pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РОЗВИТОК ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ КРІЗЬ ПРИЗМУ ЗДОБУТКІВ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО

БОРИСПОЛЕЦЬ Олена Михайлівна –

учитель І категорії, вчитель початкових класів

Української СЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Обухівського району, Київської області

e-mail: о[email protected]

ПРУС Галина Іванівна –

учитель І категорії, вчитель початкових класів

Української СЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Обухівського району, Київської області

e-mail: [email protected]

ЯРМАК Олена Вікторівна –

вчитель-методист, учитель початкових класів

Української СЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Обухівського району, Київської області

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розкривається актуальне питання сучасної освіти- розвиток творчих можливостей дітей шкільного віку через вивчення педагогічного досвіду видатного українського педагога- практика Василя Олександровича Сухомлинського. Наведено приклади запровадження його педагогічних ідей на базі Української СЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Київської області, Обухівського району у початкових класах.

Ключові слова: Нова українська школа; «Школа радості»; творчі можливості; казка.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Державний стандарт початкової освіти [Інтернет-ресурс]. НУШ

2. Сухомлинський В. О. / Вибр. твори 5 т. – К.: Рад. школа., – 1976.

3. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям. К.; Рад.школа, – 1972. – 244 с.

4. Філософія [Електронний ресурс]: освіта: ua http://osvita.ua/vnz/reports/philosophy/13030/

РЕФОРМУВАННЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ КРІЗЬ ПРИЗМУ ЗДОБУТКІВ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО

БІЛОХВОЩЕНКО Світлана Миколаївна –

директор Української СЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 із поглибленим вивченням окремих предметів

e-mail: [email protected]

КАЛЬЧУК Марія Іванівна –

заслужений учитель України, учитель-методист, учитель початкових класів Української СЗОШ І-ІІІ ступенів № 1

e-mail: [email protected]

МАХИНЯ Світлана Іванівна –

учитель-методист, учитель початкових класів Української СЗОШ І-ІІІ ступенів № 1

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті проведено аналіз педагогічного досвіду видатного українського педагога – Василя Олександровича Сухомлинського у контексті реформування сучасної початкової школи та наведено приклади практичного досвіду запровадження педагогічних ідей видатного Педагога на базі початкових класів Української СЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Київської області Обухівського району.

Ключові слова: Нова українська школа; «Школа радості»; джерело ідей; філософія спадщини; педагогічний геній.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Державний стандарт початкової освіти [Інтернет-ресурс] / НУШ: http://nus.org.ua/news/uryad-opublikuvav-novyjderzhstandart-pochatkovoyi-osvity-dokument.

2. «Філософія для дітей». В. О. Сухомлинський у діалозі з сучасністю: Педагогічні читання: Зб. Наук.-метод. праць/ За заг.ред. О. В. Сухомлинської, О. Я. Савченко. – Житомир: ФО-П Левковець Н. М., 2017. – 274 с.


3. Сухомлинський В. О. / Вибр. твори в 5 т. – К.: Рад.шк.,1976. – Т. 3 – 670 с.

4. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям. «Акта» видання, 2012. – 537 с.

5. Клочек Г. Шалва Амоношвілі про Василя Сухомлинського [Електронний ресурс]: освіта:ua Блогиhttp://osvita.ua/blogs/60952/03.2018

АСПЕКТИ ОСОБИСТІСНОГО САМОРОЗВИТКУ У КОНТЕКСТІ ДОРОБКУ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

КУШНІР Наталія Сергіївна 

викладач І категорії Кропивницького будівельного коледжу

ORCID ID 0000-0002-8692-488

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядаються аспекти особистісного саморозвитку як реального психологічного та педагогічного явища. Визначаються суттєві аспекти феномену саморозвитку як прояву самореалізації особистості в контексті наукових праць вітчизняного педагога В. О. Сухомлинського.

Ключові слова: саморозвиток, самовиховання, самоосвіта, життєздатність, суб’єкт саморозвитку.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бех І. Д. Виховання особистості: [підручник] / Іван Дмитрович Бех. – К.: Либідь, 2008. – 848 с.

2. Коваленко Е. А. Ціннісна природа усвідомленого саморозвитку особистості: соціально-філософський аналіз: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філос. наук: спец. 09.00.03 «Соціальна філософія та філософія історії» / Коваленко Е.А. – Харків, 2005. – 20 с.

3. Лозовой В. О., Сідак Л. М. Саморозвиток особистості у філософській рефлексії та соціальній практиці. Монографія. – Х.: Право, 2006. – 256 с.

4. Мирончук Н. М. Професійно-особистісний саморозвиток майбутнього педагога: сутнісні характеристики та шляхи формування // Нові технології навчання: наук.- метод. зб. – Київ, 2013. – Випуск 76. – С. 209–214.

5. Морально-етичні засади формування зростаючої особистості: монографія / за ред. проф. М. В. Левківського. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2008. – 272 с.

6. Наумов Н. Д. Философско-педагогические идеи В. А. Сухомлинского и их развитие во второй половине ХХ столетия / Н. Д. Наумов // Русский учитель. – 2004. – 13 мая.

7. Подласый, И. П. Педагогика. Т. 1. Теоретическая педагогика : учебник для бакалавров / И. П. Подласый. – М. : Издательство Юрайт, 2013. – 777 с. – (Серия : Бакалавр. Академический курс). – ISBN 978-5-9916-2272-1.

8. Сухомлинський В. О. Вибрані твори у 5 т. / В. О. Сухомлинський. – Київ: Рад. школа, 1976. – 588 с.

9. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: [в 5-ти томах] / В. О. Сухомлинський. – К.: Рад. школа, 1976. – Т. 1. – 1976. – 654 с.


10. Сухомлинский В.А. Методика воспитания коллектива / В. А. Сухомлинский. – М.: Просвещение, 1981. – 192 с.

11. Сухомлинський В. О. Народження громадянина // Вибрані педагогічні твори: в 5 т. / В. О. Сухомлинський. – К., 1977. – Т. 3. – С. 283 – 582.

12. Сухомлинский В.А. Сто советов учителю. – К.: Рад. школа, 1984. – 254 с.

13. Сухомлинський В. О. Як виховати справжню людину. – К.: Радянська школа, 1976. 6. Сухомлинський В. О. Бібліограф творів. – К.: Рад. школа, 1979.

14. Сущенко Л. О. Стимулювання професійного самовдосконалення вчителів початкових класів у системі післядипломної освіти: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Сущенко Л. О. – Київ, 2009. – 22 с.

СПАДЩИНА В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО У ВИМІРІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

ПЕТРУШИНА Лідія Іванівна –

заступник директора з навчально-виховної роботи Криворізької гімназії №127

e-mail: [email protected]

Анотація

    Ідеї В. О. Сухомлинського, науково-методичні розробки, практичний досвід є актуальними на сучасному етапі ґрунтовних перетворень в освіті. У статті розкривається, як у творах педагога висвітлюються ключові компоненти Нової української школи.

Ключові слова: В. Сухомлинський, виховання учнів, Нова українська школа.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. – 206 с.

2. Розпорядження Кабінету Міністрів України №988-р від 14.12.2016 «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року» електронний ресурс https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/249613934

3. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: В 5-ти
т. – Т. 3 / В. О. Сухомлинський. – К.: Рад. школа, – 1977. – С. 169.

4. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори : у 5-ти т. – Т. 3. – К.: Рад. школа, 1977. – С. 9– 279.

ЯКІ Ж ВИ ЩАСЛИВІ, ДІТИ – ДИТЯЧИЙ СВІТ У ХУДОЖНІХ ТВОРАХ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО

ТОЦЬКА Тетяна Петрівна –

завідувач дошкільного навчального закладу

«Ялинка» імені В. О. Сухомлинського Броварської міської ради

e-mail: [email protected]

 

    

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Сухомлинський В. О. Вибрані твори в п’яти томах. Том другий. Київ: Радянська школа, 1976. – 670 с.

2. Сухомлинський В. О. Вибрані твори в п’яти томах. Том третій. Київ: Радянська школа, 1977. – 670 с.

3. Сухомлинський В. О. Вибрані твори в п’яти томах. Том п’ятий. Київ: Радянська школа, 1977. – 639 с.

4. Сухомлинський В. О. Чиста криниця. Казки, оповідання, етюди: для сімейного читання. Київ: Веселка, 1993. – 287 с.