ПРО ЗНАЧЕННЯ САПР В ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка
Лісовський Микола, Рябець Сергій
Життя в епоху науково-технічного прогресу незмінно впливає на всі галузі суспільної діяльності людства, починаючи від сфери продовольства і закінчуючи використанням автоматизованих технологій у виробництві. Все це не абияк відбивається на функціях майбутніх спеціалістів – випускників ЗЗСО.
Сьогодні ми спостерігаємо як еволюціонує ланцюжок підготовки до виробництва, проєктування, суттєві зміни в технічній документації тощо.
Раніше спеціалісти креслили олівцем ескіз майбутнього виробу, в той час, як зараз ми маємо великий перелік програм автоматизованого проєктування, які можуть вирішити безліч питань та проблем пов’язаних з виготовленням виробу, починаючи з його початкових стадій і завершуючи його презентацією [1].
Сучасні ЗЗСО мають реальну можливість підготовки учнів 10-11 класів до змін професійних характеристик у майбутньому. Тобто, підготувати таку особистість, яка буде володіти необхідним багажем знань для проєктування тих чи інших виробів в сучасному автоматизовану суспільстві [3, 4].
Оснащеність ЗЗСО комп’ютерами та спеціальним програмами швидко зростає, тому процес впровадження сучасних систем автоматизованого проєктування в освітню діяльність старшокласників залежить по суті від двох основних факторів: компетентності самого вчителя трудового навчання та технологій; наявності комп’ютерної техніки, яка забезпечена відповідним програмами [2].
Реалізація САПР у освітній діяльності старшокласника забезпечує виконання ряду функцій [4]:
‑ навчання учнів використанню комп’ютерних програм САПР в моделюванні творчих виробів;
‑ використання набутих знань у проєктній діяльності;
‑ формування математичних, геометричних та креслярських компетенцій;
‑ підвищення інтелектуального рівня старшокласника;
‑ розвиток просторового мислення учнів, їхніх дослідницьких умінь і навичок;
‑ профорієнтації (використання новітніх САПР);
‑ підвищення технологічної компетентності учнів 10-11 класів (трудові навички);
‑ виховування активної та творчої особистості тощо.
Таким чином, використання САПР на уроках праці розкриває широкі можливості для організації освітньої діяльності, зокрема: підвищення зацікавленості учнів у трудовому навчанні та технологіях; новий рівень якості розробки та оформлення конструкторської документації при проєктуванні виробу; презентація творчого проекту; із застосуванням САПР буде більш інформативним та цікавим навчальний матеріал при викладі; використання набутих умінь на навичок у подальшій творчій діяльності та як майбутнього професіонала на благо суспільства.
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
-
Конструкторсько-технологічна діяльність. URL: http://conf.vntu.edu. ua/humed/2010/txt/Mamus.php (дата звернення: 20.11. 2022 р.).
-
Мелентьєв О.Б.. Методика впровадження систем автоматизованого проєктування у навчальний процес. Умань: „АЛМІ”, 2018. 155 с.
-
Навчальна програма закладів загальної середньої освіти «Технології 10-11 класи. Рівень стандарту». МОН України, 2017. 29 с. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/ navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (дата звернення 19.11.2022 р.).
-
Пометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. К.: АПН, 2002. 136 с.