Методологічний семінар продовжує працювати!!!
08.12.22 року відбулося чергове засідання методологічного семінару кафедри педагогіки та спеціальної освіти. Зі вступним словом до присутніх звернувся завідуючий кафедрою к.п.н., професор Рацул А. Б., наголосивши на значущості діяльності наукових шкіл, діяльність яких характеризується єдиною дослідною програмою, спільністю наукових поглядів і стилем наукової діяльності в обраних галузях наукових пошуків. Керівник кафедри відзначив авторів-лідерів окреслених програмних концепцій (Галета Я.В., Рацул А.Б., Савченко Н.С., Окольнича Т.В.), що сприяють у розв’язанні різновекторних наукових задач. Завідувач наголосив на шляхах залучення науковців до різного роду проєктної діяльності, розробки науково-дослідних тем.
Під час роботи семінару було заслухано доповідь к.п.н., доцента Дубінки М. М. з проблеми його наукових пошуків «Аналіз питання професійного самовизначення особистості у процесі професіоналізації фахівця».
Під час виступу Микола Михайлович закцентував увагу слухачів на таких теоретико-методологічних положеннях дослідження професійного самовизначення особистості:
1) сутність цієї дефініції пов’язана з ціннісно-смисловою природою взаємодії людини й світу, індивіда й професії;
2) як системне утворення воно закономірно формується у процесі професіоналізації індивіда, основною умовою виходу на рівень самовизначення є розвиток рефлексивної свідомості та самосвідомості фахівця;
3) забезпечує об’єктивацію суб’єктних якостей особистості професіонала;
4) включає в себе два аспекти: професійний і особистісний;
5) може мати як ситуативний характер, так і виступати особистісною характеристикою професіонала;
6) можливе через розкриття його передумов, структурних і динамічних характеристик.
По завершенню промови доповідач відповів на запитання слухачів. Деякі складові проблеми викликали підвищений інтерес, стимулювавши учасників семінару до активного їх обговорення. Відбувся обмін цінним теоретико-практичним досвідом в аспекті професійного становлення та зростання майбутніх фахівців.