pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПОЄДНАННЯ СУВОРОЇ ВИМОГЛИВОСТІ Й БАТЬКІВСЬКОЇ ЛЮБОВІ ЯК ПІДҐРУНТЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТРАДИЦІЇ КАДЕТСЬКИХ КОРПУСІВ УКРАЇНИ СЕРЕДИНИ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЬ

КОМІРЕНКО Юрій Анатолійович –

аспірант кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини,

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті висвітлюється основоположна ідея виховної системи кадетських корпусів Наддніпрянщини, яка полягала в поєднанні двох принципів у ставленні педагогів до вихованців – суворої вимогливості й батьківської любові. Автором висувається думка про те, що на підставі означеної ідеї в кадетських корпусах, які функціонували в українських губерніях Росії у середині ХІХ – на початку ХХ століть, склалася своєрідна педагогічна традиція обумовлена базовими цінностями українського національного світогляду. Такий погляд на виховання суттєво відрізняв ці навчально-виховні заклади від решти корпусів Російської Імперії.

Ключові слова: кадетський корпус, виховання, педагогічна традиція, військова гімназія, реформи, кадети, «дух» корпусу, етнокультурне середовище, педагогічний колектив, система виховання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алпатов Н. И. Учебно-воспитательная работа в дореволюционной школе интернатного типа: Из опыта кадетских корпусов и военных гимназий в России / Николай Иванович Алпатов. – М.: Учпедгиз, 1958. – 244 с.

2. Военная энциклопедия: В 18 т. Т. XIV: Круковский – Линта / под ред. К. И. Величко. – СПб.: Типография Т-ва И. Д. Сытина, 1914. – 349 с.

3. Дьяченко А. Лев Иосифович КублицкийПиотух / Александр Иванович Дьяченко // Кадет. – 1907. – № 7. – С. 127–128.

4. Завадский Н. П. Владимирский Киевский кадетский корпус. 1851 – 10 / ХІІ 1901 г.: Исторический очерк / Нил Павлович Завадский. – К.: Типография Р. К. Лубковского, 1908. – 145 с.

5. Павловский И. Ф. Исторический очерк Петровского Полтавского кадетского корпуса (1840–1890) / Иван Францевич Павловский. – Полтава: Типография губернского Правления, 1890. – 183 с.

6. Павловский И. Ф. Полтавцы: Иерархи, государственные и общественные деятели и благотворители. Опыт краткого биографического словаря Полтавской губернии с половины ХVІІІ в. с 182 портретами / Иван Францевич Павловский. – Полтава: Издание Полтавской учёной архивной комиссии, 1914. – 296 с.

7. Ромашкевич А. Д. Материалы к истории Петровского Полтавского кадетского корпуса: С 1го октября 1912 г. По 1-е октября 1913 г. Год десятый / Александр Дмитриевич Ромашкевич. – Полтава: Электрическая типография Г. И. Маркевича. Бульвар Котляревского, 1913. – 177 с.

8. Ряснянский Б. Н. Сумский кадетский корпус. Воспоминания / Б. Н. Ряснянский // Военная быль. – 1969. – Декабрь. – № 101. – С. 6– 12.

9. Харитоненки-сумцы. Сумской кадетский корпус (1900–1919) [Электронный ресурс]. – Сумы, 2014 – 233 с. – Режим доступа к тексту: http://www.1archive-online.com/svaku/bookintroduction.html.

10. Шаховской П. П. Краткая история
Сумского кадетского корпуса / Пётр Петрович Шаховской. – Париж, 1952. – 52 с.

11. Юркевич П. Д. Курс общей педагогики / Панфил Данилович Юркевич. – М.: Типография Грачева, 1869. – 404 с.

ІРЛАНДСЬКА НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА ВЧИТЕЛІВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ

ЛИСЕНКО Олена Анатоліївна −

аспірантка кафедри психології і педагогіки,

викладач кафедри англійської мови і перекладу

Київського національного лінгвістичного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті визначено роль та внесок Ірландської національної спілки вчителів (ІНСВ) у розбудову сучасної системи педагогічної освіти Ірландії. ІНСВ співпрацює з державними органами освіти з метою винайдення оптимальних шляхів вирішення проблем шкільної освіти, професійної підготовки педагогічних кадрів. Вагомим внеском ІНСВ у педагогічну освіту другого та третього ступенів є забезпечення педагогів початкової школи онлайн та очними курсами професійного вдосконалення з урахуванням досягнень останніх наукових досліджень.

Ключові слова: педагогічна освіта, професійна підготовка, педагогічні кадри, професійний розвиток.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. About Into (Aims and Structure). Available at: https://www.into.ie/ROI/AboutINTO/(Аccessed 1 January 2017).

2. Curriculum: Irish national teacher` organization Education Consultative Conference, Athlone 2015 [A Discussion paper]. (2015), Dublin: INTO, 56 p.

3. Into learning (INTO Summer Programme 2016) Available at: http://intolearning.ie/into-summerprogramme-2016/(Аccessed 1 August 2016).

4. Into learning (Teacher Continuum Professional Development) Available at: http://intolearning.ie/teacher-cpd/(Аccessed 1 January 2017).

5. Literacy in a Changing World: [Discussion Document and Proceedings of the Consultative Conference 2011]. (2014), Dublin: INTO, 169 p.

6. Numeracy in the Primary school: [Discussion Document and Proceedings of the Consultative Conference, 2013]. (2016), Dublin: INTO, 121 p.

7. Quality in Education: Irish national teacher` organization Consultative Conference on Education, Armagh 2014 [Conference Programme including the background paper Quality Education: teacher responsibility and accountability]. (2014), Dublin: INTO, 16 p.

ОСОБИСТІСНА АКТИВНІСТЬ СТУДЕНТА В УМОВАХ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

ЛЯШЕНКО Ростислав Олександрович –

здобувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті проаналізовано фактори формування особистісної активності студента в умовах освітнього середовища. Розглянуто освітній простір особистості як особливий соціокультурний феномен. Досліджено взаємозв’язок особистісної активності студента з мотиваційною та потребнісною сферами та виокремлено особливості імплементації особистістю різних видів діяльності.

Ключові слова: особистість, активність, умови, мотивація, середовище, потреба, діяльність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Абульханова-Славская К. А. Стратегия жизни / К. А. Абульханова-Славская – М: Мысль, 1991. – 298 с.

2. Демин М. В. Природа деятельности / М. В. Демин – М., 1984. – 168 с.

3. Дерманова И. Б. Нравственная самоидентификация как регулятор мотивов поведения / И. Б. Дерманова // Психологические условия самореализации личности / [ред. Л.А. Головей, Л.А. Коростылева]. – Спб., 1999. – Вып. 3. – С. 51–60.

4. Ломов Б. Ф. Методологические и теоретические проблемы психологии / Б.Ф. Ломов – М.: Наука. – 1984. – 445 с.

5. Рубинштейн С. Л. О мышлении и путях его исследования / С. Л. Рубинштейн. – М., 1958. – 145 с.

РОЗВИТОК ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ОСВІТИ КІРОВОГРАДЩИНИ В ПЕРІОД ПЕРЕБУДОВИ

МУРОВАНА Ірина Володимирівна –

здобувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті автором досліджено процес перебудови хореографічної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах та позашкільних закладах естетичного спрямування Кіровоградщини. Проаналізовано проблеми становлення і розвитку дитячої хореографічної освіти краю наприкінці ХХ століття. Визначено вплив перебудови на організацію навчальновиховного процесу в хореографічних колективах області.

Ключові слова: перебудова, хореографічна освіта, хореографічні колективи, естетичне виховання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Андрущенко В. П. Модернізація освіти: політика і практика // Педагогіка і психологія. – 2002. – №3. – С. 12–15.

2. Історія Кіровоградського обласного центру дитячої та юнацької творчості / Кизименко В. О., методист ОЦДЮТ. – Кіровоград, 2006. – 136 с.

3. Кремень В. Г. Філософія освіти ХХІ століття // Освіта України. – 2002. – №102 – 103. – С. 6–7.

4. Кремень В. Г. Модернізація освіти – важливий чинник соціального, економічного і політичного розвитку України. // Вісник НАН України. – 2001. – № 3 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www. nbuv.gov.ua/portal/All/herald/2001-03/7.htm

5. Національна доктрина розвитку освіти // Освіта України. – 2002. – №33. – С. 4–6.

6. Похиленко В. Ф. Танець між небом і землею / В. Ф. Похиленко. – Кіровоград: ІмексЛТД, 2012. – 352 с.

МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ В ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ

ПЕТРОВА Світлана Ігорівна –

аспірантка кафедри педагогіки

Житомирського державного університету

імені Івана Франка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Уведення нових освітніх стандартів, входження України в Болонський процес стимулюють формування нових підходів і розробку принципово нових критеріїв якості освіти. У статті розглядається суть і зміст змішаного навчання, розглянуто та виділено основні переваги використання технологій змішаного навчання у професійній підготовці майбутнього вчителя.

Ключові слова: професійна підготовка; підготовка майбутнього вчителя; методи навчання; технології змішаного навчання; формування професійної компетентності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Андропова Е. В. Технология смешанного обучения и ее роль в повышении качества
образования / Е. В. Андропова. – Информатика и образование, 2009. – № 8. – 114 c.

2. Гусарова Н. П. Достоинства смешанного обучения. – Режим доступа: URL:http// www.prrost.ru/ekspertiza/statvi publikacii/dostoinstva smeshannogo obucheniya

3. Мохова М. Н. Активные методы в смешанном обучении в системе дополнительного педагогического образования / М. Н. Мохова. – М.: 2005. – 155 с.

4. Armes С. The Role of the Teacher in Blended Learning: Data, Management, and Student Support. – Режим доступу: http://www.scilearn.com/blog/role-of-the-teacher-inblended-learning

5. Majumdar A. Blended Learning: Different combinations that work. – Режим доступу: http://www.gc-solutions.net/blog/blended-learningdifferent-combinations-that-work/

6. Nagel D. The Disruption of Blended Learning. – Режим доступу: https://thejournal.com/Articles/2011/07/06/TheDisruption-of-Blended-Learning.aspx