ВІДНОШЕННЯ СУБ’ЄКТІВ НАВЧАННЯ ДО ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ ДОШКИ ПРИ ВИКЛАДАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ

Людмила Голубнича

(Харків, Україна)

Останнім часом зросли потреби у використанні іноземних мов. Пріоритетним напрямом у їх вивченні студентами немовних вищих навчальних закладів стало опанування мовами, як засобом спілкування в глобалізованому світі. Отже, відбувається пошук найбільш ефективних шляхів і способів викладання іноземних мов, зазнають суттєвих змін форми та методи їх навчання у вищій школі. Актуальним на сьогодні вважається інтерактивний підхід до вивчення іноземних мов, який, з одного боку, найбільш сприяє комунікативно-орієнтованому навчанню студентів, а з іншого – активізує їхню пізнавальну діяльність та готує їх до використання іноземної мови в реальному житті, до культурного, професійного та особистого спілкування з представниками інших соціальних традицій [2].

Зазначене вплинуло на широке впровадження у навчальний процес інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема інтерактивної дошки, в усьому світі. В Україні цей процес також набирає обертів. Однак його темпи залишають бажати кращого, що обумовлено як об’єктивними, так і суб’єктивними причинами. Отже, сьогодні проводяться дослідження з метою вивчення ефективності застосування даного обладнання у навчальному процесі, з’ясування його переваг та недоліків, щоб розвіяти певний скептицизм та побоювання професорсько-викладацького складу щодо використання інноваційних технологій у навчальному процесі та наблизити викладачів до роботи з таким обладнанням [1].

Задля дослідження поточної ситуації щодо використання інтерактивної дошки з ціллю досягнення кращих результатів при вивченні англійської мови студентами-правознавцями було проведено анкетування серед викладачів англійської мови та студентів Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого з Інституту прокуратури та кримінальної юстиції (загалом 200 осіб: 19 викладачів та 181 студент), у якому намагалися з’ясувати ставлення студентів до вивчення іноземної мови за допомогою інтерактивної дошки та ставлення викладачів.

Результати опитування свідчать, що більшість студентів (93% респондентів) вважає, що їхні заняття з англійської мови є більш цікавими, привабливими та мотиваційними для них, коли їх викладачі застосовують інтерактивні технології. 9% студентів-респондентів зазначили, що мають позитивний досвід ще з середньої школи щодо роботи з інтерактивними дошками на уроках з англійської мови та наголосили, що застосування зазначеного обладнання робить студентів більш активними у вивченні іноземної мови. Підтверджено, що всі студенти-респонденти широко використовують сучасні технології в повсякденному житті, але більшість з них (72% респондентів) не звертаються за інноваційними технологіями з метою вивчення англійської мови (лише здійснюють електронні переклади). Тим не менш, вони заявили про високі можливості інтерактивної дошки для покращення їхніх результатів з іноземної мови [2].

Однак багато викладачів (60% опитаних) скептично сприймають таку ідею. Натомість викладачі-респонденти рекомендують використовувати більший обсяг комунікативних вправ і вважають, що найкращими методами та технологіями навчання є традиційні методи у поєднанні з діловими іграми, обговоренням проблемних ситуацій, і кейс методом.

На нашу думку, така недовіра до можливостей інтерактивної дошки пов’язана, з одного боку, з певним «побоюванням усього нового» (особливо це стосується старого покоління викладачів), а з іншого – з відсутністю досвіду праці із зазначеним обладнанням.

Таким чином, результати опитування показали, що молоде покоління є готовим до впровадження у навчальний процес інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема інтерактивної дошки, та вірить у її ефективність, тоді як багато викладачів необхідно переконувати у ефективності нового обладнання та нових методів викладання.

Список літератури:

1. Костікова І. І. Формування культури використання інформаційно-комунікаційних технологій студентами / Костікова І. І. // Вісник Житомирського державного університету ім. Івана Франка. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім.. І.Франка. Випуск 53, 2010. – С.37–41. http://eprints.zu.edu.ua/4569/1/vip_53_7.pdf

2. Кузнецова О.Ю. Технологічна модернізація у вищій освіті / О.Ю. Кузнецова // Теорія та методика навчання та виховання. – 2017. – № 43. – С. 185 – 195.

3. Holubnycha L., Shatrava O. Using interactive whiteboard at English lessons for Law Students / L. O. Holubnycha // Наука і освіта. – 2017. – № 12. – C. 24 – 30.

http://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2017/12_2017/3.pdf