pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ НАГЛЯДОВОЇ РАДИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ВОРОБЙОВА Оксана Петрівна –

кандидат наук з державного управління

провідний науковий співробітник

Інститут вищої освіти НАПН України

[email protected]

Анотація

    Проаналізовано особливості формування та діяльності Наглядової ради закладів вищої освіти. На основі проведеного аналізу визначено, що діяльність Наглядової ради є одним із ключових складових сучасного управління закладом вищої освіти, представники якої приймають ключові рішення, що стосуються ефективного функціонування закладу та сприятиме оптимізації управління та контролю.

Ключові слова: освіта, вища освіта, автономія, ефективність управління, Наглядова рада, управління закладом вищої освіти.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Автономізація університетів як складова реформи вищої освіти в Україні. Аналітична записка – Національний інститут стратегічних досліджень –[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.niss.gov.ua/articles/895/)

2. Закон України «Про вищу освіту». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/T141556.ht ml

3. Курко М. Н. Окремі організаційно-правові засади становлення і розвитку вищої освіти в Україні / М. Н. Курко // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія юридична. – 2010. № 1. – С. 536–544.

4. Скоков Б. Г. Розробка моделі ефективного члена наглядової ради акціонерного товариства / Б. Г. Скоков, Г. О. Першина // Бізнес Інформ. – 2011. – No 8. – С. 171–174.

5. Співаковський О. Триває обговорення проектів моделей управління закладами вищої освіти // Вища освіта – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.vnz.org.ua/novyny/podiyi/10398prodovzhuetsjaobgovorennja-proektiv-modelej-upravlinnjazakladamy-vyschoyi-osvity-oleksandr-spivakovskyj

6. The European University Association – [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://eua.be/activitiesservices/news/newsitem/2017/06/01/university-autonomy-in-europe-euareleases-comparative-analysis)

РОЗВИТОК КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКОГО ЖИТТЯ ЄЛИСАВЕТГРАДЩИНИ: ІСТОРИЧНИЙ ЕКСКУРС

КОЛОСКОВА Жанна Володимирівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри

вокально-хорових дисциплін та методики музичного виховання

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Автор статті розглядає розвиток культурно-мистецького життя Єлисаветградщини шляхом аналізу діяльності просвітницьких товариств та культурних осередків. Він визнає дії означених організацій як якісно новий етап у розвитку музичної освіти та такими, що внесли значний внесок у процес культурно-мистецького розвитку регіону.

Ключові слова: культурно-мистецьке життя, Єлисаветградщина, просвітницька діяльність, культурнопросвітницькі товариства.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Блажков І. До 110-ї річниці з дня народження Кароля Шимановського / Ігор Блажков // Єлисавет. – 1992. – № 7. – С. 2–3.

2. Блуменфельд С. Новая (естественная) система Густава Нейгауза / Сигизмунд Блуменфельд // Русская музыкальная газета. – 1910. – №43. – стб. 934–937.

3. Долгих М. Густав Вильгельмович Нейгауз – музыкант, педагог, просветитель: этапы творческой жизни / М. Долгіх // Студії мистецтвознавчі. Театр. Музика. Кіно. – К.: ІМФЕ, 2008. – Вип.4. – С. 47–56.

4. Дорошенко С. И. История музыкального образования во Владимирском крае (XIX – XX вв.) в контексте диалога со столичными музыкальнопедагогическими идеями [Электронное научное издание] / С. И. Дорошенко // The Emissia. Offline Letters. – июль 2011. – Режим доступа к журн.: http://www.emissia.org/offline/2011/1617.htm.

5. Нейгауз Г. Г. Размышления, воспоминания, дневники. Избранные статьи. Письма к родителям / Г. Г. Нейгауз / [Общ. ред. С. Нейгауза, Д. Житомирского, Я. Мильштейна]. – М.: Cоветский композитор, 1983. – 527 с.

6. Тарковский А. Ностальгия / Андрей Тарковский / [Сост. П. Волкова] / – М.: АСТ: ХРАНИТЕЛЬ: Зебра Е, 2008. – 494 с.

7. Федоровский Н. Ф. Сорокалетие просветительного общества. Воспоминания учредителя / Н. Ф. Федоровский // Ежегодник «Голоса Юга»: Адрес-календарь и справочная книга по г. Елисаветграду и уезду: В 2 ч. – Елисаветград: Голос Юга. – 1913. – Ч. 1. – 167 с.

8. Шевченко С. Весна «Просвіти»: українські солов’ї / С. Шевченко // Народне слово. – 2004. – 8 квітня. – С. 3–11.

ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОГО ПРОЕКТУ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ МУЗИЧНО-ТЕОРЕТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН

ЛОКАРЄВА Юлія Валеріанівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті висвітлюється проблема художньо-проектної діяльності як інноваційної діяльності студентів, розглядаються особливості фахової музично-теоретичної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва, використання проектної технології та методу художньо-творчого проекту у процесі вивчення музичнотеоретичних дисциплін та в позааудиторної діяльності.

Ключові слова: музично-теоретична підготовка, метод художньо-творчого проекту.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Масол Л. М. Загальна мистецька освіта: теорія і практика / Л. М. Масол. – К.: Промінь, 2006. – 432 с.

2. Олексюк О. М. Педагогіка духовного потенціалу особистості / О. М. Олексюк, М. М. Ткач. – К.: Знання України, 2004. – 264 с.

3. Освітні технології: навч.-метод. посіб. / О. М. Пєхота, А. З. Кіктенко, О. М. Любарська та ін.; за ред. О. М. Пєхоти. – К.: А.С.К., 2003. – 255 с.

4. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва: (теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г. М. Падалка. – К.: Освіта України, 2008. – 274 с.

5. Пахомова Н. Ю. Метод учебного проекта в образовательном учреждении: пособие для учителей и студентов пед. вузов / Н. Ю. Пахомова. – М.: АРКТИ, 2003. – 112 с.


6. Тягло О. В., Цимбал П. В. Проектні технології: особливості впровадження у початковій школі // Початкове навчання та виховання. – Х.: Вид. група «Основа», 2008. – № 19–21.

7. Щолокова О. П. Проблема якості вищої музично-педагогічної освіти в контексті системного аналізу / О. П. Щолокова // Наук. записки НДУ ім. М. Гоголя. Психол.-пед. науки. – 2008. – № 4. – С. 16–19.

ДИДАКТИЧНІ ОСНОВИ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ПРОЦЕСІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ

НАЗАРЕНКО Марина Павлівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри вокально-хорових

дисциплін та методики музичного виховання

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті висвітлено дидактичні принципи та методи інструментально-виконавської підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва, проаналізовано науково-методичний і практичний досвід підготовки студентів мистецьких факультетів в інструментальних класах.

Ключові слова: інструментально-виконавська підготовка, вчитель музичного мистецтва, дидактичні принципи інструментального навчання, форми інструментального навчання, методи інструментального навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Арчажникова Л. Г. Профессия – учитель музики: Книга для учителя / Л. Г. Арчажникова. – М.: Просвещение, 1984. – 111 с.

2. Баренбойм Л. А. Музыкальная педагогика и исполнительство / Л. А. Баренбойм. – Л.: Музыка, 1974. – 287 с.

3. Готсдинер А. Л. Дидактические основы музыкального развития учащихся (К проблеме обучения и развития в музыкальной педагогике) // Вопросы музыкальной педагогики. Вып. 2: Сб.
статей / Ред.-сост. В. И. Руденко. – М.: Музыка, 1980. – С.10–28.

4. Леонтьев А. Н. Психологические вопросы сознательности учения / А. Н. Леонтьев. – М. : Известия АНП РСФСР. Вып.7. – 1947. – 213 с.

5. Нейгауз Г. Г. Об искусстве фортепианной игры: Записки педагога / Г. Г. Нейгауз. – [5-е изд.] – М. : Музыка, 1987. – 238 с.

6. Ушинский К. Д. Собрание сочинений, т.2. / К. Д. Ушинский М.–Л., 1948. – 123 с.

7. Щапов А. П. Фортепианная педагогика / А. П. Щапов. – М., 1960. – 172 c.

8. Цыпин Г. М. Обучение игре на фортепиано: [учеб. пособие для студентов пед. ин-тов по спец. № 2119 «Музыка и пение»] / Г. М. Цыпин. – М.: Просвещение, 1984. – 176 с.

ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ АВТЕНТИЧНИХ ІНТЕРНЕТ ВІДЕОРЕСУРСІВ ДЛЯ НАБУТТЯ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВСОЦІОЛОГІВ

НАЗАРЕНКО Ольга Іванівна –

старший викладач кафедри іноземних

мов Київського національного

університету імені Тараса Шевченка

e-mail: [email protected]

НЕСТЕРЕНКО Оксана Євгенівна –

асистент кафедри іноземних мов

Київського національного університету

імені Тараса Шевченка

e-mail:[email protected]

Анотація

    Cтаття розглядає необхідність інноваційного підходу до вивчення професійно-орієнтованої іноземної мови. Зазначається, що саме Інтернет, як джерело необмеженого доступу до автентичних матеріалів, забезпечує реалізацію такого підходу.Аналізуються переваги застосування Інтернет відеоресурсів для опанування комунікативною компетентністю на іноземній мові. Надається визначення та характеристика етапів роботи з відеоматеріалами на занятті з іноземної мови. Підкреслюється важливість каналу TEDTALKS відеокнференції відеосервісу YouTube як джерела фахових відеоматеріалів за соціологічною тематикою. Наводяться приклади практичних вправ до однієї із відеолекцій соціологічного спрямування каналу TEDTALKS відеокрнференції.

Ключові слова: професійно-орієнтоване навчання іноземній мові; Інтернет відеоматеріали; відеоресурс YouTube; етапи при роботі з відеоматеріалами: доперегляловий, перегпядовий, післяпереглядовий; TEDTALKS відеоконфнрнції.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Зеер Э. Ф. Личностно-ориентированное профессиональное образование / Э. Ф. Зеер. – Екатеринбург: Изд-во УГПУ, 1998. – 126 с.

2. Маслыко Е. А., Бабинская П. К., Будько А. Ф., Петрова И. С. Настольная книга преподавателя иностранного языка / Е. А. Маслыко, П. К. Бабинская, А. Ф. Будько. – Минск: Вышейшая школа, 2004. – 522 с.

3. Образцов П. И., Иванова О. Ю. Профессиональное обучение иностранному языку на неязыковых факультетах вузов / П. И. Образцов, О. Ю. Иванова – Орел: Орловский государственный университет, 2005. – 114 с.

4. Опрятний С. М. Основні напрямки вдосконалення професійного навчання державних службовців ділової англійської мови / C. М. Опрятний // Університетські наукові записки. № 1-2 (13-14), 2005. – С. 312–316.

5. Crawford Janet. The surprising neuroscience of gender inequality. [ Електронний ресурс] / Janet
Crawford. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=eCknUJJc3qU