Accessibility Tools

Рацул Анатолій Борисович

завідувач кафедри, кандидат педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України.

Освіта: 
Київський державний педагогічний інститут імені О.М.Горького. Спеціальність: вчитель-дефектолог та вчитель праці.

Напрям наукової та професійної діяльності: родинне вихованняпедагогіка середньої та вищої школи, соціальна та корекційна педагогіка.

Тема кандидатської дисертації: "Суспільно-корисна, продуктивна праця як фактор морального виховання учнів загальноосвітніх шкіл-інтернатів".

Транслітерація імені: Ratsul Anatoliy

ORCID iD: 0000-0002-4379-2306

Профілі: Google ScholarWeb of Science 

Відзнаки:

  • Почесні грамоти університету, Кіровоградської міської Ради, обласної державної адміністрації,
  • Нагрудним знаком «Відмінник освіти України» 2003р.,
  • Грамота АПН України – 2006р.,
  • Почесна грамота Міністерства освіти і науки України – 2007 р.,
  • Почесна грамота АПН України – 2008р.,
  • Знак Міністерства освіти і науки України «Петро Могила» за розвиток вищої освіти - 2009 р.,
  • Лауреат обласної педагогічної премії імені Василя Сухомлинського – 2009 р.
  • Присвоєно Почесне звання «Заслужений працівник освіти України» - 2010 р.,
  • Медаль  НАПН України К. Д. Ушинський 2013 р.,
  • Медаль АПН України Г. Сковорода – 2018 р.,
  • Медаль НАПН України Володимир Мономах – 2021 р.,
  • Знак «Почесний працівник університету» - ЦДПУ ім.. В. Винниченка.

Дисципліни які  викладає: Педагогіка, Основи дефектології, Інклюзивна освіта,

Публікації: автор понад 150 публікацій, з них 2 монографії, 20 навчальних посібників, 5 навчально-методичних посібників, понад 100 статей у наукових фахових виданнях України, 2 – у періодичних виданнях іноземних держав або виданнях України, які входять до міжнародних наукометричних баз, а також статті в збірниках наукових праць, тези доповідей науково-практичних міжнародних, всеукраїнських, регіональних конференціях.

Основні публікації

Монографіі:

  1. Завітренко Д., Рацул А. Формування в майбутніх учителів технологій готовності до професійної орієнтації учнів основної школи. Харків:Мачулін, 2016. 129с.
  2. Школа виховання креативного вчителя / Рацул  А.Б., Ликов В. Н., Ликова Л. Ш. - Кропивницький:СПД ФО Лисенко В. Ф., 2018 – 239с.

Посібники:

  1. Корекційна педагогіка / А. Б. Рацул, Ш. О. Шишова, О. А. Рацул – Кіровоград «КОД», 2012 – 355с.
  2. Педагогіка: інформативний виклад / Рацул А. Б., Довга Т. Я –К.:Видавничий дім «Слово» 2016.-344с.
  3. Основи наукових досліджень / Кіровоград: ТОВ ТВК «Рік» ЛТД 2017- 84с.
  4. Спеціальна методика географії / Завітренко Д.Ж., Рацул А.Б., Нагорна О.В. - Кропивницький: ФОП  Піскова М.А., 2022. - 68 с.,  (протокол № 2 від 8 червня 2022 року методичною радою ЦДПУ ім.Винниченка)
  5. Історія корекційної психопедагогіки / Завітренко Д.Ж., Рацул А.Б., Нагорна О.В. - Кропивницький: ФОП  Піскова М.А., 2022. - 72 с.  (протокол № 2 від 8 червня 2022 року методичною радою ЦДПУ ім.Винниченка).
  6. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПІДГОТОВКИ, НАПИСАННЯ, ОФОРМЛЕННЯ ТА ЗАХИСТУ КУРСОВИХ РОБІТ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 016 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА / Завітренко Д.Ж., Рацул А.Б., Нагорна О.В. - Кропивницький: ФОП  Піскова М.А., 2022. - 32 с. (протокол № 2 від 8 червня 2022 року методичною радою ЦДПУ ім.Винниченка)
  7. Методичні рекомендації ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ виробничої логопедичної практики для студентів ІV курсу СПЕЦІАЛЬНОСТІ 016 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА / Завітренко Д.Ж., Рацул А.Б., Нагорна О.В. - Кропивницький: ФОП  Піскова М.А., 2022. - 44 с. (протокол № 2 від 8 червня 2022 року методичною радою ЦДПУ ім.Винниченка)
  8. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОГРАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ВИРОБНИЧОЇ ЛОГОПЕДИЧНОЇ ПРАКТИКИ У ДНЗ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 016 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА / Завітренко Д.Ж., Рацул А.Б., Нагорна О.В. - Кропивницький: ФОП  Піскова М.А., 2022. - 30 с. (протокол № 2 від 8 червня 2022 року методичною радою ЦДПУ ім.Винниченка).

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до  міжнародних наукометричних базах даних Scopus / Web of Science:

  1. Yaroslav Haleta, Oksana Filonenko, Olexander Ratsul, Anatoliy Ratsul, Tetiana Babenko.The Main Factors Influencing the Socialization of Students in postpandemic Period. Postmodern Opening. 2021,Volume 12, Issue 3, pages: 245-256.  (0,2 ум.др.а.авт.).
  2. Martin A. M., Fedirko Z. V., Drobin A. A., Nebelenchuk I. O., Shkurenko O. V., Ratsul A. B., 7Kravtsova T. O. Fundamentals of anthropo-natural interaction in the context of the leading ideas of V. Vernadsky's theory of the noosphere and processes in education AD ALTA. Journal of Interdisciplinary Research. 2022. Vol. 12. Issue 1. Special XХV. P. 115–119. ISSN 1804-7890, ISSN 2464-6733 (ONLINE) (фахове видання, включене до наукометричної бази Web of Science)

Статті у наукових фахових виданнях України:

  1. Сенсорний розвиток старших дошкільників із затримкою психичного розвитку засобами Монтесорі -матеріалу. Наукові записки. Вип.204. Серія Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2022. С. 116-121.
  2. Взаємодія фахівців із батьками дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання. Наукові записки. Вип.194. Серія Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2021. С. 116-121. ISSN 2415-7988.
  3. Застосування Інформаційно-комунікативних технологій в навчанні дітей з ООП. Наукові записки. Вип.196. Серія Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2021. С. 101-106. ISSN 2415-7988.
  4. Роль музики у всебічному розвитку дітей з особливими потребами. Наукові записки. Вип.190. Серія Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2020. С. 95-100. ISSN 2415-7988.
  5. Комплексне навчання в початкових школах України як специфічна система у 20-ті рр. ХХст. Науковий журнал «Інноваційна педагогіка». – Випуск 23. – Том 1. – Одеса: ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», 2020. – с. 21–26. ISSN 2663-6085.