pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

УНІВЕРСИТЕТСЬКИЙ СТАТУТ 1863 Р.: КОМПРОМІС МІЖ ПРОФЕСОРСЬКОЮ КОРПОРАЦІЄЮ ТА ВЛАДОЮ ЧИ УПРОВАДЖЕННЯ РЕАЛЬНОЇ АВТОНОМІЇ

МОКЛЯК Володимир Миколайович –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент

кафедри загальної педагогіки та андрагогіки

Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

e-mail: [email protected]

Анотація

  Розглянуто основні положення статуту 1863 р. Проаналізовано повноваження ректора, ради університету, факультетських зборів, правління, попечителя. Доведено, що статут 1863 був упровадженням реальної автономії, і в гарному розумінні компромісом між професорською корпорацією та владою.

Ключові слова: університетський статут, автономія, академічні свободи, ректор, рада університету, правління, факультетські збори, попечитель.

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Глинский Б. Б. Университетские уставы (1755–1884 гг.) / Б. Б. Глинский // Исторический вестник. – 1900. – Т. 79. – С. 324–351; С. 718–742.

2. Кірдан О. Л. Трансформація законодавчого забезпечення управління університетами Підросійської України у 1857–1863 рр. / О. Л. Кірдан // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2014. – № 4. – С. 44–55.

3. Левицька Н. М. Університетські статути – основні законодавчі акти регламентації діяльності університетів та інших ВНЗ Наддніпрянської України (ХІХ – початок ХХ ст.) [Електронний ресурс] / Н. М. Левицька. – Режим доступу: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/1 4118/1/12.pdf (дата звернення: 02.08.2017). – Назва з екрана.

4. Новиков М. В. Университетский устав 1863 г.: пределы академического самоуправления / М. В. Новиков, Т. Б. Перфилова // Ярославский педагогический вестник. – 2013 – № 4 – Том I. – С. 18–31.

5. Пелікан Я. Ідея Університету. Переосмислення / Я. Пелікан. – Пер. з англ. – К.: Дух і літера, 2009. – 360 с.

6. Ридингс Б. Университет в руинах / Б. Ридингс. – М.: Издательский дом Государственного университета – Высшей школы экономики, 2010. – 304 с.

7. Рождественский С. В. Исторический обзор деятельности Министерства народного просвещения: 1802–1902 / С. В. Рождественский. – Санкт-Петербург: Издание Министерства народного просвещения, 1902. – 786 с.

8. Садовничий В. А. Университетское образование: приглашение к размышлению / В. А. Садовничий, В. В. Белокуров, В. Г. Сушко, Е. В. Шикин. – М.: Издательство Московского университета, 1995. – 352 с.

9. Топычканов А. В. Политические науки в России в эпоху Университетского устава 1863 г.: проблемы институализации / А. В. Топычканов // Środkowoeuropejskie Studia Polityczne. – 2014. – № 4. – С. 141–158.

10. Университетский Устав (26 июля 1835 г.) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://letopis.msu.ru/documents/2123 (дата звернення: 08.03.2016). – Назва з екрана.

11. Чичерин Б. Н. Воспоминания. Московский университет / Б. Н. Чичерин ; под ред. С. В. Бахрушина, М. А. Цявловского. – М., 1929. – 280 с.

12. Эймонтова Р. Г. Революционная ситуация и подготовка университетской реформы в России / Р. Г. Эймонтова // Революционная ситуация в России в 1859–1861 гг.; под ред. М. В. Нечкиной. – М., 1974. – С. 60–80.

13. Эймонтова Р. Г. Русские университеты на грани двух эпох. От России крепостной к России капиталистической / Р. Г. Эймонтова. – М. : Наука. – 1985. – 350 с.

14. Эймонтова Р. Г. Русские университеты на путях реформы: шестидесятые годы XIX века / Р. Г. Эймонтова. – М.: Наука. – 1993. – 270 с.

15. Эймонтова Р. Г. Университетская реформа 1863 г. / Р. Г. Эймонтова // Исторические записки; отв. ред. А. Л. Сидоров. – М., 1961. – Т. 70. – С. 163–196.

ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА САМОРЕАЛІЗАЦІЯ ВИКЛАДАЧА СИСТЕМИ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ: КОНЦЕПТУАЛЬНИЙ ЕТАП ДОСЛІДНОЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ

НІКОЛАЄСКУ Інна Олександрівна –

кандидат педагогічних наук, докторант

кафедри педагогіки вищої школи і освітнього менеджменту

Черкаського національного університету

імені Богдана Хмельницького

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті репрезентовано методологічні засади дослідження професійно-педагогічної самореалізації викладача системи післядипломної освіти. Методологія професійно-педагогічної самореалізації викладача системи післядипломної педагогічної освіти представлена системним, синергетичним, компетентнісним, культурологічним, інформаційним, акмеологічним, діяльнісним підходами.

Ключові слова: професійно-педагогічна самореалізація, системний, синергетичний, компетентнісний, культурологічний, інформаційний, акмеологічний, діяльнісний підходи.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Єрмаков І. Компетентнісний потенціал педагогіки життєтворчості / І. Єрмаков // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2009. – № 6. – С. 22−25.

2. Зашкільняк Л. Теорія інформації і історія: нова методологія чи ще один метод? / Л. Зашкільняк // Філософські пошуки. − 1997. − Вип. 1–2. − С. 101–106.

3. Канигін Ю. Когнітивний поворот / Ю. Канигін // Філософська і соціологічна думка. − 1993. − № 11/12. − С. 31–45.

4. Королев Ф. Ф. Системный поход и возможность его применения в психологопедагогических исследованиях / Ф. Ф. Королев // Советская педагогика. – 1970. – № 9. – С. 103 – 115.

5. Леонтьев А. Н. Лекции по общей психологии: учеб. пособие; под ред. Д. А. Леонтьева, Е. Е. Соколовой. − М.: Смысл: Кн. дом Ун-т, 2005. – 509 с.

6. Ніколаєску І. О. Організаційно-змістова модель професійно-педагогічної самореалізації викладача системи післядипломної освіти засобами інформаційно-комунікаційних технологій / І. О. Ніколаєску // Вісник
Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія. – 2015. − № 9. – С. 147−153.

7. Поддьяков А. Н. Исследовательское поведение: стратегии познания, помощь, противодействие, конфлікт: монография / А. Н. Поддьяков. – Москва : б.и., 2000. – 266 с.

8. Рижко Л. В. Науковий простір: проблеми формування та трансформації (філософськопраксеологічний аспект): дис. … д-ра філос. Наук : 09.00.09 / Рижко Лариса Володимирівна. − К., 2006. − 456 с.

СПЕЦІАЛЬНА ФІЗИЧНА ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ СТУДЕНТІВ, ЩО ЗАЙМАЮТЬСЯ В ГРУПІ СПОРТИВНО-ПЕДАГОГІЧНОГО УДОСКОНАЛЕННЯ З БОКСУ

ПРИЙМАК Сергій Георгійович –

кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, доцент

кафедри біологічних основ фізичного виховання, здоровʼя та спорту

Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

e-mail: [email protected]

Анотація

     Метою дослідження було визначення спеціальної фізичної працездатності студентів-боксерів чоловічої статі при виконанні дозованих фізичних навантажень різної потужності. Рівень спеціальної працездатності визначався при виконанні навантажень, які відображають анаеробний алактатний, анаеробний лактатний та аеробний механізми ресинтезу АТФ. Результати проведених досліджень вказують на те, що обʼєм, інтенсивність виконаної роботи залежить від вагової категорії, яка обумовлює стиль ведення двобою. Для «легковаговиків» притаманним є атакуючий характер дій при, відносно, недосконалому захисті від ударів. «Важковаговики» ж активні атакуючи дії проводять не так часто, реалізуючи потенціал удару при активному захисті. Перспективними є дослідження, спрямовані на визначення функціонального стану систем організму студентів-боксерів чоловічної статі в залежності від темпераментальних особливостей особистості.

Ключові слова: освітній процес, студенти, спеціальна фізична працездатність, хронодинамометр «Спудерг», бокс.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Берг А. И. Проблемы управления и кибернетика / А. И. Берг // Философские проблемы кибернетики. М.: Соцэкгиз, 1961. – 392 с.

2. Босенко А. Контроль адаптаційних можливостей школярів на заняттях з футболу у процесі фізичного виховання / Анатолій Босенко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: наук. журнал. – Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017. – № 4 (68). – С. 35–48.

3. Данилко М. Т. Формування готовності до професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / М. Т. Данилко; Волинський держ. унт ім. Лесі Українки. – Луцьк, 2000. – 19 с.

4. Киселев В. А. Совершенствование спортивной подготовки высококвалифицированных боксеров / В. А. Кисе-лев. – М.: Физическая культура, 2006. – 127 с.

5. Минько А. А. Статистический анализ в MS Excel / А. А. Минько. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2004. – 448 с.

6. Носко М. О. Особливості проведення тренувального процесу при заняттях зі студентами у групах спортивного удосконалення: [спортивні ігри] / М. О. Носко, О. О. Данілов, В. М. Маслов // Фізичне виховання і спорт у вищих навчальних закладах при організації кредитно-модульної технології: підруч. для каф. фіз. вихов. та спорту ВНЗ. – К., 2011. – С. 115–134.

7. Овакян М. А. Управление процессом подготовки высококвалифицированных боксеров в связи с особенностями взаимосвязи тренировочной и соревновательной деятельности : автореф. дис. ... канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теория и методика физ. воспитания и спортивной тренировки (включая методику лечебной физкультуры)» / М. А. Овакян; ВНИИФК. – М., 1983. – 23 с.

8. Приймак С. Г. Спеціальна фізична працездатність студентів, що спеціалізуються у боксі, в залежності від темпераментальних особливостей особистості / С. Г. Приймак // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Вип. 143. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. – Чернігів: ЧНПУ, 2017. – № 143. – С. 81–85.

9. Репников П. Н. Об оценке работоспособности боксера / П. Н. Репников // Бокс. Ежегодник. – М.: ФиС, 1984. – С. 38–40.

10. Романенко В. Психофизиологический статус студенток / В. Романенко. – Донецк; Saarbrüucken: LAP LAMBERT Academic Publishing, 2013. – 192 с.

11. Савчин М. П. Тренованість боксера та її діагностика / М. П. Савчин. –К.: Нора-прінт, 2003. – 218 с.

SPEAKING SKILLS ACQUISITION IN «ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES: ACCOUNTING» COURSE

SYVAK Olena Borysivna –

Candidate of economic sciences, teacher

of English of the Department of Foreign Languages Zhytomyr State

Technological University

e-mail: [email protected]

Анотація

  На початку XXI століття іноземна мова стала важливим інструментом міжнародного спілкування, і настав час, коли українське суспільство відчуває гостру необхідність у фахівцях різних сфер, які б використовували іноземну мову для вирішення професійних та особистих проблем. У статі окреслено особливості набуття навичок говоріння в ході вивчення курсу «Англійська мова за професійним спрямуванням: бухгалтерський облік». Автором у роботі запропоновано найбільш ефективні види розмовних завдань для набуття майбутніми бухгалтерами мовних навичок.

Ключові слова: мовні навички, навички говоріння, англійська мова за професійним спрямуванням, бухгалтер, бухгалтерський облік.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Bailey, K.M., Savage, L. (1994). «New ways in teaching speaking». Alexandria, VA: Teachers of English to Speakers of Other Languages.

2. Brown, H. D. (2000). Principles of language learning and teaching (4th ed.). New York: Longman.

3. Burns, A., Joyce, H. (1997). «Focus on speaking». Sydney: National Center for English Language Teaching and Research.

4. Carter, R., McCarthy, M. (1995). Grammar and spoken language. «Applied Linguistics, 16» (2), 141-158.

5. Chaney, A.L. (1998). Teaching Oral Communication. In: Grandes K-8. Boston: Allyn and Bacon.

6. Cohen, A. (1996). Developing the ability to perform speech acts. Studies in Second Language Acquisition, 18 (2), 253-267.

7. Dudley-Evans, T., St John, M. (1998). Developments in English for specific purposes: A multi-disciplinary approach. Cambridge: Cambridge University Press.

8. Grognet, A. G. (1997). Integrating employment skills into adult ESL instruction. ERIC Digest. Washington, DC: National Center for ESL Literacy Education.

9. Harmer, J. (2007) The Practice of English Language Teaching. 4th ed. London: Longman.

10. Lewis, M. (Ed.) (1997). New ways in teaching adults. Alexandria, VA: Teachers of English to Speakers of Other Languages.

11. Lindsay, C. and Knight, P. (2006) Learning and Teaching English. Oxford: OUP.


12. OʼMalley, M., Pierce, L.V. (1996). Authentic assessment for English language learners: Practical approaches for teachers. New York: Addison-Wesley Publishing.

13. Rivers, W.M. (1981). Teaching foreign language skills (2nd ed.). Chicago: University of Chicago Press.

14. Thornbury, S. (2005). How to teach speaking. Harlow, England: Longman.

СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНА ДЕТЕРМІНОВАНІСТЬ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ

ЧИЧУК Антоніна Петрівна –

кандидат педагогічних наук, доцент

кафедри дошкільної освіти Черкаського національного університету

імені Богдана Хмельницького

e-mail: [email protected]

Анотація

  Проведено аналіз наукових літературних джерел з метою дослідження проблеми підготовки освітянських кадрів, в тому числі і початкової школи, та їх вплив на економіку Великої Британії в період соціально-економічного розвитку країни. Підготовка та вдосконалення педагогічної майстерності вчителів розглядається у Великій Британії як фактор соціально-економічного й культурно-освітнього розвитку країни. Зокрема, підготовка й підвищення кваліфікації вчителів, у тому числі і початкової школи, детермінується рівнем розвитку економіки країн.

Ключові слова: проблеми підготовки вчителів, початкова школа, економіка Великої Британії, фактор соціально-економічного й культурно-освітнього розвитку країни.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Баскервіль Стів. Система вищої освіти у Великій Британії та міжнародні університетські звʼязки. Довідник для університетів світу / Стів Баскервіль, Фіона Маклеод, Ніколас Сондерс/ Міжнародне управління з питань європейської політики в інтересах вищої освіти Сполученого Королівства. – Серія досліджень / 9. – Липень, 2011. – Українське видання. – Здійснено за сприяння та фінансової підтримки Британської Ради в Україні. – 52 с.

2. Зискин К. Е. Профессиональнопедагогическая подготовка учителей средней школы на педагогических отделениях университетов Великобритании во второй половине ХХ в.: дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 / Константин Евгеньевич Зискин. – Москва, 2002. – 157 с.

3. Гаргай Виктор Богданович. Розвитие системы повышения квалификации учителей в Великобритании (конец ХІХ – конец ХХ вв.). –
Дис. … доктора пед. наук. – Новосибирск. – 2006. – 379 с.

4. Вища освіта України і Болонський процес: Навчальний посібник / За редакцією В. Г. Кременя; авт.. кол.: М. Ф. Степко, Я. Я. Болюбаш, В. Д. Шинкарук, В. В. Грубінко, І. І. Бабин. – К.: Освіта, 2004. – 384 с.

5. Стрункина Юлия Владимировна Профессиональная подготовка педагогических кадров во второй половине ХХ века: на материалах Великобритании и России : дисс. … канд. пед. наук: 13.00.01. – Ставрополь, 2012. – 169 с.

6. Біда О. А. Проблеми розвивального навчання у підготовці студентів до здійснення природознавчої освіти в початковій школі // Початкова школа. –2002. – №10. – С. 45–47.

7. Alexander R.J., Craft M., Lynch J. Change in teacher education, Context and provision since Robbins. – Guildford: Holt, Rinehart & Winston, 1984. – 357 p.

8. Sammond, N. Children in History: A. Personal Review of the Past Decadeʼs Priblished Research / N. Sammond // The Jounral of Psychohistory. – 1983. – №11. – P. 46–88.

9. Higher Education Output in Engineering: International Comparisons // Employment Gaz. – L. 1987 – Vol.95. – №12 – P .603–610.

10. A Better Way, http://www.reform.co.uk

11. The Education Reform Act – London, 1998. www.legislation.hmso.gov.uk/acts/acts1998.htm

12. Пуховська Л. П. Професійна підготовка вчителів у Західній Європі:спільність і розбіжності // Л. П. Пуховська. – К.: Вища школа, 1997. – 180 с.

13. Ситаров В. А. Дидактика. – М.: Academia, 2002. – 365 c.

14. Шмакова Александра Павловна. Опыт развития правовых отношений в образовательной системе Великобритании на рубеже ХХ–ХХI вв.: 13.00.01: Дис. … канд. пед. наук. – Омск, 2006. – 214 с.

15. Кучай О. Особливості підготовки майбутніх учителів початкових класів засобами мультимедійних технологій / О. В. Кучай // Вісник Черкаського університету. – Серія: Педагогічні науки. Випуск № 34(247). – 2012. – С. 137–140.

16. Кучай О. Використання мультимедійних технологій у підготовці вчителів початкових класів: навчальний посібник. – Черкаси: видавець Чабаненко Ю. А., 2015. – 52 с.

17. Кучай Т. П. Підготовка майбутніх учителів в університетах Великої Британії до екологічного виховання учнів: монографія / за ред. д. пед. н., проф., дійсного члена НАПН України Н. Г. Ничкало. – Черкаси: ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2010. – 216 с.

18. Кучай Т. П. Стратегии развития высшей школы Великобритании // Вектор науки Тольятинского Государственного университета.– 2010. – №2 (12). – С. 193–195.

19. Кучай Т. П. Система професійної підготовки вчителів початкових класів до морально-етичного виховання учнів в університетах Японії: монографія / за ред. Н. Г. Ничкало. – Черкаси: видавець Чабанен- ко Ю. А., – 2014. – 584 с.