Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ВЗАЄМОДІЯ РІЗНИХ ВИДІВ МИСТЕЦТВА У ФОРМУВАННІ ХУДОЖНЬОГО СВІТОГЛЯДУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ

СТРАТАН-АРТИШКОВА Тетяна Борисівна –

доктор педагогічних наук, професор

кафедри музичного мистецтва та хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected] 

Анотація

    У статті розкривається значення різних видів мистецтва у розвитку духовності майбутнього вчителя. Зазначається, що ціннісні аспекти різних видів мистецтва спрямовуються на розвиток світоглядних уявлень, ціннісних орієнтацій, духовних якостей особистості.Здійснюється аналіз наукових праць, що дає змогу підкреслити важливість використання взаємодії мистецтв у розвитку іформуванні художнього світогляду майбутнього фахівця в процесі навчання у ВНЗ.

Ключові слова: духовність, художній світогляд, взаємодія мистецтв, духовно-творча особистість, майбутній вчитель.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бех І. Д. Особистість у просторі духовного розвитку: навчальний посібник / І. Д. Бех. – К.: Академвидав, 2012. – 256 с.

2. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: Навчальний посібник / І. М. Дичківська. – К.: Академвидав, 2004. – 352 с.

3. Зязюн І. Естетичні засади розвитку особистості / І. Зязюн // Мистецтво у розвитку особистості: Монографія. – Чернівці: Зелена Буковина, 2006. – 213 с.

4. Масол Л. М. Загальна мистецька освіта: теорія і практика / Л. М. Масол. – К.: Промінь, 2006. – 432 с.

5. Олексюк О. М. Педагогіка духовного потенціалу особистості / О. М. Олексюк, М. М. Ткач. – К.: Знання України, 2004. – 264 с.

6. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва: теорія і методика мистецьких дисциплін: навч. посіб. / Падалка Галина Микитівна. – К.: Освіта України, 2008. – 274 с.

7. Рудницька О. П. Світоглядна функція мистецтв / О. П. Рудницька // Мистецтво та освіта. – 2001. – № 3. – С. 10–13.

 

НАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ТА ВОКАЛЬНОХОРОВОЇ РОБОТИ З УЧНЯМИ МОЛОДШИХ КЛАСІВ

ЧЕРКАСОВ Володимир Федорович –

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри музичного мистецтва і

хореографії Центральноукраїнського

державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький

ОRCID iD 0000-0003-2760-275 х

e-mail: с[email protected] 

Анотація

    У статті здійснено наративний аналіз психофізіологічних особливостей та особливостей вокально-хорової роботи з учнями 3–4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Закцентовано увагу на розвитку сприймання, мислення, пам’яті, уваги, уяви, почуття, відчуття дітей молодшого шкільного віку. До того ж обґрунтовано підходи щодо проведення вокально-хорової роботи з учнями.

Ключові слова: сприймання, мислення, пам’ять, увага, уява, почуття, відчуття, вокально-хорова робота, учні молодших класів.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Апраксина О. А. Методика музыкального воспитания в школе: Учеб. пособие для студетов пед. ин-тов по спец. № 2119 «Музыка и пение». – М.: Просвещение, 1983. – 224 с., нот. ил.

2. Гадалова І. М. Методика викладання музики у початкових класах: Навч. посібник. – К.: ІСДО, 1994. – 272 с.

3. Осеннева М. С., Безбородова Л.А. Методика музыкального воспитания младших школьников: Учеб. пособие для студ. нач. фак. педвузов. – М.: Издательский центр «Академия», 2001. – 368 с.

4. Печерська Е.П. Уроки музики в початкових класах: Навч. посібник. – Київ: Либідь, 2001. – 272 с.

5. Ростовський О. Я. Теорія і методика музичної освіти : навч. посіб / Олександр Ростовський. – Тернопіль. Навчальна книга – Богдан, 2011 – 620 с.

6. Черкасов В. Ф. Теорія і методика музичної освіти : навч. посіб / Володимир Черкасов. – К. : ВЦ «Академія», 2016 – 240 с. – (Серія «Альма-матер»).

 

ICT IN PROFESSIONAL PREPARATION OF TEACHERS OF ENGLISH: MASTER PROGRAM

SHANDRUK Svitlana Ivanivna –

Doctor of Pedagogical Sciences, Professor,

Head of the Department of Linguodidactics and Foreign Languages,

Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University,

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена використанню ІКТ у викладанні англійської мови в магістерській програмі на факультеті іноземних мов Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Однією з цілей курсу «Сучасні освітні технології в навчанні англійської мови» є аналіз навчальних веб-сайтів та пошук відповідних можливостей їх використання у викладанні та вивченні англійської мови. ІКТ інструменти Британської Ради використовуються магістрами під час підготовки мікро-уроків та презентацій в рамках курсу «Сучасні освітні технології в навчанні англійської мови». ІКТ дає магістрам можливість вивчити англійську мову більш творчо і розвивати дискурсивну компетенцію.

Ключові слова: ІКТ; ІКТ інструменти Британської Ради; веб-сайт; викладання англійської мови; магістерська програма.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Смірнова Л. Л. Методичні аспекти формування соціокультурної компетентності майбутнього учителя іноземної мови / Л. Л. Смірнова // Наукові записки. – Випуск 104 (2). – Серія: Філологічні науки (мовознавство) У 2 ч. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. – С. 410–416.

2. Шандрук С. І. Реформування системи підготовки вчителів іноземних мов в Україні: світовий досвід / С. І. Шандрук // Наукові записки / Ред. кол. В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Випуск 161. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім.В.Винниченка, 2018. – С. 16–20.

3. Шандрук С. І. Тенденції професійної підготовки вчителів у США: [монографія]. Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2012. – 496 c.

4. Foka, M. Teaching of an implied reader as a goal for literary education at tertiary level / Maria Foka // Advanced Education, Vol.8, 2017. – P. 21–27.

5. Kozii, O. Studying theoretic English grammar: key problems and the ways of their solution (based on the study of the noun) / O. Kozii// Academic Notes / Ed. board: V. F. Cherkasov, V. V. Radul, N. S. Savchenko, etc. – Edition 150. Series: Pedagogical Sciences. – Kropyvnytskyi: EPC of Kirovohrad Volodymir Vynnychenko State Pedagogical University, 2017. – P. 172–175.

6. Roblyer, M. D., and Edwards, J. Integrating educational technology into teaching (2nd ed.) / Roblyer, M. D., and Edwards, J., 2000. – Access mode. URL: http://www.gbv.de/dms/ilmenau/toc/270155708.PDF.

7. Li, J. Z., & Bratt, S. E. Activity theory as tool for analyzing asynchronous learning networks. In W. Liu & Q. Li (Eds.), Advances in web-based learning, ICWL 2004: Proceedings Third International Conference: Beijing, 8-11 August. Berlin: Springer, 2004. – Р.19–26.

8. Kozma, R. Technology, innovation and educational change: A global perspective / Kozma, R. – Eugene: Information Society for Technology in Education, 2003. – 301 p.

9. Marwan, A., & Sweeney, T. Teachers' perceptions of educational technology integration in an Indonesian polytechnic / Marwan, A., & Sweeney, T.// Asia Pacific Journal of Education, 30(4), 2010. – P. 463–476.

10. Houcine, S. The effects of ICT on learning/teaching in a foreign language. Retrieved September 01, 2012. Access mode. URL: http://www.pixelonline.net/ICT4LL2011/common/download/Paper_pdf/I BL69-437-FP-Houcine-ICT4LL2011.pdf.

11. The Becta Revew 2005. Access mode. URL: https://www.immagic.com/eLibrary/ARCHIVES/GEN ERAL/BECTA_UK/B050222R.pdf.

КОНТЕКСТНИЙ ПІДХІД ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

БАЛАКІРЄВА Вікторія Анатоліївна –

кандидат педагогічних наук, доцент,

завідувач кафедри педагогічних технологій початкової освіти

Державний заклад «Південноукраїнський національний

педагогічний університет імені К. Д Ушинського»

е-mail: [email protected] 

Анотація 

    У статті обґрунтовано контекстний підхід підготовки майбутніх учителів до трудового навчання молодших школярів. Доведено актуальність означеної проблематики в умовах сучасної України. З’ясовано, що педагогічна наука накопичила чималий досвід з визначення сутності та шляхів реалізації контекстного підходу. Контекстний підхід розглядається як професійно орієнтоване навчання, у процесі якого знання, уміння, навички засвоюються в контексті з майбутньою професійною діяльністю.

Ключові слова: контекстний підхід, молодші школярі, підготовка майбутніх учителів, трудове навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный поход / А. А. Вербицкий. – М., 1993. – 153 с.

2. Вербицкий А. А. Психология мотивации студентов: учеб. пособие для вузов / А. А. Вербицкий, Н. А. Бакшаева. – 2-е изд., стер.  М. : Издательство Юрайт, 2016. – 178 с.

3. Выготский Л.С. Психология развития человека / Л. С.Выготский. – М.: Изд-во Смысл; Эксмо, 2005. – 1136 с.

 

 

ВНЕСОК ЯКОВА ФЕОФАНОВИЧА ЧЕПІГИ (ЗЕЛЕНКЕВИЧА) (1875–1938) У РОЗВИТОК ТЕОРІЇ І ПРАКТИКИ СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ (20–30-ТІ РОКИ ХХ СТ.)

БОГОМОЛОВА Марина Юріївна –

кандидат педагогічних наук, докторант

кафедри педагогіки, психології й освітнього менеджменту

Херсонського державного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті розкривається внесок Я.Чепіги в розбудову українського шкільництва, педагогічної науки та практики в 20–30-х роках ХХ століття. Особлива увага приділяється розкриттю трудового принципу в новій українській школі тогочасного періоду. Зазначається, що вчений розглядав зміст, форми й методи шкільної освіти в контексті реалізації концепції соціального виховання дітей та молоді, підготував підручники та посібники, що сприяло вирішенню нагальних питань в українській трудовій школі досліджуваного періоду.

Ключові слова: соціальне виховання, комплексний підхід, трудовий принцип, форми соціального виховання, зміст освіти.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Зайченко І. В., Ільченко Ж. Д. Концепція української національної школи у творчості Я. Ф. Чепіги / І. В. Зайченко, Ж. Д. Ільченко. – Чернігів: – 1996 .– 75 с.

2. Ільченко Ж. Д. Я. Ф. Чепіга (Про видатного українського педагога) / Ж. Д. Ільченко // Дошк. виховання.– 1989. – № 10. – С. 34–39.

3. Ніколенко Л. М. Теоретичні засади навчання і виховання молодших школярів у спадщині Я. Ф. Чепіги (2000): Дисер... канд... пед... наук, 13.00.01 / Л. М. Ніколенко. – К., 2000.– 200 с.

4. Сухомлинська О. Персоналія в історикопедагогічному дискурсі / О. Сухомлинська // Історико-педагогічний процес: нові підходи до загальних проблем. – К.: АПН. 2003. – С. 46–55.

5. Савицька Г. І. Я. Ф.Чепіга – невтомний борець за початкову освіту на Україні (1875, 1938), Ж. Д. Ільченко (Я. Ф. Чепіга (Зеленкевич) / Г. І. Савицкая, Ж. Д. Ильченко // Антология педагогической мысли Украинской СССР. – М.: Педагогика, 1988.– С. 381–384.

6. Українська педагогіка в персоналіях: у 2 кн. Кн. 2 навч. посібник / За ред. О. В. Сухомлинської / Сухомлинська О. В. – К.: Либідь, 2005. – 552 с.

7. Чепіга Я. Ф. Вибрані педагогічні твори: навч. посібник / Упорядник наук. редактор Л. Д. Березівська / Інститут педагогіки АПН України. – Харків: «ОВС». 2006. – 328 с.

8. Чепіга Я. Ф. Соціалізація народної освіти / Чепіга Я. // Вільна українська школа. – 1917. – № 2. – С. 78–79.
REFERENCES