Горлівський інститут іноземних мов
ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (м. Дніпро)
Кошелева Наталя
Актуальність обраної теми обумовлена необхідністю виконання вимог соціального замовлення щодо формування професійної компетентності в майбутніх психологів. Зазначимо, що попит на цю професію стрімко зростає у зв’язку з трагічними подіями, які переживає наша країна через російську збройну агресію. Тож все більше наших співвітчизників потребують на кваліфіковану психологічну допомогу. Водночас учорашні випускники, психологи-початківці часто відчувають величезні ускладнення саме стосовно виконання практичної діяльності, хоча мають непогану теоретичну підготовку.
Read more ...
Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка
Кондель Володимир
Компетентнісний підхід є основою процесу підготовки майбутніх фахівців технологічної освіти, оскільки акцентується увага на здатність використовувати набуті знання і формувати відповідні професійні компетентності. Не випадково І. А. Зязюн вважав компетентність високим рівнем умілості, звичкою, способом життя і діяльності людини, реальним показником саморозвитку особистості [1, с. 17-18]. Так, наприклад, Освітньо-професійна програма «Середня освіта (Трудове навчання та технології)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за предметною спеціальністю 014.10 Середня освіта (Трудове навчання та технології) Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка містить відповідні загальні та фахові компетентності, якими мають володіти випускники після опанування кожної дисципліни [2, с. 7-8].
Полтавський національний педагогічний університет
імені В. Г. Короленка
Калюжний Владислав, Цина Андрій
Сучасна освіта переживає суттєві зміни, які посилюють значення формування компетентностей, пов’язаних із ідеями добробуту та здорового способу життя. Актуальність концептуального дослідження визначається нами необхідністю пояснення та прогнозування за допомогою наявних методологічних підходів до формування компетентності учнів із здорового життя. Формування компетентності зі здорового життя визначається системою ідей, побудов і принципів, які пояснюють організоване певним чином становлення особистості учня, а також прогнозують у часі певні його особистісні зміни.
Центральноукраїнський державний університет
імені Володимира Винниченка
Дефорж Ганна
В Центральноукраїнському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка на кафедрі природничих наук і методик їхнього навчання реалізується ряд освітньо-професійних програм, серед яких ОПП «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини, Хімія)», ОПП «Середня освіта (Хімія, Біологія та здоров’я людини)» та ОПП «Середня освіта (Природничі науки)» першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти. В цих освітньо-професійних програмах представлено перелік загальних та фахових компетентностей. Серед загальних компетентностей перераховані: здатність до формування наукового світогляду, розвитку людського буття, суспільства і природи, духовної культури.