Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

КОБЗАРСТВО ТА ПОБУТОВЕ МУЗИКУВАННЯ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ КІНЦЯ XYIII – ПОЧАТКУ XX СТОЛІТТЯ

МИХАЙЛИЧЕНКО Олег Володимирович

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри всесвітньої історії, міжнародних відносин

та методики навчання історичних дисциплін

Сумського державного педагогічного

університету ім. А. С. Макаренка

e-mail:[email protected]

Анотація

    У даній статті розкривається процес зародження кобзарського мистецтва та побутового музикування на українських землях кінця XYIII – початку XX ст.

    Ключові слова: Кобзарі, кобзарське мистецтво.

Повний текст:

           Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Дубас О. І. Становлення та розвиток кобзарських шкіл і Україні (ХYІІ – перша половина ХХ століття) : автореф. дис. … канд. мистецтвознавства, 17.00.03 / О. І. Дубас. – К., Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського, 2002. – 17 с.

2. Кирдан Б. П. Народні співці-музиканти на Україні / Б. П. Кардан, А. Ф. Омельченко. – К.: Муз. Україна, 1980. – 87 с.

3. Клин В. Хорове та кобзарське мистецтво Києва кiнця XIX – початку XX ст. / В. Клин // Народна творчiсть та етнографiя. – 1981. – № 4. – C. 32–34.

4. Охрiменко П. Кобзарськi традицiї на Сумщинi / П. Охріменко // Народна творчiсть та етнографiя. – 1990. – № 3. – C. 75–76.

FORMATION OF CAREER ORIENTATIONS OF FUTURE DESIGNERS IN THE SYSTEM OF VOCATIONAL EDUCATION

ORLOV Valerii Fedorovych –

Doctor of Pedagogical Sciences, Professor,

a research vice chancellor in Salvador Dali Art Institute

for Decorative Modelling and Design

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті уточнено дефініції понять «професійна карʼєра» і «карʼєрні орієнтації», розкрито їх кореляційні звʼязки. Підкреслюється, що усвідомлення свободи вибору, зазвичай, для молоді є дискомфортним станом, що виявляється головним чином у стихійності, недостатній зваженості у прийнятті важливих рішень, неготовності до конкурентноспроможних ринкових відносин. Це призводить до виникнення кризових явищ у реалізації стратегії професійної карʼєри. Наголошується на доцільності розроблення і використання методик діагностики ціннісних орієнтацій у карʼєрі.

    Ключові слова: мистецька освіта, дизайнер, карʼєра, карʼєрні орієнтації, професійна підготовка, розвиток карʼєрних орієнтацій.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Коммюнике конференции Европейских Министров, ответственных за высшее образование. (2009). Retrieved 12.10.2016 from: http://old2.nau.edu.ua/ru/study-ru/.../1426-levenskoekommyunike.html.

2. Белецкий М. Менеджмент. Деловая карьера / М. Белецкий – Мн.: Вища школа. – 302 с.

3. Łozowiecka W. Teоretyczne i praktyczne zasady kształtowania postaw konkurencyjnej zdolności jednostk. Edukacja i praca. Konteksty– wyzwania – antynomie. [Education and Work. Contexts – Challenges – Autonomy]. – Р. 247–256.
4. Закатнов Д. O., Орлов В. Ф., Злочевська Л. С. Педагогічні технології підготовки учнівської молоді до вибору й реалізації професійної карʼєри: методичний посібник / Д. О. Закатнов, В. Ф. Орлов, Л. С. Злочевська [та ін.]. – К.: ІПТО, 2015. – 222 с.

5. Кови С., Колосимо Дж. Правила выдающейся карьеры. – М.: Манн, Иванов и Фербер; Эксмо. – 224 с.

 

 

ІННОВАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ В МИСТЕЦЬКІЙ ОСВІТІ: ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЧИННИКИ

ПАДАЛКА Галина Микитівна

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри

педагогіки мистецтва і фортепіанного виконавства Київського

національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглянуто шляхи модернізації мистецької освіти на основі визначення проблем, повʼязаних із психологічним баченням педагогічних нововведень, обґрунтовано перспективні напрями дослідницького пошуку цієї проблеми. До них, насамперед, відносимо такі, як вивчення можливостей опосередкованого педагогічного впливу на активізацію інтуїції учнів у мистецькій діяльності; формування емоційно-почуттєвої сфери учнів у художній діяльності; виявлення комунікативних чинників впливу на результативність мистецького навчання; шляхи педагогічного управління емоційним станом та особливості врахування типу темпераменту учнів у мистецькій діяльності.

    Ключові слова: інновації, мистецька освіта, психолого-педагогічні чинники.

Повний текст:

          Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Василенко Л. М. Гедоністичні засади вокальної підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва: теорія та методика: монографія / Л. М. Василенко. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. – 336 с.

2. Вишнякова Н. Ф. Креативная психопедагогика как творческое направление в психологической науке и практике / Н. Ф. Вишнякова. – Режим доступа: // www. naukainform.kpi.ua.

3. Выготский Л. С. Педагогическая психология / Л. С. Выготский. – М.: Педагогика, 1991. – 497 с.

4. Зязюн І. А. Педагогічна психологія чи психологічна педагогіка?! / І. А. Зязюн // Естетика і етика педагогічної дії: збірник наук. праць. – К. ; Полтава, 2012. – № 3. – С. 20–37.

5. Мозговой В. Л. Психопедагогический аспект подготовки будущих учителей к режиссуре педагогического действия: история вопроса. Світові інновації [Електронний ресурс] // The Economist. – Режим доступу: www.innovations.com.ua.

6. Стоунс Э. Психопедагогика. Психологическая теория и практика обучения /пер. с англ. / Эдвард Стоунс / под ред. Н. Ф. Талызиной. – М.: Педагогика, 1984. – 472 с.

ІНТЕГРАЦІЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МИСТЕЦЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР ВНЗ

РАСТРИГІНА Алла Миколаївна

доктор педагогічних наук, професор,завідувач кафедри

вокально-хорових дисциплін та методики музичного виховання

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті представлено можливості інтеграції цифрових технологій у мистецький освітній простір ВНЗ та шляхи розвʼязання існуючих у професійній мистецькій освіті суперечностей за рахунок реконструкції її змісту із вузькопрофесійного спрямування на підготовку шкільного вчителя до широкого мистецько-гуманістичного розвитку майбутнього педагога-музиканта, а також створення специфічного середовища: медійного простору художньо-творчої діяльності, де у процесі використання цифрового мистецтва як засобу розвитку інноваційно-творчого потенціалу, майбутній педагог-музикант набуває фахово спрямованих цифрових компетенцій, оволодіння якими відкриває нові перспективи для його ефективної професійної діяльності.

    Ключові слова: професійна мистецька освіта, освітні інновації, художньо-творча діяльність, інноваційно-творчий потенціал цифрове мистецтво, віртуальність, інтерактивність, фахово спрямовані цифрові компетенції.

Повний текст:

        Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гайжутис А. Проблема духовности элиты / А. Гайжутис // Мат-лы V Международной научнопрактической конференции «Распространение духовности в реальном мире» – Вільнюс, 2012. – С. 9–14.

2. Качур М. М. Теоретичні аспекти підготовки майбутніх вчителів музики до інноваційної діяльності // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. / [редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя: КПУ, 2016. – Вип. 51. – С. 174–180.

3. Ключові компетентності для навчання впродовж життя 2018: Європейська комісія Режим доступу: https://ec.europa.eu/.../swdrecommendation-key-competenc. EN. EN. EUROPEAN. COMMISSION. Brussels, 17.1.2018. SWD(2018) 14 final.

4. Красильников И. М. Цифровые искусства в теории и практике художественного образования // И. М. Красильников // Педагогика. – 2012. – № 5. – С. 58–69.

5. Неменский Б. М. Пути очеловеченивая школы // Б. М. Неменский //Новое педагогическое мышление / Под ред А. В. Петровского. – М., 1999 – С. 17–26.

6. Падалка Г. M. Теорія і методика мистецької освіти: інноваційна проблематика // Г. М. Падалка // Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент / 30 наукових праць. – Випуск 5. – К., 2010. – 368 с.

7. Растригіна А. М. Інноваційний контекст професійної підготовки майбутнього педагогамузиканта // А. М. Растригіна // Наукові записки. – Вип. 133. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – С. 7–10.

8. Стратегія єдиного цифрового ринку для Європи // Повідомлення Комісії до Європейського Парламенту, Ради, Європейського Економічного та Соціального Комітету та Комітету регіонів. COM (2015) 192 фінал. – Брюссель – 2015.

9. Юсов Б. П. Взаимосвязь культурогенных факторов в формировании современного художественного мышления учителя образовательной области «Искусство» // Б. П. Юсов // Избр. труды по истории, теории и психологии художественного образования и полихудожественного воспитания. – М., 2004. – С. 45– 11.

КУЛЬТУРОЛОГІЧНА ПАРАДИГМА В УМОВАХ МОДЕРНІЗАЦІЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ІДЕЇ ТА МЕТОДОЛОГІЧНІ ОРІЄНТИРИ

ТУШЕВА Вікторія Володимирівна

доктор педагогічних наук, доцент, професор

кафедри теорії і методики мистецької освіти

Харківського національного педагогічного

університету імені Г. С. Сковороди

e-mail: [email protected]

Анотація

    В статті обґрунтовується необхідність застосування культурологічної парадигми, яка закладає теоретичне і методологічне підгрунття для переходу мистецької освіти у новий культурний вимір і виступає головним стратегічним напрямом її модернізації. Висвітлені різні концепції культури, що розширюють розуміння культурологічної освіти, взаємозвʼязок культури й освіти та культури й мистецтва. Розкриті методологічно значущі принципи культуротворчості, культуровідповідності, полікультурності. Окреслені можливі зміни у змісті мистецької освіти, що спричинюють корегування освітніх технологій на нормативному рівні.

    Ключові слова: культура, культурологічна парадигма, культура особистості, культуровідповідність, культуротворчість, полікультурність, мистецька освіта, мистецтво, культуро-освітнє середовище.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Библер В. С. От наукоучения – к логике культуры: Два философских введения в двадцать первый век / В. С. Библер. – М. : Политиздат, 2008. – 413 с.

2. Гессен С. И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию / С. И. Гессен. – М. : Школа–Пресс, 2005. – 448 с.

3. Запесоцкий А. С. Культурология образования // Методологические и технологические основы образовательной деятельности / А. С. Запесоцкий. – СПб: Издательство СПб ГУП, 2012. – С. 120–183.

4. Тушева В. В. Культурологічні основи вищої педагогічної освіти // Педагогіка і психологія професійної освіти / В. В. Тушева. – 2005. – № 5. – С. 25–35.

5. Философия культуры. Становление и развитие / Под ред. М. С. Кагана, Ю. В. Петрова, В. В. Прозерского. – СПб: Издательство «Лань», 2008. – 448 с.