pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РОЗВИТОК ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ У 20-30-і РОКИ ХХ СТОЛІТТЯ

РАДУЛ Ольга Сергіївна

доктор педагогічних наук, професор, професор

кафедри педагогіки дошкільної і початкової освіти

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядаються особливості розвитку педагогічної освіти в Україні. У 20-і роки в Україні до вищих навчальних закладів відносилися інститути народної освіти та педагогічні технікуми. З уніфікацією системи освіти у всьому СРСР (1929 р.) в Україні до вищої педагогічної освіти належали інститути соціального виховання, педагогічні інститути професійної освіти, з 1933 р. – педагогічні інститути (з чотирирічним терміном навчання), з 1935 р. – учительські інститути (з дворічним терміном навчання).

Ключові слова: історія педагогічної освіти, педагогічний технікум, інститут народної освіти, інститут соціального виховання, педагогічний інститут, учительський інститут.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алексюк А. М. Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія: Підручник / А. М. Алексюк. – К.: Либідь, 1998. – 560 с.

2. Вища школа УРСР за 50 років (1917–1967) (Історичний нарис): у 2 ч. – К.: В-во Київського університету, 1967. – Ч. 1 (1917–1945). – 395 с.

3. Івашина Г. З. 50 років системи педагогічної освіти Української РСР / Г. З. Івашина // Початкова школа. – 1977. – № 12. – С. 1–5.

4. Киевский университет. Документы и материалы. 1834–1984 / [сост. В. А. Замлинский, А. А. Буравченков, А. В. Долинский и др.]. – К.: Вища школа, 1984. – 191 с.

5. Майборода В. К. Вища педагогічна освіта в Україні: історія, досвід, уроки (1917–1985) / Майборода В. К. – К. Либідь, 1992.

6. Материалы по реорганизации вузов, втузов, техникумов и рабфаков СССР. – М.: Госиздат РСФСР, 1930.

7. Педагогическая энциклопедия: в 3 т. / [под ред. А. Г. Калашникова]. – М.: Работник просвещения, 1927–1929.

8. Постолатій В. В. Педагогічна освіта на Кіровоградщині (1865–1965 рр.) / Постолатій В. В. – Кіровоград: Нацвидав, 2006. – 144 с.

9. Радул О. С. Історія вищої школи Європи (V ст. – середина ХХ ст.) [монографія] / Радул О. С. – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2011. – 536 с.

10. Харьковский государственный университет. 1805–1980. Исторический очерк. – Харьков: Вища школа. Изд-во при Харьк. ун-те, 1980. – 160 с.

МЕТОД МОНТЕССОРІ ТА ЙОГО ЕФЕКТИВНІСТЬ В УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ

РИБІНСЬКА Юлія Анатоліївна –

доктор педагогічних наук, доцент,

завідувач кафедри іноземної філології

Київського національного університету культури та мистецтв

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядаються особливості методу Монтессорі та формування навичок вивчення іноземної мови. Обґрунтовано використання новітніх методик навчання іноземній мові та рекомендації вчителям щодо врахування окремих вікових особливостей молодших школярів та специфіку засвоєння ними іноземної мови, а також їх взаємозв'язок, взаємозумовленість та динаміку розвитку. Учителю слід максимально використовувати значний потенціал молодших школярів для оволодіння іноземною мовою: мовну здібність, пластичність мозку та артикуляційного апарату, високу слухову диференційну чутливість, здатність до точної імітації, потребу у спілкуванні, зацікавлене ставлення до звукової сторони мовлення тощо. Ці якості складають сприятливі природні передумови для ефективного оволодіння іншомовними та мовленнєвими засобами, бездоганною вимовою, навичками аудіювання та говоріння.

Ключові слова: іноземна мова, метод Монтессорі, сенситивний період, нові лексичні одиниці, Українська школа.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Амодт С. Тайны нашего мозга, или почему умные люди делают глупости / С. Амодт, С. Вонг; [пер. с англ. А. Черняк]. – М.: Эксмо, 2012. – 384 с.

2. Амонашвили Ш. А. Психологические особенности усвоения второго языка младшими школьниками / Ш. А. Амонашвили // Иностранные языки в школе. – 1986. – № 2. – С. 24–26.

3. Коментар до базового компонента дошкільної освіти в Україні: наук.-метод. посіб. / Наук. ред. О. Л. Кононко. К.: Дошкільне виховання, 2003. – 243 с.

4. Ушинський К. Д. Дитячий світ: Хрестоматія / К. Д. Ушинський. – Ленінград: Видавництво Академії педагогічних наук, 1948. – 245 с.

5. Футерман З. Я. Иностранный язык в детском саду: Вопросы теории и практики / З. Я.Футерман. – Киев: Рад. шк., 1984.– 144 с.

6. Хилтунен Е. А. Практическая монтессорипедагогика: кн. для педагогов и родителей / Е. Хилтунен. – М.: ЮНИОН-паблик: АЛЬТАПРИНТ, 2005. – 336 с.

7. Torrance E. P. Growing up Creativity Gifted: A 22-year longitudinal study / E. P. Torrance // Creative Child and Adult Quaterly. – 1980. – V.5. – P. 148–170.

8. Torrance E. P. The Nature of Creativity as Manifest in the Testing / eds. R. Sternberg, T. Tardif. The Nature of Creativity. Cambridge: Cambridge Press, 1988. – P. 43–75.

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ВПРОВАДЖЕННЯ МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ ВИКОРИСТОВУВАТИ ЗАСОБИ КОМПЮТЕРНОЇ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

СЕМЕНІХІНА Олена Володимирівна –

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри інформатики

Сумського державного педагогічного універистету

імені А. С. Макаренка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття торкається питань реалізації педагогічного експерименту з впровадження моделі формування професійної готовності до використання засобів комп’ютерної візуалізації математичних знань. Описані констатуючий і формуючий етапи експериментального навчання. Зазначені завдання кожного з етапів. Описано етапи впровадження моделі, ефективність якої підтверджена статистичними методами.

Ключові слова: педагогічний експеримент, педагогічне моделювання, впровадження педагогічної моделі, формування професійної готовності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Философский энциклопедический словарь / гл. редакция: Л. Ф. Ильичев, П. Н. Федосеев, С. М. Ковалев, В. Г. Панов. — М.: Сов. Энциклопедия, 1983. – 840 с.

2. Кларин М. В. Инновации в обучении: метафоры и модели: анализ зарубежного опыта / М. В. Кларин. – М.: Наука, 1997. – 223 с.

3. Монахов В. М. Педагогическое проектирование – современный инструментарий дидактических исследований / В. М. Монахов // Школьные технологии. – 2001. – № 5. – С. 75–89.

4. Морозов К. Е. Математическое моделирование в научном познании / К. Е. Морозов. – М.: Мысль, 1969. – 212 с.

5. Остапенко А. А. Моделирование многомерной педагогической реальности: теория и технологии / А. А. Остапенко. – [2-е изд.]. – М.: Народное образование, 2007. – 384 с.

6. Семеніхіна О. В. Професійна готовність майбутнього вчителя математики до використання програм динамічної математики: теоретикометодичні аспекти: монографія / О. В. Семеніхіна. – Суми: Вид-во «Мрія», 2016. – 268 с.

7. Семеніхіна О. В. Модель формування професійної готовності вчителя математики до використання засобів комп’ютерної візуалізації математичних знань / О. В. Семеніхіна // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал. – Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015. – № 7 (51). – C. 143–149.

8. Семеніхіна О. В. Типові помилки, які виникають при використанні пакетів GRAN у навчанні математики / О. В. Семеніхіна, М. Г. Друшляк // Інформаційні технології в освіті, науці і техніці: матеріали Міжнародної науковопрактичної конференції, м. Черкаси, 25–27 квітня 2012 р. – Т. 2. – С. 87– 96.

9. Семенихина Е. В. Опыт и перспективы использования программ динамической геометрии / Е. В. Семенихина, М. Г. Друшляк // Инновационные технологии обучения физикоматематическим дисциплинам: материалы IV Международной научно-практической интернетконференции, Мозырь, 27–30 марта 2012 года. – Мозырь, 2012. – С. 142–143.

10. Семенихина Е. В. К вопросу об использовании виртуальных лабораторий в учебном процессе и научной работе / Е. В. Семенихина, В. Г. Шамоня // Международный проект развития методических систем высшего профессионального образования «Проблемы методики обучения в высшей школе»: сборник статей / под ред.: И. Е. Маловой, В. В. Пакштайте, О. С. Чашечниковой. – Брянск: Изд-во БГУ, 2011. – С. 188–193.

СПЕЦИФІКА ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «УКРАЇНСЬКА МОВА (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ)»

ГРОМКО Тетяна Василівна –

кандидат філологічних наук, доцент

кафедри української мови Центральноукраїнського державного

педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Специфіка курсу української мови (за професійним спрямуванням) у вищій школі полягає не лише у засвоєнні сукупності правил, а й у забезпеченні комунікативно-практичного вивчення мови як системи світобачення, засобу культурного співжиття у суспільстві, самоформування і самовираження особистості. Запропонований увазі читача матеріал подано відповідно до вимог кредитно-модульної системи організації навчального процесу, де враховано систему академічних кредитів, що є аналогічною ЕСТS, визначено змістові модулі курсу, сформульовано особливості самостійної роботи студентів, представлено критерії оцінювання завдань для формування знань і комунікативних навичок студентів, подано методичне забезпечення курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)».

Ключові слова: українська мова (за професійним спрямуванням), навчально-методичне забезпечення, укладання документів, фахова термінологія, мовна компетентність, контроль знань.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Громко Т. В. Конспект лекцій з дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» (для студентів денної форми навчання факультету історії та права) / Т. В. Громко. – Кропивницький, 2016. – 104 с.

2. Погиба Л. Г. Практикум з української мови за професійним спрямуванням / Л. Г. Погиба, Т. О. Грибіниченко, Л. М. Голіченко, Н. В. Кавера. – К.: Кондор, 2014. – 296 с.

3. Погиба Л. Г. Українська мова фахового спрямування / Л. Г. Погиба, Т. О. Грибіниченко, Л. М. Голіченко. – К.: Кондор, 2011. – 352 с.

4. Шевчук С. В. Українська мова за професійним спрямуванням / С. В. Шевчук, І. В. Клименко. – К.: Алерта, 2011. – 694 с.

ВИКОРИСТАННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В КУРСІ «ТЕОРЕТИЧНА ГРАМАТИКА УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ»

ДЕМЕШКО Інна Миколаївна –

кандидат філологічних наук, доцент

кафедри української мови Центральноукраїнського

державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail:[email protected]

Анотація

    У статті розглянуто перспективи використання дистанційних технологій у курсі «Теоретична граматика української мови». З’ясовано переваги і недоліки дистанцiйного навчання, зроблено акцент на особливостях навчального процесу при вивченні даного теоретичного курсу з використанням дистанційних освітніх технологій.

Ключові слова: дистанційне навчання, дистанційні освітні технології, інформаційний простір, інформаційні технології, проект, презентація.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гузь Л. А. Проблеми та переваги розвитку наукових засад дистанційної освіти [Електронний ресурс] / Л. А. Гузь. – Режим доступу: http://www.mnau.edu.ua/files/02_02_01_10/mygovich /2012-mygovich-ossdnu.pdf

2. Демешко І. М. Теоретична граматика української мови: навч. посіб. (Електронний варіант). / І. М. Демешко. – 2017. – 120 с.

3. Мигович С. М. Огляд сучасного дистанційного навчання в Україні [Електронний ресурс] / С. М. Мигович. – Режим доступу: www.setlab.net/?view=article-guz