pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПРОФЕСІЙНА МОВНОКОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНЦІЯ ПРИ ВИВЧЕННІ КУРСУ «СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРНА МОВА»

ДАНИЛЮК Оксана Климівна –

кандидат філологічних наук, доцент

кафедри філології та методики початкової освіти

Східноєвропейського національного університету

імені Лесі Українки

[email protected]

ГРОМКО Тетяна Василівна –

кандидат філологогічних наук, доцент

кафедри української мови

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected] 

Анотація

    Професійна мовнокомунікативна компетенція особистості є показником сформованості системи професійних знань, комунікативних умінь і навичок, ціннісних орієнтацій, загальної гуманітарної культури, інтегральних показників культури мовлення, необхідних для якісної професійної діяльності. Сформувати професійну мовнокомунікативну компетенцію покликана сучасна система освіти. Важливу роль у ньому процесі відіграє курс «Сучасна українська літературна мова».

Ключові слова: комунікативна компетенція, мовна компетенція, мовознавчі складові професійної компетенції, культура мовлення, сучасна українська літературна мова.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Вовк О. І. Комунікативно-когнітивна компетентність студентів-філологів: нова освітня парадигма / О. І. Вовк. – Черкаси: Чабаненко Ю.А., 2013. – 500 с.

2. Данилова Г. С. Управління процесом становлення професійної компетентності методиста / Г. С. Данилова. – К.: УІПКККО, 1995. – 80 с.

3. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : Бібліотека з освітньої політики / за заг. ред. О. В. Овчарук. – К.: «К.І.С.», 2004. – 112 с.

4. Онопрієнко О. Концептуальні засади компетентнісного підходу в сучасній освіті / О. Онопрієнко // Шлях освіти. – 2007. – № 4. – С. 32–37.

5. Ситник О. П. Професійна компетентність вчителя / О. П. Ситник // Управління школою. – 2006. – № 14. – С. 2–9.

6. Черемис І. Нові вимоги до спеціаліста: поняття компетентності й компетенції / І. Чемерис // Вища освіта України. – 2006. – № 2. – С. 84–88.

 

 

РЕАЛІЗАЦІЯ СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ І СПОРТУ ДО РЕАБІЛІТАЦІЙНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ З ОБМЕЖЕНИМИ ФІЗИЧНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ

ДОЛИННИЙ Юрій Олексійович –

кандидат педагогічних наук, доцент,

докторант кафедри педагогіки і методики технологічної освіти

Глухівського національного педагогічного університету

імені О. Довженка e-mail:[email protected]

Анотація

    У статті розглянуто практичну реалізацію системи професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання i спорту до реабілітаційної роботи з дітьми з обмеженими фізичними можливостями. Представлено загальний зміст проведеної експериментальної роботи по виявленню впливу експериментальної та загальної програм підготовки фахівців з фізичної терапії, ерготерапії, фізичної реабілітації до професійної діяльності.

Ключові слова: фахівці, фізична терапія, експериментальна робота, обмеження в розвитку.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

 1. Грибан Г. П. Системний підхід у навчальному процесі з фізичного виховання / Г. П. Грибан // Педагогічні науки: зб. наукових праць Полтавського нац. пед. ун-ту ім. В. Г. Короленка. – Вип. 55. – Полтава, 2012. – С. 74–79.

2. Долинний Ю. О. Оздоровчі технології осіб з обмеженими можливостями: навчальний посібник для студентів спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія» вищих навчальних закладів / Ю. О. Долинний. – Краматорськ: ДДМА, 2017. – 83 с.

3. Долинний Ю. О. Теоретичні аспекти реабілітаційної роботи з дітьми з обмеженими фізичними можливостями: монографія / Ю. О. Долинний; за заг.ред. В. В. Борисова. – Краматорськ: ДДМА, 2015. – 106 с.

4. Иванов В. С. Основы математической статистики / В. С. Иванов. – М.: Физкультура и спорт, 1990. – 175 с.

5. Кремер Н. Ш. Теория вероятностей и математическая статистика / Н. Ш. Кремер. – М.: Юнити, 2000. – 543 с.

6. Курок О. І. Програма підготовки фахівців з фізичного виховання i спорту до реабілітаційної роботи з дітьми з обмеженими фізичними можливостями. Навчально-методичний посібник / О. І. Курок, Ю. О. Долинний. – Краматорськ: ДДМА, 2017. – 115 с.

7. Матвеев Л. П. Основы общей теории спорта и системы подготовки спортсменов / Л. П. Матвеев. – Київ: Олимпийская литература, 1999. – 317 с.

8. Суслаков Б. А. Статистические методы обработки результатов измерений // Спортивная метрология / Под ред. проф. Зациорского В. М. – М.: Физкультура и спорт, 1982. – С. 19–62.

9. Теория и методика физического воспитания: учебник / под ред. Т. Ю. Круцевич. – Київ: Олимпийская литература, 2003. – Т. 1. – 422 с.

10. Тюрин Ю. Н. Статистический анализ данных на компьютере / Под ред. Фигурнова В.Э. – М.: ИНФРА, 1998. – 528 с. 11. Холодов Ж. К. Теория и методика физического воспитания / Холодов Ж. К., Кузнецов В. С. – Москва: Академия, 2001. – С. 131– 132.

ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ОСНОВ КОРЕКЦІЙНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ УЧНІВ З ОБМЕЖЕНИМИ РОЗУМОВИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ

РАЦУЛ Анатолій Борисович

кандидат педагогічних наук,

професор кафедри спеціальної освіти та

здоров’я людини Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

ЗАВІТРЕНКО Долорес Жораївна

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри методик дошкільної та

початкової освіти Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

КУРЯТА Ірина Георгіївна

кандидат медичних наук, доцент кафедри спеціальної освіти та

здоров’я людини Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

  Стаття розкриває проблеми корекційно-розвиваючої роботи в спеціальних освітніх установах. Вона розроблена на основі системного вивчення психолого-педагогічних умов забезпечення корекційної спрямованості трудового навчання дітей з обмеженими розумовими можливостями (із затримкою психічного розвитку та розумово відсталих дітей).

Ключові слова: корекція, корекційно-розвивальна робота, корекційний вплив, компоненти корекційної роботи, корекційно-розвивальний вплив на дитину в процесі трудового навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Дульнев Г. М. Учебно-воспитательная работа во вспомогательной школе / Г. М. Дульнев. – М.: Просвещение, 1981. – 176 с.

2. Золотоверх В. В. Еволюція поглядів дефектологів на трудову діяльність та її роль у розвитку розумово відсталої дитини / В. В. Золотоверх // Дефектологія. – 2008. – №1. – С. 47–51.

3. Каут Н. М. Основи дефектології та логопедії / Н. М. Каут. – Дрогобич: РВВ ДДПУ імені Івана Франка, 2012. – 372 с.

4. Малинович В. И. К вопросу об обучаемости детей с нарушенным умственным развитием / В. И. Малинович // Дефектология. – №3. – 1999. – 56–71.

5. Миронова С. П. Реалізація індивідуального підходу до дітей з вадами інтелекту у процесі навчання / С. П. Миронова, М. П. Матвеєва. – Камянець-Подільський К-ПРПУ, 2001. – 28 с.

6. Основи корекційної педагогіки: навчальнометодичний посібник / С. П. Миронова, О. В. Гаврилов, М. П. Матвєєва; [за заг. ред. С. П. Миронової]. – Кам’янець-Подільський: КДНУ імені Івана Огієнка, 2010. – 264 с. – С. 121–129.

7. Рохліна О. П. Розвиток у учнів допоміжної школи усвідомленості учбовопрактичної діяльності на заняттях з трудового навчання / О. П. Рохліна // Дефектологія. – 2002. – № 2. – С. 8–11.

8. Сєднєва В. О. Основи корекційної роботи з учнями, які мають особливості психофізичного розвитку: методичні рекомендації / В. О. Сєднєва. – Миколаїв: ОІППО, 2011. – 36 с.

9. Синьов В. М. Основи дефектології: навч. посібник / В. М. Cиньов. – К.: Вища школа., 1994. – 143 с. – С. 26–28.

10. Хохліна О. П. Психолого-педагогічні основи корекційної спрямованості трудового навчання учнів з вадами розумового розвитку / О. П. Хохліна. – К.: Педагогічна думка, 2000. – 286 с. – С. 157–168.

ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ПЕРЕКЛАДАЧА У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УСНОГО ПЕРЕКЛАДАЧА

ЗІНУКОВА Наталія Вікторівна –

кандидат педагогічних наук, доцент

завідувач кафедри англійської філології

та перекладу Університету імені Альфреда Нобеля

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті розглядається проблема формування мовної особистості перекладача як системоутворюючий фактор процесу його професійної підготовки, визначаються необхідні умови досягнення нової якості вищої лінгвістичної освіти. Особлива увага приділяється осмисленню професійного портрета фахівця в галузі перекладу та визначенню його рольового репертуару й функцій в умовах полікультурного і поліетнічного середовища.

Ключові слова: мовна особистість, перекладач, міжкультурна комунікація, перекладацька компетентність, лінгвокультури.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аликина Е. В. Эволюция ролей устного переводчика в современном мире [Электронный ресурс] / Е. В. Аликина // Вестник Пермского государственного технического университета. – Режим доступа: http://vestnik.pstu.ru/_.../get_file.php – дата доступа: 28.10.2015.

2. Бакало Д. И. Особенности познания и отражения действительности в сознании переводчика в процессе его профессиональной деятельности / Д. И. Бакало // Вестник Томского государственного университета. – Томск, 2007. – № 298. – С. 29–31.

3. Брагина А. Д. Формирование поликультурных ценностных ориентаций будущих переводчиков как актуальная проблема профессионального языкового образования / А. Д. Брагина // Человек и образование. Академический Вестник Института образования для взрослых Российской академии образования. – М., 2011. – № 1 (26). – С. 118–123.

4. Гребенщикова А. В. Лингвоинформационный период развития проблемы формирования вторичной языковой личности в системе профессионального лингвистического образования / А. В. Гребенщикова // Вестник ЮУрГУ. – Серия «Образование. Педагогические науки». – 2013. – Т. 5, № 1. – С. 127–132.

5. Караулов Ю. Н. Русский язык и языковая личность / Ю. Н. Караулов. – Изд. 7-е. – М.: Издательство: ЛКИ, 2010. – 264 с.

6. Комиссаров В. Н. Современное переводоведение / В. Н. Комиссаров. – М.: ЭТС, 2002. – 424 с.

7. Латышев Л. К. Перевод: Теория, практика и методика преподавания: учебник для студ. перевод. фак. высш. учеб. заведений / Л. К. Латышев, А. Л. Семенов. – 3-е изд., стер. – М.: Академия, 2007. – 192 с.

8. Ремезова Л. В. К вопросу о профессиональной компетентности лингвистапереводчика / Л. В. Ремезова // Язык и культура. – № 3. – Томский государственный университет, 2011. – С. 125–132.

9. Серебрякова С. В. К проблеме формирования языковой личности лингвистапереводчика / С. В. Серебрякова, А. А. Серебряков // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия: Педагогика и психология. – Майкоп: изд-во АГУ, 2012. – Вып. 3. – С. 123–127.

10. Zinukova N. V. Integrated methodological model of interpreters’ training in multilingual society / N. V. Zinukova // Іноземні Мови. Київ: ТОВ Видавництво Ленвіт», № 4 (80), 2014. – С. 40–44.

ВИКОНАВСЬКА МАЙСТЕРНІСТЬ МУЗИКАНТА-ДУХОВИКА ЯК ВАЖЛИВИЙ ЧИННИК УСПІШНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІВАНОВА Валентина Леонідівна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва

Відокремлений підрозділ «Миколаївська філія

Київського національного університету культури і мистецтв»

e-mail: [email protected]

ІВАНОВ Олександр Кузьмич

заслужений працівник культури України, професор кафедри музичного мистецтва

Відокремлений підрозділ «Миколаївська філія

Київського національного університету культури і мистецтв»

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті розглянуті питання розвитку виконавської майстерності студента-духовика як важливого чинника подальшого утвердження в професійній діяльності. Визначені параметри індивідуальної підготовки і колективної творчості у кінцевому результаті формування виконавської майстерності музиканта. Обґрунтовані передумови для утвердження у світовому мистецтві української національної школи гри на духових інструментах.

Ключові слова: музично-освітня робота, виконавська майстерність, духові інструменти, творчий колектив, професійна діяльність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Анисимов М. В. Репрезентативность исполнительского опыта отечественных музыкантов-духовиков. / М. В. Анисимов // Самарский научный вестник. – 2014. –№ 4(9). – С. 17–19.

2. Апатский В. Основы теории и методики духового музыкального исполнительского искусства: учеб. пособие для муз. вузов /
В. Апатский. – Кие: Нац. Муз. академия Украины им. П.Чайковского, 2006. – 432 с.

3. Апатский В. Н. История духового музыкально-исполнительского искусства / В. Н. Апатский. – К.: Задруга, 2010. – 320 с.

4. Когоутек Ц. Техника композиции ХХ века. / Ц. Когоутек. – М.: Музыка, 1976. – 368 с.

5. Левин С. Духовые инструменты в истории музыкальной культуры / С. Левин. – Ленинград: Музыка, 1983. – 192 с.

6. Нейгауз Г. Г. Об искусстве фортепианной игры: Записки педагога / Г. Г. Нейгауз. – М.: Музыка, 1988. – 240 с.

7. Фейгин М. Индивидуальность ученика и искусство педагога / М. Фейгин. – М.: Музыка,1975. – 112 с.