pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПРОБЛЕМА ТЕРМІНОЛОГІЧНОЇ НОМІНАЦІЇ ОКРЕМИХ ВИДІВ ЛЕКСИЧНИХ ПОМИЛОК

CІРАНЧУК Наталія Миколаївна –

кандидат педагогічних наук,

доцент кафедри теорії і методик початкового навчання

Рівненського державного гуманітарного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті науково обґрунтовано термін «орфонімічна помилка». Терміном «орфонімічна помилка» ми позначаємо конкретний вид лексичних помилок – неправильне слововживання, пов’язане з незнанням точного значення слова, використання слова в невластивому для нього значенні, невідповідність ужитого слова тому поняттю, яке ним позначене в контексті і змісті усього висловлювання в цілому. Визначення типу помилки вказує на причини та механізми її породження. Робота над запобіганням таким помилкам переходить від загальних побажань «правильно вживати слова» в іншу площину – сферу цілеспрямованого збагачення словника дітей, уточнення значень окремих слів, організації спеціальної роботи над значенням слова та над відповідністю обраного слова загальному змісту висловлювання, його основній думці, контексту. Вимоги до якостей «хорошого» мовлення, а саме: правильність і точність – можуть бути реально досягнуті у процесі орфонімічної роботи – лексико-граматичних вправ, що спираються передусім на значення слова і встановлення зв’язку між значенням слова та змістом поняття, між значенням слова та змістом тексту.

Ключові слова: орфонімія, орфонімічна помилка, орфонімічна робота, орфонімічні вправи, орфонім.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Вашуленко М. С. Методика навчання української мови в початковій школі: навчальнометодичний посібник для студентів вищих навчальних закладів / М. С. Вашуленко. – К.: Літера ЛТД, 2011. – 364 с.

2. Кулебаба Е. П. Изучение лексических паронимов как средства совершенствования речи учащихся начальной школы: дис. канд. пед. наук / Е. П. Кулебаба. – М., 1995. – 173 с.

3. Омельчук C. А. Українська лінгводидактична термінологія з погляду нормативності / С. А. Омельчук // Українська мова. – 2015. – № 1. – С. 50–59.

4. Пономарьова К. І. Збагачення словникового запасу молодших школярів синонімами як засіб увиразнення мовлення: автореф. … канд. дис. / К. І. Пономарьова. – К., – 2002. – 20 с.

5. Пентилюк М. І., Гнаткович Т. Д. Психологічні засади компетентнісного підходу до вивчення синтаксису / М. І. Пентилюк, Т. Д. Гнаткович // Дивослово. – 2016. – №7.

ЕЛЕКТРОННЕ НАВЧАННЯ» ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ МЕТОД ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ВОДНОГО ТРАНСПОРТУ

СКЛЯРЕНКО Інна Юріївна –

кандидат педагогічних наук, начальник відділу

інтелектуальної власності науково-дослідного сектору

Київської державної академії водного транспорту імені гетьмана

Петра Конашевича-Сагайдачного e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті висвітлено історичний розвиток та особливості застосування електронного навчання як інноваційного методу підготовки майбутніх фахівців водного транспорту. Автором наведено переваги та недоліки використання електронного навчання для студентів, викладачів та ВНЗ в цілому як елементу освітніх програм в процесі підготовки майбутніх фахівців водного транспорту.

Ключові слова: електронне навчання, інформаційні технології, інновації, фахівці водного транспорту, освітні програми.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Буханцева Н. В., Дудина И. А. Модель eLearning как инструмент управления электронными ресурсами вуза / Н. В. Буханцева, И. А. Дудина // Образовательные технологии и общество. – 2009. – Т. 12. – №2. – С. 438–444.

2. Гребенюк И. И., Голубцов Н. В., Кожин В. А., Чехов К. О., Чехова С. Э., Фёдоров О. В. Анализ инновационной деятельности высших учебных заведений России / И. И. Гребенюк, Н. В. Голубцов, В. А. Кожин, К. О. Чехов, С. Э. Чехова, О. В. Фёдоров. – М.: Академия Естествознания. – 2012. – 480 с.

3. Казанская О. В. От дистанционного обучения к электронному / О. В. Казанская // Информационные технологии в образовании. – Новосибирск: Изд-во НГТУ, 2009. – № 1 (17). – С. 4–5.

4. Комелина Е. В., Гусакова Т. М. Использование технологий web2.0 в учебном процессе вуза / Е. В. Комелина, Т. М. Гусакова // Преподавание информационных технологий в России: Открытая всероссийская конференция [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.iteducation.ru/2009/reports/Komelina_Gusakova.htm (10.02.2017)

5. Ливская Е. В. Мультимедиа в образовании: Современные педагогические и информационные технологии в преподавании. Обучение навыкам работы с интерактивными ресурсами. Учебно-методическое пособие. Часть II. / Е. В. Ливская. – Калуга: ИД «Эйдос», 2012. – 121 с.

6. Макарчук Т. А. Педагогические условия использования дистанционных технологий в системе самостоятельной работы студентов по информатике / Т. А. Макарчук // Информатика и системы управления. – 2011. – № 1 (07). – С. 144– 154.

7. Можаева Г.В. Электронное обучение в ВУЗе: современные тенденции развития / Г. В. Можаева // Гуманитарная информатика. – 2013. – Вып. 7. – С. 126–138.

8. Паршукова Г. Б. Электронное обучение в эпоху Web 2.0. Электронное обучение в традиционном университете. / Г.Б. Паршукова. – Новосибирск: Изд-во НГТУ, 2010. – С. 120–124.

9. Sánchez-Pérez J. M., Gómez-Pulido J. A., Vega-Rodríguez M. A., Bravo-Rodríguez, J. Computers and education: e-learning, from theory to practice. / J. M. Sánchez-Pérez, J. A. Gómez-Pulido, M. A. Vega-Rodríguez, J. Bravo-Rodríguez // Dordrecht: Springer, 2007. – 480 р.

10. Vlachopoulos D., Cabrera N. Building an Inclusive Definition of E-Learning: An Approach to the Conceptual Framework / D. Vlachopoulos, N. Cabrera // The International Review of Research in Open and Distributed Learning. – 2012. – № 2. – P. 148–149.

СУТНІСНО-ЗМІСТОВНА ХАРАКТЕРИСТИКА КЛЮЧОВИХ ПОНЯТЬ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В КОНТЕКСТІ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ

СТРЕЛЬЧЕНКО Лариса Василівна –

кандидат педагогічних наук, доцент, докторант

Інституту вищої освіти НАПН України

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті подається характеристика суті та змісту ключових понять дослідження проблеми інформаційно-комунікаційної компетентності викладачів англійської мови контексті Болонського процесу

Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології, інформаційно-комунікаційна компетентність, професійна підготовка магістрів з англійської мови, стандарт освіти, лінгвістична, комунікативна, методична,дослідницько-пошукова компетентність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Борова Т. А. Теоретичні засади адаптивного управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників вищого навчального закладу: моногр. / Т. А. Борова. – Х.: Компанія СМІТ, 2011. – 123 с.

2. Закон України «Про вищу освіту» // Закон від 01.07.2014 № 1556-VІІ .- Харків. – «Право» –2014. – 104 с.

3. Методичні рекомендації для розроблення профілів ступеневих програм, включаючи М54 чи програмні компетентності та програмні результати навчання / пер. з англ. національного експерта з реформування вищої освіти Програми Еразмус+, д-ра техн. наук, проф. Ю. М. Рашкевича. – Київ: ТОВ «Поліграф плюс», 2016. – С. 11– 21.

4. Національний освітній глосарій: вища освіта / авт.-уклад.: І. І. Бабин, Я. Я. Болюбаш, А. А. Гармаш й ін.; за ред. Д. В. Табачника, В. Г. Кременя. — К.: ТОВ «Вид. дім «Плеяди», 2011. – 514 с.

5. Рамка якості викладання в університетах http://www.universitiesuk.ac.uk/blog/Pages/Whatnext-for-the-Teaching-ExcellenceFramework.aspx?utm_source=UUK+Bulletin&utm_c ampaign =5ae2819a60UUK_Bulletin_10February_2017&utm _medium=email&utm _term =0_99e42a53365ae2819a60-100549813

6. Рашкевич Ю. М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти / Ю. М. Рашкевич. – Львів, 2014. – 168 с.

7. Сисоєва С. Різниця понять. Чи постраждає зміст закону? / С. Сисоєва // Газета «Освіта» –№ 26–27.

8. Стів Баскервіль, Фіона Маклеод, Ніколас Сондерс. Система вищої освіти у Великій Британії та міжнародні університетські зв’язки, Довідник для університетів світу. Серія досліджень / 9, липень 2011 р. ISBN 978–1–84036–257–2, – С. 52– 62.

9. Alyan, A. (2011). The Intercultural Dimension in EFL University Context: EFL Teachers Beliefs regarding the Concepts of Culture.LAP Lambert Academic Publishing.

ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ КУЛЬТУРОЛОГІВ ЗАСОБАМИ ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА

ЛИМАРЕНКО Лідія Іванівна –

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри культурології

Херсонського державного університету

e-mail: [email protected]

ID ORCID 0000-0002-2901-8429

Анотація

    Статтю присвячено одній із актуальних проблем професійної підготовки майбутніх культурологів, в яких українське суспільство має велику потребу. Тому сьогодні, до професійної підготовки фахівців в галузі соціокультурної діяльності, спрямовують свої погляди як науковці, так і педагоги-практики ВНЗ. Автором обґрунтовується театральне мистецтво як ефективний засіб підготовки культурологів, який розкриває студентам можливості володіння високим потенціалом соціокультурної взаємодії. Мистецтво театру розглядається як унікальний фактор впливу на розвиток духовно багатої особистості, творчого фахівця-культуролога, здатного оперативно та креативно розв’язувати складні соціокультурні протиріччя.

Ключові слова: професійна підготовка, культурологія, майбутній культуролог, театральне мистецтво, синтетична комунікативна взаємодія мистецтв, соціокультурна взаємодія.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества: [сб. избр. тр.] / Михаил Михайлович Бахтин; [сост. С. Г. Бочаров; текст подг. Г. С. Бернштейн и Л. В. Дерюгина; прим. С. С. Аверницева и С. Г. Бочарова]. – М.: Искусство, 1979. – 423 с.

2. Бокань Володимир. Культурологія: навч. посіб. / Володимир Андрійович Бокань. – К.: МАУП, 2000. – 136 с.

3. Бродовська В. Й. Тлумачний словник психологічних термінів в українській мові: словник / В. Й. Бродовська, І. П. Патрик, В. Я. Яблонко. – 2-е видання. – Київ: Професіонал, 2005. – 224 с.

4. Дяченко Л. М. Психопедагогіка як предмет наукового інтересу / Л. М. Дяченко // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2014. – № 3. – С. 34–44.

5. Зязюн І. А. Естетичний досвід особи : формування і сфери вияву / І. А. Зязюн. – К. : Вища шк., 1976. – 174 с.

6. Лосев А. Ф. Очерки античного символизма и мифологии / А. Ф. Лосев; [сост. А. А. Тахо-Годи; общ. ред. А. А. Тахо-Годи и И. И. Махонькова. – М.: Мысль, 1993. – 959 с.

7. Мозговий В. Л. Режисура педагогічної дії: теоретичний і методичний аспекти: монографія / Віктор Мозговий. – Миколаїв: Іліон, 2014. – 492 с.

8. Отич О. М. Мистецтво у розвитку індивідуальності педагога: історичний і методологічний аспекти: монографія / Олена Отич; [за науч. ред. І. А. Зязюна]. – Чернівці: Зелена Буковина, 2009. – 440 с.

9. Педагогічна майстерність: підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.; за ред. І. А. Зязюна. – 3-тє вид., допов. і переробл. – К.: СПД Богданова А. М., 2008. – 376 с.

10. Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька: навч. посіб. / О. П. Рудницька. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005. – 360 с.

11. Cоломаха С. О. Розвиток педагогічної майстерності викладачів музичного мистецтва та світової художньої культури / Світлана Олександрівна Соломаха. – Кіровоград: Имекс – ЛТД, 2013. – 158 с.

12. Станиславский К. С. Работа актёра над собой / Константин Сергеевич Станиславский. О технике актера / Михаил Александрович Чехов; предисл. О. А. Радищевой. – М.: Артист. Режиссёр. Театр, 2007. – 490 с.: портр., ил.

МОДЕРНІЗАЦІЯ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ: СВІТОВИЙ ДОСВІД

ШАНДРУК Світлана Іванівна –

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри лінгводидактики та іноземних мов

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті розглядається проблема модернізації підготовки педагогічних кадрів в системі професійної освіти США; аналізуються різні аспекти сучасного забезпечення якості професійної підготовки викладача (контроль, допомога, оцінювання, атестація); вивчається ефективність управління якістю підготовки педагогічних кадрів як в університетах США, так і в системі післядипломної освіти.

Ключові слова: модернізація, професійна підготовка викладачів, забезпечення якості підготовки, управління якістю підготовки, система вищої педагогічної освіти США.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Дафт, Р. Л. Менеджмент. 6-ое изд.; Пер. с англ. / Р. Л. Дафт. – СПб.: Питер, 2007. – 864 с.

2. Adler, S. A. Teacher education: research as reflective practice. Teaching and teacher education. – 1993. – Vol. 9. – №2. – P. 159–169.

3. American. Recovery and. Reinvestment. Act of 2009. Feb. 17, 2009., from: www.gpo.gov/fdsys/pkg/PLAW.../pdf/PLAW111publ5.pdf

4. ERIC Clearinghouse on Educational Management: ERIC Digest. – декабрь 2002. – № ED 477730.: [Electronic resource] Available online: http://www.ericdigests.Org/.2006.

5. Gitlin A., Price K. Teacher Empowerment and the Development of Voice. – Supervision in Transition. The 1992 ASCD Yearbook. – P. 61–74.

6. Goals 2000: Education American Act. Public Law 103–227.

7. Goodlad, Y. J. Better teachers for our nation's schools I Y.j. Goodlad II Phi Delta Карра. – 1990. – Vol.72. – № 3. – P. 184–194.

8. Sergiovanni T. J. and Starratt R.J. Supervision: Human Perspectives. – New York: McGraw-Hill, 1998. – P. 350–351.

9. Suh, Thomas. The National Council on Teacher Quality: Expanding the Teacher Quality Discussion. ERIC Digest I Thomas Suh, Reachelle Fore. – 2002. – December. – № ED 477730: [Electronic resource] II Available online: http://www.vmcstellite.com/?aid=51733/.2006.

10. The New York City Department of Education http://schools.nyc.gov/AboutUs/default.htm.

11. U.S Department of Education: [Electronic resource] II Available online: http://www.ed.gov/. 2009.

12. What Matters Most: Teaching for America’s Future. Report of the National Commission on Teaching and America’s Future. – New York: Columbia University, 1996. – VII; 151 p.