Науково-методичне забезпечення інноваційних процесів у навчанні фахових дисциплін
Керівники секції: | |
Черкасов Володимир Федорович – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри музично-теоретичних та інструментальних дисциплін Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. |
Растригіна Алла Миколаївна – професор, доктор педагогічних наук, завідувачка кафедри вокально-хорових дисциплін і методики музичного виховання КДПУ імені Володимира Винниченка. |
ІннаДемешко
(Кіровоград, Україна)
У статті розкриті можливості та перспективи використання проектного методу у взаємодії із традиційними методами викладання в курсі «Практикум з української мови», умови перетворення на навчальний процес, які забезпечують підвищення якості викладання та вивчення української мови.
Ключові слова: проект, проектний метод, традиційні методи викладання, принципи модульного навчання, якісний аналіз.
В статье раскрыты возможностии перспективы использования проэктного метода во взаимодействии с традиционными методами обучения в курсе «Практикум з української мови», условия преобразования в учебный процесс, которые обеспечивают повышение качества преподавания и изучения украинского языка.
Ключевые слова: проэкт, проэктный метод, традиционные методы обучения, принципы модульного обучения, качественный анализ.
The article reveals the possibilities and prospects of using the project method in interaction with traditional methods of teaching in the course "The Ukrainian Language Workshop"; it also studies the conditions of its implementation into the educational process, that guarantees the improving of the quality of teaching and learning of the Ukrainian language.
Keywords: the project, the project method, the traditional teaching methods, the principles of modular teaching, the qualitative analysis.
Read more ...
Віталій Ачкан
(Бердянськ, Україна)
Анотація. Інноваційна педагогічна діяльність вчителя математики як передумова модернізації освітнього процесу. У статті проаналізовано погляди вітчизняних та іноземних науковців на поняття педагогічної діяльності, інноваційної педагогічної діяльності та її структури. Запропоновано тлумачення поняття “інноваційна педагогічна діяльність вчителя математики”; уточнено передумови ефективної інноваційної педагогічної діяльності вчителя математики: створення інноваційного освітнього середовища, дотримання педагогом інноваційної поведінки, здатність наслідувати інноваційний педагогічний досвід.
Ключові слова: інноваційна педагогічна діяльність вчителя математики, інноваційне середовище, інноваційний педагогічний досвід.
Аннотация. Инновационная педагогическая деятельность учителя математики как предпосылка модернизации образовательного процесса. В статье проанализировано взгляды отечественных и зарубежных ученых на понятия педагогической деятельности, инновационной педагогической деятельности и её структуры. Предложено трактовку понятия инновационная педагогическая деятельность учителя математики; уточнено предпосылки эффективной инновационной деятельности учителя математики: создание инновационной образовательной среды, соблюдение педагогом инновационного поведения, способность наследовать инновационный педагогический опыт.
Ключевые слова: инновационная педагогическая деятельность учителя математики, инновационная среда, инновационный педагогический опыт.
Annotation. Innovative pedagogical activity of the teacher of mathematics as a prerequisite for the modernization of the educational process. The article analyzes the views of domestic and foreign scholars on the concept of teaching activities and innovative pedagogical activity and its structure. Suggested interpretation of the concept of innovative pedagogical activity of the teacher of mathematics. Clarified the prerequisites of effective mathematics teacher innovation: the creation of innovative educational environment, respect for the teacher innovative behavior, the ability to inherit an innovative teaching experience.
Keywords: innovative pedagogical activity of the teacher of mathematics, an innovative environment, innovative teaching experience.
Дар’я Ємельянова, Марія Балік
(Одеса, Україна)
У статті розглядається проблема активізації професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури в процесі вивчення англійської мови з використанням елементів інтегративного навчання у проектній діяльності. Зіставлення споріднених і порівняння відмінних мовних явищ в англійській, українській та російській мовах стимулювало глибше осмислення законів розвитку лексики, фонетики, словотвору, морфології, синтаксису мов, формування наукового розуміння мови як науки, засобу комунікації.
Ключові слова: майбутні учителі, іншомовна підготовка, інтегративне навчання.
В статье рассматривается проблема активизации профессиональной подготовки будущих учителей украинского языка и литературы в процессе изучения английского языка с использованием элементов интегративного обучения в проектной деятельности.Сопоставление родственных и сравнение отличительных языковых явлений в английском, украинском и русском языках стимулировало глубокое осмысление законов развития лексики, фонетики, словообразования, морфологии, синтаксиса языков, формирование научного понимания языка как науки, средства коммуникации.
Ключевые слова: будущие учителя, иноязычная подготовка, интегративное обучение.
The article concerns the problem of intensification in Ukrainian language and literature future teachers’ professional training in the process of studying English with using the elements of integrated training in project activity.The detection of comparable links between English language and professional field’s disciplines helped Ukrainian language and literature future teachers to comprehend existence and origin of various linguistic phenomena and facts, to reveal their essence and characteristics. The comparison of related and comparing of different linguistic phenomena in English, Russian and Ukrainian stimulated deeper understanding of the laws of vocabulary, phonetics, word formation, morphology and syntax development, consistent development and synthesis of knowledge, the formation of scientific understanding of the language as a science, the means of communication.
Key words: future teachers, language training, integrated training.