САНІТАРНО-МІКРОБІОЛОГІЧНИЙ КОНТРОЛЬ У ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Конарьова К.Ю 1, Казначєєва М.С.2

1студентка,

2 к.б.н., старший викладач кафедри біології та методики її викладання,

Центральноукраїнський державний педагогічний університет

імені Володимира Винниченка,

м. Кропивницький, Україна

 

На сьогоднішній день надзвичайно важливим є питання чистоти повітря в закритих приміщеннях. Характер мікрофлори повітря в даному випадку визначається станом здоров'я проживаючих, щільністю заселення, наявністю або відсутністю достатньої вентиляції. І хоча в повітрі мікроби розмножуватися не можуть, однак мікробний склад його має велике значення для здоров’я людини, так як разом з повітрям мікроби переносяться з місця на місце, потрапляють на харчові продукти і предмети вжитку[1]. А враховуючи те, що в дошкільному віці відбувається активне формування імунної системи дитини, досліджувана проблема набуває посиленої актуальності та вагомого практичного значення.

 

Повітря є середовищем, що містить значну кількість мікроорганізмів. Найбільш стійкі мікроорганізми можуть довго зберігатися в повітрі і виявлятися там з великою постійністю[2]. Багато бактерій знаходиться в повітрі приміщень, де неминуче масове перебування людей (кінотеатри, театри, школи, дитячі садочки, вокзали тощо), що супроводжується підняттям у повітря пилу[3]. В результаті цього у повітрі можуть бути небезпечні патогенні і умовно – патогенні організми, що можуть викликати тяжкі захворювання. А особливо приділяти увагу чистоті повітря потрібно в тих закладах, де перебувають маленькі діти. Тому, що їх організми найбільш чутливі до різноманітних захворювань.

Для аналізу повітря закритих приміщень був обраний дошкільний навчальний заклад «Горобинка» №43 м. Кропивницький (1-ша молодша група, 23 дитини). Мікробіологічний аналіз проходив в наступних приміщеннях дитячого садочку: ігрова, спальна та туалетна кімнати, коридор та роздягальня. Збір проб здійснювали на початку і вкінці. Повторність дослідів трикратна.

Аналізуючи результати дослідження можна зробити наступні висновоки:

  1. У дошкільному навчальному закладі «Горобинка» №43 м.Кропивницький повітря є відносно чистим, та відповідає санітарно-гігієнічним нормам в період зимово-весняного режиму.
  2. На початку дня досліджувальні приміщення дитячого садочку за зростанням кількості мікроорганізмів утворюють ряд: спальня – туалет – ігрова – коридор – роздягальня. За зростанням якісного складу переважають коки.
  3. В кінці дня досліджувальні приміщення дитячого садочку за зростанням кількості мікроорганізмів утворюють ряд: ігрова – спальна – туалет – роздягальня – коридор. За зростанням якісного складу переважають коки та паличкоподібні.
  4. Спостерігаємо тенденцію до зростання числа мікроорганізмів (в середньому в 2 рази) та їх різноманітності протягом дня.
  5. До санітарно чистих приміщень належить - спальня, до відносно чистих - туалет та ігрова, до забруднених - коридор і роздягальня.
  6. До основних причин збільшення числа мікробів в повітрі досліджуваних приміщень належать :1)виділення мікробів і вірусів з крапельками слини й слизу, які виділяє дитина при кашлі, чханні, під час сміху й розмови; 2)не систематичне проведення вентиляції приміщень протягом дня.
  7. Основними засобами зменшення числа мікроорганізмів в повітрі приміщень дитячого садочка є: 1) систематична вентиляція; 2) посилена увага до волого прибирання; 3) збільшення кількості кімнатних рослин.

Список використаних джерел:

  1. Червоная А. Исследование микрофлоры воздуха в помещении [Електронний ресурс] / А. Червоная – Режим доступу до ресурсу: http://livescience.ru.
  2. Векірчик К.М. Практикум з мікробіології/ К.М. Векірчик. – К.:Либідь,2001. – 144с.
  3. Губаревич Я. О. Мікробіологічний аналіз шкільних приміщень [Електронний ресурс] / Я. О. Губаревич. – 2006. – Режим доступу до ресурсу: http://ua-referat.com.