pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

МУЗИЧНА ОСВІТА В УКРАЇНІ: ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ

КУЗЬМЕНКО Юлія Василівна –

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри теорії і методики виховання,

психології та інклюзивної освіти Комунального вищого навчального закладу

«Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті на підставі історіографічного аналізу інформаційних джерел окреслено основні напрями становлення та розвитку музичної освіти в Україні до ХVІІІ ст. Підкреслено, що розвиток музичного мистецтва (церковна, світська, народна музика та пісні) мав прямий вплив на становлення музичної освіти на українських землях.

Ключові слова: музична освіта, церковна музика, народна музика, музична професійна підготовка.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Законодавчі акти України з питань освіти / Верховна Рада України, Комітет з питань науки і освіти. Офіц. вид. – Київ: Парламентське видавництво, 2004. – 404 с.

2. История украинской музыки: учебное пособие / сост. и ред. А. Я. Шреер-Ткаченко. – М.: Музыка, 1981. – 271 с.

3. Кірієва Т. І. Музична освіта сьогодення: від Ярослава Мудрого до новітнього часу /
Т. І. Кірієва // Наука. Релігія. Суспільство. – № 1. – 2011. – С. 153–163.

4. Музична освіта. Вікіпедія. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Музична_освіта.

5. Черкасов В. Ф. Розвиток музичної освіти у період середньовіччя та відродження / В. Ф. Черкасов // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. – В. 125. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – С. 13–17.

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ КОМУНІКАТИВНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ У СФЕРІ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ

КУЧАЙ Олександр Володимирович –

доктор педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки,

Національний університет біоресурсів і природокористування України

e-mail: [email protected]

КУЧАЙ Тетяна Петрівна –

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри психології і педагогіки

Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці II

e-mail: [email protected]

KUNIKOWSKI Stanisław –

Profesor, Rector of Cuiavian University in Włocławek, Poland.

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті висвітлюється теоретичні засади комунікативної підготовки фахівців у сфері цивільного захисту. Розглядається структура комунікативної компетентності підготовки фахівців у сфері цивільного захисту. Визначається комплекс комунікативних знань та вмінь, що складає комунікативну компетентність фахівця у сфері цивільного захисту

Ключові слова: комунікація, цивільний захист, освіта, підготовка фахівців, університет.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Задорожна Н. В. Формування комунікативної компетентності у професійній підготовці економістів – Електронний ресурс. – [Режим доступу] file:///C:/DOCUME~1/AC0D~1/LOCALS~1/Temp/NP O_2013_3-4_13.pdf

2. Харламова Ю. Є. Механізми державного управління підготовкою фахівців служби цивільного захисту: дис. ... канд. наук з держ. упр: 25.00.02 / Ю. Є. Харламова. – Х., 2017. – 222 с.

3. Садковий В. П. Особливості професійної підготовки майбутніх фахівців у сфері цивільного захисту / В. П. Садковий, М. М. Горонескуль // Новий Колегiум. –2016. – № 3. – С. 18–22.

МЕТОДИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ВИКЛАДАЧА ЕКОНОМІКИ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

ПАВЛЕНКО Олена Олексіївна –

доктор педагогічних наук, доцент,

дійсний член Міжнародної Асоціації професорів слов’янських країн

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті зосереджена увага на методичній діяльності викладача економіки ВНЗ. Зазначено, що методична діяльність викладача економіки є однією з складових професійно-педагогічної діяльності викладача ВНЗ, і займає одне з основних напрямів особистісно-професійного становлення викладача, котрий спрямовано на організацію методичної роботи; пошук принципово нових шляхів розв’язання методичних проблем; реалізацію сукупності форм, методів та технологій навчання; розвиток креативності й творчої самореалізації викладача. У відповідності до наукових праць вчених здійсненo теоретичний аналіз поняття «методична діяльність». Надано авторське трактування дефініції «методична діяльність». Визначено функції методичної діяльності викладача економіки сучасного ВНЗ та надана їх характеристика.

Ключові слова: професійна діяльність викладача ВНЗ; методична діяльність; функції методичної діяльності викладача економіки; характеристика функцій методичної діяльності викладача економіки.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Выготский Л. С. Психология развития человека / Л. С. Выготский. – Москва: Смысл, 2005. – 1136 с.

2. Давыдов В. В. Теория развивающего обучения / В. В. Давыдов. – Москва: ИНТОР, 1996. – 544 с.

3. Занков Л. В. Избранные педагогические труды / Л. В. Занков. – Москва: Педагогика, 1990. – 424 с.

4. Иванов Н. Д. Моделирование методической деятельности учителя в процессе повышения его квалификации: дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 / Иванов Николай Дмитриевич. – Санкт-Петербург, 1995. – 167 с.

5. Іванова Л. І. Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів: автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / Іванова Любов Іванівна. – Київ, 2007. – 22 с.

6. Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя / Н. В. Кузьмина. – Москва: АПН, 1990. – 149 с.

7. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность: учебн. пособ. / А. Н. Леонтьев. – Москва: Смысл, Академия, 2005. – 352 с.

8. Психологический словарь / под общ. ред. А. В. Петровского, М. Г. Ярошевского. – 2-е изд., испр. и доп. – Москва: Политиздат, 1990. – 494 с.

СТРУКТУРНІ ОСОБЛИВОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ПОЛЬЩІ

САВЧЕНКО Наталія Сергіївна –

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail [email protected]

Анотація

    У статті розглянута структура вищої освіти Польщі на сучасному етапі. Здійснений аналіз кількісної складової ВНЗ, типів учбових закладів, кількості студентів, структури здобуття вищої освіти відповідно до ступенів навчання. Розглянуті також кількісні показники міжнародних студентів в цій країні. Акцентовано на розвитку державного і приватного секторів вищої освіти. Виділені і охарактеризовані структурні особливості вищої освіти.

Ключові слова: вища освіта, структурні особливості, ВНЗ, студенти, ступінь.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Башнянин Г., Свінцов О., Панчишин Т. Структура та особливості освітніх систем розвинутих країн / Г. Башнянин, О. Свінцов, Т. Панчишин // Ефективність державного управління. Збірник наукових праць. – 2013. – Вип. 35. – С. 277–283.

2. Закон України про вищу освіту // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, –№ 37 – 38, Ст. 2004.

3. Сисоєва С., Батечко Н. Вища освіта України: реалії сучасного розвитку / С.О. Сисоєва, Н.Г. Батечко. – К.: ВДЕКМО, 2011. – 344 с.

4. Chlipała P. Wpływ WSB – NLU na rozwój Nowego Sacza w opinii studentów – wyniki badań. Studia Regionalne i Lokalne. – 6. (2 – 3). – 2001.

5. Rocznik statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej. – Warszawa: Glowny urzad statystyczny central statistical office, 2011. – 910 s. URL: //
www.stat.gov.pl 6. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym // Dzіennik Ustaw. – 2005. – № 164, poz. 1365.

КОМУНІКАТИВНО-СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ПРОСТІР – ФЕНОМЕН ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ПАРАДИГМИ СУСПІЛЬСТВА НЕСКОРЕНОЇ УКРАЇНИ

СКЛОВСЬКИЙ Ігор Зіновійович –

доктор філософських наук, доцент, професор кафедри

суспільних наук, інформаційної та архівної справи

Центральноукраїнського національного технічного університету

СКЛОВСЬКА Олена Іванівна –

кандидат історичних наук, доцент кафедри

профпедагогіки та суспільних наук

Льотної академії національного авіаційного університету

АКСЬОНОВА Віра Ігорівна –

кандидат філософських наук, доцент, докторант

кафедри філософії, соціології, менеджменту соціокультурної діяльності державного закладу

«Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»

e-mail:[email protected]

Анотація

    Глобалізація комунікативного суспільства обумовлює дух патріотизму, як складного соціокультурного контексту, що відображує в Україні цілісні характеристики інформаційного суспільства, яке перетворює парадигму філософії на етносоціальних засадах, тісної взаємодії зв’язків між державою і суспільством – різновиду вітчизняного та планетарного соціуму. Постнеокласичний аналіз принципів, критеріїв, підходів і дискурсів соціокультурної комунікації викликає необхідність досліджень, розроблених за систематизацією і вітчизняних і зарубіжних методологічних основ в контексті гуманітарних обріїв дійсності.

Ключові слова: парадигма, філософія козакофільства, символ і значення, цінність, інформаційні відносини, дух соціокультурної комунікації, радикалізм, етносоціальні зміни.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аксьонова В. І. Видатний український педагог і Дон Кіхот Запорозький – Антон Макаренко / Віра Аксьонова // Проблеми емпіричних досліджень у психології. – К.: Гнозіс, 2017. – Вип. 14. – С. 260–267.

2. Гофман A. Б. Э. Дюркгейм о ценностях и идеалах / А. Б. Гофман // Социологические исследования. – М., 1991. – №2. – С. 104–106.

3. Макаренко А. С. Педагогическая поэма / А. С. Макаренко. – М.; Худ. литература, 1987. – 621 с.

4. Макаренко А. С. Избранные произведения в 3 т; 2 изд; испр. – К.: Рад. школа, 1985. – 494 с.

5. Михида С. Володимир Винниченко: Психопортрет у дзеркалах і задзеркаллі. Монографія / Сергій Михида: вид 2., доп. і перероб. – Кіровоград: Поліграф-сервіс, 2015. – 176 с.

6. Ушинский К. Д. Про народність у громадському вихованні / К. Д. Ушинский // Вибрані твори в двох томах. – К.: Рад. школа, 1983. – Т.1. – С. 36–92.