Дубінка Микола Михайлович
кандидат педагогічних наук, доцент
Освіта:
Кіровоградський державний педагогічний інститут ім. В. К. Винниченка, педагогічний факультет, 1995 р. Спеціальність: педагогіка і методика початкового навчання. Кваліфікація: вчитель початкових класів (ЛА № 000317 від 21.06.1995 р.).
Напрями наукової та професійної діяльності: самовизначення особистості майбутнього педагога; педагогіка вищої школи; вивчення педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського, теорія і практика позашкільної освіти.
Тема кандидатської дисертації: «Розвиток пізнавального інтересу в молодших школярів у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського» (1998 р.).
Транслітерація імені:Mykola Dubinka
ORCID iD: 0000-0001-7129-3750
Профілі: Scopus, Google Scholar, Web of Science
Відзнаки:
Почесна грамота університету, 2002 р.; Подяки університету, 2001 р., 2003 р., 2004 р., 2013 р., 2019 р.; Грамота первинної профспілкової організації викладачів і співробітників КДПУ ім. В. Винниченка, 2009 р.; Грамота Кіровоградської обласної державної адміністрації, 2009 р.; Грамота Української асоціації ім. В. Сухомлинського, 2013 р., Почесна грамота НАПН України, 2019 р.
Дисципліни, які викладає: «Педагогіка», «Історія педагогіки», «Методика організації виховної роботи», «Теорія і методика позашкільної освіти», «Дидактичні системи у вищій школі», «Комунікативні процеси у професійній діяльності».
Публікації: автор понад 90 публікацій, з них 1 словник, 2 колективні монографії, 7 навчально-методичних посібників, понад 50 статей у наукових фахових виданнях України, близько 30 – у періодичних виданнях іноземних держав або виданнях України, які входять до міжнародних наукометричних баз, а також статті в збірниках наукових праць, тези доповідей науково-практичних міжнародних, всеукраїнських, регіональних конференцій.
Основні публікації
Монографії:
- Mykola Dubinka. Professional and pedagogical communication as a basis for the formation of the personality of the future specialist // Role of science and education for sustainable development / Edited by Magdalena Wierzbik-Strońskaand Iryna Ostopolets // Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts University of Technology, Katowice Monograph 44. – Publishing House of University of Technology, Katowice (Poland), 2021. – 978 р. – P. 350–362.
- Дубінка М.М. Педагогічна сутність культурно-дозвіллєвої діяльності та особливості її організації. Сучасне суспільство:кол. моногр. Харків: СГ НТМ «Новий курс», 2022. С. 127–139.
Словник:
- Соціолого-педагогічний словник [Уклад. : Радул В. В., Галета Я. В., Довга Т. Я., Дубінка М. М.,Кічук Я. В., Кравцов В. О., Радул О. С., Фабрика А. А., Шульга О. А.] / За ред. В. В. Радула, вид. 2-е. – Харків: Мачулін, 2015. – 444 с.
Посібники:
- Дубінка М. М. Педагогічні умови формування майстерності майбутнього вчителя (Методичні рекомендації до спецсемінару). – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2004. – 204 с.
- Дубінка М. М. Методика виховної роботи в дитячих оздоровчих таборах. – Кіровоград: ТОВ «Поліграфічні послуги», 2006. – 212 с.
- Краснощок І. П., Дубінка М. М.Науково-дослідна робота студентів (виконання курсової роботи з педагогіки). – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2006. – 36 c.
- Дубінка М. М.,Уйсімбаєва Н. В. Організація виховної діяльності в дитячому оздоровчому таборі. – Кіровоград: ПП «Центр оперативної поліграфії», 2011. – 272 с.
Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:
1. Natalka Kotelianets, Nataliia Savchenko, Iulia Kotelianets, Olena Nikitina and MykolaDubinka. Modeling the methodological system of studying as a way of technological competence formation // International Journal of Civil Engineering & Technology (IJCIET). – ISSN Online: 0976 – 6316. – Vol. 9 (Number 11), Year 2018. ‒ Page 1996-2006. URL: https://www.iaeme.com/ijciet/index.asp - Scopus
2. Myroslav Koval, Margaryta Noskova, Olena Fuchyla, Mykola Dubinka, Alina Predyk. The Use of Digital Open Systems in the Preparation of Students. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, VOL.22 No.3, March 2022 535-540. (Web of Science) https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.3.68
3. Yulya Zhurat, Vitalii Honcharuk, Maya Zubal, Nataliia Savchenko, Mykola Dubinka, Oksana Yazlovetsk. Formation of the Subjectivity of the Future Teacher in the Educational Realities of Ukraine. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 14(2), 2022. 434-460. (Web of Science)https://doi.org/10.18662/rrem/14.2/589
4. Knysh, I., Dubinka, M., Kochubei, O., Poliakov, I., & Tiahur, V. Practices for readiness of future specialists for professional self-determination in the information society. Amazonia Investiga, 11(59), 2022. Р. 108–118. https://doi.org/10.34069/AI/2022.59.11.10 (Web of Science)
5. Liudmyla Tsurkan, Mykola Dubinka, Nataliia Savchenko, Lidiia Slipchyshyn, Mykhailo Kalenyk. Gamification in developing readiness for self-fulfillment in students of higher educational institutions. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 14(1). 2023. 279-289. DOI: https://doi.org/10.47750/jett.2023.14.01.024 (Web of Science)
6. Varnavska, I., Kharchuk, O., Dubinka, M., Kulikova, S., & Kondratska, G. Social environment as a factor of personality formation. Revista Eduweb, 17(1), 2023. 219–229. DOI: https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2023.17.01.21 (Web of Science)
Статті у наукових фахових виданнях України:
- Дубінка М.М. Проблема педагогічного спілкування в контексті ідей Василя Сухомлинського // Наукові записки / Ред. кол.: В.Ф. Черкасов, В.В. Радул, Н.С. Савченко та ін. – Серія: Педагогічні науки – Вип. 171. – Кропивницький: «КОД», 2018. – 273 с. – С. 188–193.
- Дубінка М.М. Самоосвіта особистості майбутнього фахівця як вища форма його самовираження // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. / [редкол. А.В. Сущенко (голов. ред.) та ін.] – Запоріжжя: КПУ, 2019. – Вип. 62. – 242 с. – Т. 2. – С. 65–70.
- Савченко Н.С., Дубінка М.М.Молодіжна культурно-дозвіллєва діяльність як частина державної політики провідних зарубіжних країн // Науковий вісник Миколаївського педагогічного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки: зб. наук. пр. / за ред. проф. Тетяни Степанової. – № 2 (65), лютий 2019. – Миколаїв: МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2019. – 378 с. – С. 258–263.
- Савченко Н.С., Дубінка М.М., Язловецька О.В. Особливості компетентнісно орієнтованого навчання у вищій школі // Рідна школа. – № 2 (1062). – 2019. – С. 22–29.
- Дубінка Микола. Професійне самовизначення майбутнього вчителя як психолого-педагогічна проблема // Наукові записки / Ред. кол.: В.Ф. Черкасов, В.В. Радул, Н.С. Савченко та ін. – Вип. 186. – Серія: Педагогічні науки. – Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. – 284 с. – С. 92–98.
- Савченко Н.С., Дубінка М.М.,Захарова О.В. Поняття особистісного саморозвитку в концептуальному полі сучасної педагогічної науки // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наук. праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного ун-ту ім. Івана Франка / [редак.-упор. М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 29. – Том 3. – 274 с. – С. 256–263.
- Дубінка М.М. Співвідношення категорій «вільний час» та «дозвілля» як важливих педагогічних дефініцій // Наукові записки / Ред. кол.: В.Ф. Черкасов, В.В. Радул, Н.С. Савченко та ін. Вип. 192. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021. 270 с. С. 53–58.
- Дубінка Микола. Самоосвіта як важлива умова професійного становлення педагога-майбутнього викладача // Наукові записки / Ред. кол.: В.Ф. Черкасов, В.В. Радул, Н.С. Савченко та ін. Вип. 199. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021. – 260 с. – С. 112–120.
- Дубінка М.М. Сутнісна характеристика категорії «дозвілля» та її функціональна спрямованість у діяльності позашкільних закладів. Наукові записки/ Ред. кол.: О.В. Філоненко, Н.С. Савченко, В.В. Радул та ін. Вип. 204. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022. 331 с. С. 108-114.