н. В. Якса та ін. / За заг. ред. проф. О. А. Дубасенюк: Вид. 2-е, доп. – Житомир: Вид- во ЖДУ ім. І. Франка, 2008. – С. 8–29.

2. Карпова Л. Г. Сутність професійної підготовки викладача / Л. Г. Карпова // Педагогічна підготовка викладачів вищих навчальних закладів: матеріали міжвузівської науково-практичної конференції –Харків: ОВС, 2002. – 164 с.

3. Локарєва Ю. В. Формування творчопроективних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі музично-теоретичної підготовки / Юлія Валеріанівна Локарєва // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. Ф. Черкасов та ін. – Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. – Вип. 147. – С. 162–166.

4. Мішедченко В Формування професійної компетентності майбутнього вчителя музики в умовах вищого навчального закладу / В. Мішедченко. Проблеми підготовки сучасного вчителя: збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини [ред. кол.: Побірченко Н. С. (гол. ред.) та ін.]. – Умань: ПП Жовтий О. О., 2012. – Випуск 6. – Частина 1. – С. 251–257.

5. Радецька І. А. Формування художньопроектних умінь майбутніх учителів трудового навчання / І. А. Радецька // Педагогічний дискурс. – 2009. – Вип.5. – С. 173–182.

ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫ К ФОРМИРОВАНИЮ ЦЕЛОСТНОГО ПРЕДСТАВЛЕНИЯ О МУЗЫКАЛЬНОМ ПРОИЗВЕДЕНИИ У БУДУЩЕГО УЧИТЕЛЯ МУЗЫКИ

ЧЕНЬ Цзицзянь –

аспирант кафедры музыкального искусства

и хореографии Южноукраинского национального

педагогического университета им. К. Д. Ушинского

e-mail: [email protected]

Анотація

    

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Берталанфи Л. фон. История и статус общей теории систем / Л. фон Берталанфи // Системные исследования. Ежегодник. – М.: Наука, 1973. – С. 20–37.

2. Блауберг И., Юдин Э. Системный подход / И. В. Блауберг, Э. Г. Юдин // Философский энциклопедический словарь. – М.: Советская энциклопедия, 1983. – 453 с.

3. Выготский Л. С. Воображение и творчество в детском возрасте: Психол. очерк; Книга для училтеля / Л. С. Выготский. – М.: Просвещение, 1991. – 93 с.

4. Костюк О. Г. Сприймання музики і художня культура слухача / О. Г. Костюк. – К.: Наукова думка, 1965. – 123 с.

5. Кузнецов Ю. Ф. Деятельностный подход к учению и основные категории педагогики / Кузнецов Юрий Федорович // Специальное образование. – 2006. – №6. – С. 29–38.

ДІАГНОСТИКА СТАНУ ПЕРСОНІФІКОВАНОЇ ПРОЕКЦІЇ ВОКАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ

ЛО Чао –

аспірант кафедри музичного мистецтва і хореографії

Південноукраїнського національного педагогічного

університету імені К. Д. Ушинського

e-mail [email protected]

Анотація

    У статті уточнено поняття персоніфікованої проекції вокальної підготовки майбутніх учителів музики, його компонентна структура. Актуалізовано проблему діагности зазначеного феномену. Представлено критерії, показники оцінювання, відповідні до них методи та логіка шкалування. Критеріями визначено: гностичноопераційний, ціннісно-вибірковий, комунікативно-творчій. Розкрито основні процедури діагностики: анкетування, педагогічне спостереження, тестування та спеціально розроблені завдання. Подано отримані результати розподілу досліджуваних за рівнями: високий діалогічно-усвідомлюваний; середній – досвіднонакопичувальний; низький – технологічно-орієнтований.

Ключові слова: вокальна підготовка, персоніфікація, персоніфікована проекція вокальної підготовки майбутніх учителів музики

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Ингенкамп К. Педагогическая диагностика: пер. с нем. / К. Ингенкамп – М.: Педагогика, 1991. – 240 с.

2. Ло Чао. Компонентна модель вокальної підготовки майбутнього вчителя музики в контексті технології персоніфікації / Ло Чао // Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. – Вип.22 (1–2017). – Ч. 2. – Кам’янець-Подільський, 2017. – С. 56–61.

3. Ло Чао. Критерії та показники оцінювання персоніфікованої проекції вокальної підготовки майбутніх учителів музики / Ло Чао // Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства. Матеріали і тези ІІІ Міжнародної конференції молодих учених та студентів (Одеса 13–14 жовтня 2017 р.). ― Т. 2.– Одеса: ПНПУ імені К. Д.Ушинського, 2017. – С. 53–55.

4. Реброва О. Є. Педагогічна діагностика в контексті підвищення якості мистецької освіти / О. Є. Реброва // Науковий часопис Нац. пед. ун-ту ім. М. П. Драгоманова. Сер. 14: Теорія і методика мистецької освіти. – Київ: Вид-во НПУ, 2015. – Вип. 17(22). – С. 37–45.

5. Чжан Яньфен. Методика вокальної художньо-виконавської підготовки майбутніх учителів музики в університетах України і Китаю. Дис. … канд. пед. наук спец. 13.00.02 – «Теорія і методика музичного навчання» / Чжан Яньфен. – Київ, 2012. – 253 с.

THE DEVELOPMENT OF SPECIAL PSYCHOLOGICAL AND PHYSIOLOGICAL CHARACTERISTICS OF A FUTURE PIANO ACCOMPANIST

MAKHINKO Iryna Oleksandrivna –

Master Student

Keybord Instruments And Percussion Department

Higher State Education Institute of

Musical and Dancing Studies «Gaetano Braga» of Teramo

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті висвітлено проблему розвитку спеціальних психолого-фізіологічних особливостей майбутнього піаніста-акомпаніатора. Актуальніть дослідження обумовлена там, що стратегія розвитку сучасного музичної освіти пов’язана з внесенням інноваційних перетворень до її змісту інноваційних перетворень до її змісту й має ґрунтуватись на вирішенні завдань щодо якісної професійної пібготовки майбутнього музиканта, що потребує удосконалення мистецько-технологічних шляхів її реалізації. Виявлено, що успішна підготовка майбутнього піаніста-акомпаніатора тісно пов’язана те тільки з оволодінням і розвитком технічних умінь та навичок, але також і з розвитком ряду психолого-фізіологічних особливостей, таких як увага, музична пам’ять, мобільність реакції, витримка і воля, емпатія і педагогічний такт та чуйність.

Ключові слова: психолого-фізіологічні особливості ,професійні навички, розвиток, майбутній піаністакомпаніатор.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Alekseev, A. D. (2012). Metodika obucheniya igry na fortepiano. [Teaching methods of pianoforte playing]. Moscow.

2. Askarova, O. (2016). O neobkhodimosti formirovaniya osnovnykh psihologicheskikh kachestv kontsertmeystera. [About the necessity of forming basic psychological characteristics of a concertmaster]. Concertmaster art. Theory, history, practice. Kazan.

3. Kirnarskaia, D. K. (2004). Psikhologiya spetsialnykh sposobnostey. Muzyikalnyie sposobnosti. [Psychology of special abilities. Musical abilities]. Moscow.

4. MacKinnon, L. (2009). Igra naizust. [Playing by heart]. Classics-XXI.

5. Medtner, N. K (2011). Povsekdnevnaya rabota pianista i kompozitora. [Daily work of a pianist and a composer]. Moscow.

6. Petrushin, V. I. (2009). Muzykalnaya Psikhologiya. [Musical psychology]. Moscow. Gaudeamus.

7. Platonov, K. K. (2013). O sisteme psikhologii. [About the system of psychology]. Book on Demand Ltd.

8. Savshinskiy, S. I. (2004). Rabota nad muzykalnym proizvedeniyem. [Working on a piece of music]. Moscow.

FORMATION AND DEVELOPMENT OF HIGHER EXTRAMURAL PEDAGOGICAL EDUCATION IN RUSSIA

PETROV Vladimir –

post-graduate student Faculty of Pedagogy and Psychology,

Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz, Bydgoszcz, Poland

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті на основі аналізу історико-педагогічної літератури обґрунтовано передумови та особливості організації професійної підготовки педагогічних кадрів в умовах вищої заочної педагогічної освіти в Росії. В процесі дослідження виявлено організаційно-змістові особливості побудови вищої заочної педагогічної освіти на різних етапах її розвитку, а також обґрунтовано тенденції розвитку вищої заочної педагогічної освіти на сучасному етапі розвитку Росії (на прикладі Московського державного відкритого педагогічного університету імені М. О. Шолохова та Московського державного гуманітарного університету імені М. О. Шолохова).

Ключові слова: вища заочна педагогічна освіта, навчально-методичне об’єднання, Московський державний гуманітарний університет імені М. О. Шолохова.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Buraya L. V. A new strategy for the development of extramural pedagogical education in the context of continuing education / L. V. Buraya // Siberian Pedagogical Journal. – 2012. –№ 3. – P. 97– 102.

2. Questions of history and prospects for the development of higher extramural education in the RSFSR: Interuniversity col. of sci. tr. / Moscow State extramural ped. in-t; Ex. Ed. S. M. Arlazarova. – M.: MSEPI, 1985. – 132 p.

3. Gritsyuk B. A. Perfection of the organization of correspondence education in pedagogical institutes: the author's abstract. dis. ... cand. ped. Sci. / B. A. Gritsuk. – Kiev, 1977. – 24 p.

4. Zakharova E. B. History of the development of educational and methodological support for higher correspondence education in the USSR: 50–80 years. XX century. Author's abstract. dis. ... cand. ped. Sc. / E. B. Zakharova. – M., 2003. – 22 p.

5. From the history of the Moscow State Open Pedagogical Sholokhov University [Electronic resource] // Moscow Pedagogical State University: [site]. [2017]. URL: http://mpgu.su/novosti/gosudarstvennogopedagogicheskogo-universiteta/ (reference date: 26.10.2017).

6. Ignatiev V. P. Historical and pedagogical bases of development of the correspondence form of education in the system of continuous vocational education / V. P. Ignatiev., A. S. Markova. – Yakutsk: YSU, 2002. – 91 p.

7. Kobzareva T. I. Development of higher correspondence education in the Ukrainian SSR (1928– 1975). dis. ... cand. ped. Sci. / T. I. Kobzareva. – Kiev, 1977. – 26 p.

8. Kychkina S. D. Formation of scientific and methodological culture of students-part-timers of pedagogical high school / S. D. Kychkina. – Moscow: Moscow Psychological and Social Institute, 2008. – 151 p.

9. Lazarev V. N. Higher pedagogical education without interruption from the main activity: history, current state, prospects: dis. ... Dr. ped. Sc. / V. N. Lazarev. – M., 2004. –402 p.

10. Markova A. S. Organizational and pedagogical conditions for the improvement of higher extramural pedagogical education / A. S. Markova. – Yakutsk: YSU, 2002. – 82 p.

11. MSHU named after A. M. Sholokhov: history and modernity. (Interview with the Rector V. D. Nechaev) // Higher Education in Russia. – 2011. – № 6. – P. 43–49.

12. Methodological and guidelines for the organization of higher correspondence teaching education. Comp. A. N. Polyansky, O. S. Likhomanova. – M., 1964. – 390 p.

13. Monitoring the activities of federal educational institutions of higher professional education [Electronic resource] URL: http: // (application date: 02.11.2017).

14. Moscow State Humanitarian University named after M. A. Sholokhov [Electronic resource] // Dictionaries and encyclopedias on Academician. [site]. [2017]. URL: https://dic.academic.ru/dic.nsf/ruwiki/344505 (reference date: 09.11.2017)

15. Moscow State Correspondence Pedagogical Institute. Essays on History (1951-1990): Sat. Art. /
Ans. Ed. A. V. Ushakov. – Moscow: MSCPI, 1991. – 105 p.

16. Moscow State Open Pedagogical University named after М.А. Sholokhov [Electronic resource] // The Best People of Russia. [site]. [2017]. URL: http://www.llr.ru/razdel4.php?id_r4=282&id_r3=41&si mb=%CC&page (date of circulation: 26.10.2017)