pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

МЕТОДИКА СПІВАЦЬКОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ НА КОНСОЛІДАЦІЙНИХ ЗАСАДАХ

ТАН ЦЗЕМІН –

аспірант кафедри теорії та методики музичного виховання,

хорового співу та диригування Національного педагогічного університету

імені М. П. Драгоманова e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття розкриває методику формування вокальної підготовленості майбутніх учителів музики на консолідаційній основі. Поетапна методика має певну послідовність визначених етапів, а саме: адаптивно-експонувального, аналітично-тренувального, продуктивно-творчого. Визначені основні методи, на яких базується дослідно-експериментальна робота з формування вокальної підготовленості студентів. Доведено ефективність розробленої поетапної методики формування вокальної підготовленості майбутніх учителів музики на консолідаційних засадах.

Ключові слова: поетапна методика, майбутні вчителі музики, вокальне навчання, консолідаційна основа.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Б. Г. Ананьев. – СПб: Питер, 2002. – 228 с.

2. Гуральник Н. Особливості розвитку мистецької школи у контексті загальнонаукового пізнання / Н. Гуральник // Педагогічна майстерність як система професійних і мистецьких компетентностей: зб. матеріалів VІІ педагогічномистецьких читань пам’яті професора О. П. Рудницької / [за ред. О. М. Отич]. – Чернівці: Зелена Буковина, 2010. – С. 72–74.

3. Козир А. В. Професійна майстерність учителів музики: теорія і практика формування в системі багаторівневої освіти: монографія / А. В. Козир. – К.: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2008. – 380 с.

4. Колесникова И. А. Педагогическое проектирование: учеб. пособие для высш. учеб. заведений / И. А. Колесникова, М. П. ГорчаковаСибирская Под ред. И. А. Колесниковой. – М: Издательский центр «Академия», 2005. – 288 с.

5. Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Н. В. Кузьмина. – М.: Высшая школа, 1990. – 119 с.

6. Психологические тесты / под ред. А. А. Карелина: в 2-х т. – М.: ВЛАДОС, 2003. – Т. 2. – 248 с.

7. Реан А. А. Социальная педагогическая психология: учеб. пособие /А. А. Реан, Я.Л. Коломинский. – СПб: Питер Ком, 1999. – 409 [4] с.

8. Ребер А. Большой толковый психологический словарь /Артур Ребер. – М.: АСТ Вега, 2003. – 581 с.

9. Шавир П. А. Психология профессионального самоопределения в ранней юности / Павел Абрамович Шавир. – М.: Педагогика, 1981. – 96 с.

10. Якунин В. А. Педагогическая психология: учеб. пособ. / Валерий Александрович Якунин. [Европ. ин-т экспертов]. – СПб.: Изд-во Михайлова В. А. «Полиус», 1998. – 639 с.

СТРУКТУРА ВИЩОЇ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ОСВІТИ В НІМЕЧЧИНІ НА ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ

ТКАЧЕНКО Ірина Олександрівна –

аспірантка кафедри педагогіки Сумського державного

педагогічного університету імені А.С.Макаренка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті висвітлюється сучасний стан вищої хореографічної освіти в Німеччині. Розглянуто особливості фахової підготовки хореографів у структурі вищої освіти. Конкретизовано дефініцію поняття «структура». Висвітлено структурні особливості організації системи освіти в Німеччині. Враховуючи типи вищих навчальних закладів, структурні підрозділи, напрям підготовки та форму власності, показано авторську розробку структури вищої хореографічної освіти в Німеччині на початку ХХІ століття. Конкретизовано та систематизовано основні напрями за якими здійснюють підготовку фахівців хореографії в країні.

Ключові слова: структура, освіта, ступінь, система, вища хореографічна освіта, навчальний заклад, вища школа, структурний підрозділ, спеціальність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Морозова Г. Разработка национальной рамки квалификаций Германии в контексте стратегии обучения в течении всей жизни / Г. Морозова. // Инновационные проекты и программы в образовании. – 2015. – № 1. – С. 76–81.

2. Перегудов Ф. Введение в системный анализ / Ф. Перегудов, Ф. Тарасенко. – М.: Высшая школа, 2012.

3. Свободный университет Берлина [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://euni.ru/ucheba/vysshee-obrazovanie/vgermanii/universitety/ berlin/fu.

4. Система освіти України, її структура [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.info-library.com.ua/books-text-4033.html.

5. Alanus Hochschule für Kunst und Gesellschaft [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes: http://www.alanus.edu/studium/ studienangebote/eurythmie/hochschulzertifikateurythmie-in-soz-arbeitsfeldern.html.

6. Bundesministerium für Bildung und Forschung [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes: https://www.bmbf.de/.

7. Deutsche Sporthochschule Köln [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes: http://www.dshs-koeln.de/.

8. Folkwang Universität des Künste [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes: http://www.folkwang-uni.de/home.

9. German System of Education [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes: http://www.pro-rector.ru/default.

10. Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Frankfurt Main [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes: http://www.hfmdkfrankfurt.info/.

11. Hochschule für Musik und Tanz Köln [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes:

12. Hochschule für Musik und Theater München [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes: http://www.musikhochschule-muenchen.de.

13. Hochschule für Schauspielkunst «Ernst Busch» Berlin [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes: HochschuluebergreifendesZentrum-Tanz-Berlin (HZT) [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes: www-hztberlin.de.

14. Justus Liebig Universität Gießen [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes: http://www.inst.uni-giessen.de/.

15. Palucca Hochschule für Tanz Dresden [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes:.

16. Staatliche Balletschule Berlin und Schule für Artistik [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes: http://www.staatliche-ballettschuleberlin.de/.

17. Staatliche Hochschule für Musik und darstellende Kunst Mannheim – Akademie des Tanzes [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes:.

18. Tanzplan Deutschland [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes: http://www.tanzplan-deutschland.de/.

19. Universität Hamburg [Die elektronische Ressource]. – Das Regime des Zugriffes: https://www.uni-hamburg.de/.

АКСІОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРАНТІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

У СІНМЕЙ –

аспірант кафедри фортепіанного виконавства та художньої культури

Національного педагогічного університету

імені М. П. Драгоманова

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядаються питання аксіологічних тенденцій навчання майбутніх учителів музики магістерського рівня підготовки. Розглядається сутність таких понять як художньоестетичний смак та художньо-естетичний ідеал. Реалізація ціннісного (аксіологічного) підходу актуалізує проблему формування духовної культури студентів, розширяє їхню мистецьку обізнаність та художній досвід, спроможність до самостійної оцінки життєвих і мистецьких цінностей, здатність до духовної самореалізації в музично-педагогічній діяльності.

Ключові слова: аксіологічний підхід, магістранти музичного мистецтва, процес музичного навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алексюк А. М. Педагогіка вищої освіти України: Історія. Теорія / А. М. Алексюк. – К.: Либідь, 1998. – 558 с.

2. Арчажникова Л. Г. Сущность профессионально-педагогического мастерства учителя музыки: совершенствование подготовки учителя музыки на музыкально-педагогическом факультете / Л. Г. Арчажникова. – Свердловск, 1991. – С. 3–8.

3. Дряпіка В. І. Орієнтації студентської молоді на цінності музичної культури / В. І. Дряпіка. – К.: Державне Центрально-Українське вид-во, 1997. – 215 с.

4. Єременко О. В. Професійна підготовка магістрів у системі музично-педагогічної освіти / О. В. Єременко. // Педагогіка і психологія професійної освіти: Науково-методичний журнал. – Львів, 2005. – № 5. – С. 65–71.

5. Здравомыслов А. Г. Потребности. Интересы. Ценности / А. Г. Здравомыслов. – М.: Политиздат, 1986. – 221 с.

6. Каган М. С. Философская теория ценностей / М. С. Каган. – СПб: Петрополис, 1997. – 205 с.

7. Назайкинский Е. В. О психологии музыкального восприятия / Е. В.Назайкинский. – М.: Музыка, 1972. – 382 с.

8. Козир А. В. Професійна майстерність учителів музики: теорія і практика формування в системі багаторівневої освіти: [монографія] / А. В. Козир. – К.: Вид-тво НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2008. – 308 с.

9. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г. М. Падалка. – К.: Освіта України, 2008. – 274 с.

10. Філософський енциклопедичний словник / За ред. В. І. Шинкарука. – 2-е вид. – К.: Абрискос, 2002. – 210 с.

SCIENTIFIC-METHODOLOGICAL SEARCH IN THE SPHERE OF JAZZ VOCAL: A COMPARATIVE ANALYSIS

SHEVCHENKO Anastasia Sergiivna –

Postgraduate student, Department of art pedagogy and choreography

Sumy state pedagogical university named after A. S. Makarenko

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті висвітлено теоретичні і практичні аспекти навчання джазового вокалу, узагальнено наукову думку щодо його сутності, порівняні авторські методики відомих педагогів-вокалістів. Доведено, що джазовий вокал є різновидом мистецтва співу, що включає в себе володіння певною вокальною манерою і виконавською технікою, яка базується на використанні всіх фарб і можливостей голосу, а також уміння імпровізувати.

Ключові слова: джаз, джазовий вокал, скет, імпровізація, авторські методики педагогіввокалістів.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бриль. Ю. Б. Практический курс джазовой импровизации / Ю. Б. Бриль. – М.: Советский композитор, 1985. – 112 с.

2. Дрожжина Н. Ю. Функціїї мікрофону у вокальному виконавстві на естраді / Н. Ю. Дрожжина // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики о світи // зб. наук. пр. – Харків, 2005. – С. 77 – 86.

3. Емельянов В. В. Фонопедический метод формирования звука./ В. В. Емельянов. – Новосибирск,1991. – 41 с.

4. Конен В. Рождение джаза / В. Конен. – М: Искусство, 1984. – 372 с.

5. Морозов В. Искусство резонансного пения / В. Морозов. – М., 2002. – 496 с.

6. Риггс С. Как стать звездой / С. Риггс. – М, 2000. – 104 с.

7. Симоненко В. С. Мелодии джаза / В. С. Симоненко. – К., 1984. – 320 с.

8. Степурко О. М. Скейт импровизация / О. М. Степурко. – М., 2006. – 98 с.

9. Юссон Р. Певческий голос / Р. Юссон. – М., 1974. – 222 с.

10. Столофф В. Вокальная импровизация / В. Столофф. – М., 1972. – 231 с.

11. Cathrine Sadolin. Complete Vocal Technique. 2000. Denmark, – 255 p.

ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОЇ САМООРГАНІЗАЦІЇ ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

ХАНЬ ЮЙЦЕНЬ –

аспірант кафедри теорії та методики музичної освіти,

хорового співу та диригування Національного педагогічного університету

імені М. П. Драгоманова

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті висвітлено проблему організаційних засад формування вмінь художньо-творчої самоорганізації вчителя музичного мистецтва; розкрито сутність синергетичного підходу як ключового у розумінні основних системоутворюючих принципів організаційно-методичної системи формування вмінь художньо-творчої самоорганізації вчителя музичного мистецтва, а саме: інтерактивності, цілісності, структурності, наступності.

Ключові слова: вчитель музичного мистецтва; художньо-творча самоорганізація; вміння; синергетичний підхід; організаційні засади.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аванесов Ю. М. Системносинергетический принцип обучения в музыке / Ю. М. Аванесов: автореф. дис. доктора пед. наук 13.00.02. – М., 2009. – 44 с.

2. Библер В. С. Мышление как творчество (введение в логику мыслительного диалога) / В. С. Библер. – М.: Политиздат, 1975. – 399 с.

3. Веряскина В. П. Императивы экологической этики и новый образ человека / В. П. Веряскина // Синергетическая парадигма. Человек и общество в условиях нестабильности. – М.: Прогресс-Традиция, 2003. – С. 266–279.

4. Дьяченко М. И. Краткий психологический словарь: Самоорганизация / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск: Хэлтон, 1998. – 399 с.

5. Ишков, Д. А. Учебная деятельность студента: психологические факторы успешности: Монография / Д. А. Ишков. – М.: АСВ, 2004. – 224 с.

6. Князева Е.Н., Курдюмов С.П. Основания синергетики: Человек, конструирующий себя и свое будущее / Е.Н. Князева, С.П. Курдюмов. – М.: КомКнига, 2010. – 232 с.

7. Князева Е.Н., Курдюмов С.П. Синергетика как новое мировидение: диалог с И. Пригожиным / Е.Н. Князева, С.П. Курдюмов. // Вопросы философии. – № 12, 1992. – с. 3–20.

8. Лутай В. С. Синергетичний підхід в освіті / В. С. Лутай / Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; гол. ред. В. Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – С. 812–813.

9. Платонов К. К. Краткий словарь системы психологических понятий / К. К. Платонов. – М. : Высшая школа,1984. – 174 с.

10. Прудникова О. В. Синергетика як нова методологія прогнозування майбутнього / О. В. Прудникова. // Наукові записки Харківського військового університету. Соціальна філософія, психологія. – Харків: ХВУ, 2003. – Вип. 3 (18). – С. 104.

11. Цагарелли Ю. А. Процессы самоорганизации, самоуправления и саморегуляции / Ю. А. Цагарелли. // Теоретические и прикладные исследования психической саморегуляции. – Казань, 1982. – С. 11–13.