На факультеті педагогіки, психології та мистецтв відбувся віртуальний коворкінг «Вивчай – розрізняй – реагуй або Fair play сьогодення»
Інформаційне оточення сучасної людини вимагає стабільної та критичної реакції особистості. Саме з цією метою 17 лютого 2022 року відбувся віртуальний коворкінг «Вивчай – розрізняй – реагуй або Fair play сьогодення», який зібрав 50 учасників: студентів і викладачів факультету педагогіки, психології та мистецтв, гостей з інших закладів.
Як перевірити достовірність інформації, віднайти першоджерело, усвідомлювати відповідальність за створення та розповсюдження фейків – про це та багато іншого розповіла доцентка кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти Тетяна Прибора. На прикладах публікацій інформаційно-пропагандистського напряму з іноземних джерел вона розкрила алгоритм пошуку достовірності оприлюднених фактів та фотодокументів, ознайомила із сайтами, які спрямовані на аналіз та спростування фейків. Під час інтерактивного спілкування студенти мали змогу спробувати відшукати показники неправдивості лише з огляду на зовнішні фактори повідомлення.
Експертка з питань психологічного реагування на інформаційні агресивні подразники, доцентка кафедри психології Ірина Радул пояснила особливості й мету авторів фейкових статей та таких, що занурюють людину у світ емоційних сплесків й провокують «втягування» у вир різного роду реакцій психіки особистості. Запропонувала техніки стабілізації та відновлення власних сил й емоційної сфери. Учасники коворкінгу поділилися власними способами переключення уваги з негативного стану на норму, проаналізували свої напрацювання з протидії гібридним загрозам та повернення у ресурсний стан. Учасники полілогу дізналися про роботу психологічної служби та можливості отримати психологічну підтримку й консультування в ЦДПУ.
Фахівчиня з питань соціальної активності та волонтерства як виду соціальної активності, ст. викладачка кафедри педагогіки спеціальної та соціальної освіти Юлія Руденко висвітлила види соціальної активності та способи вияву громадянської позиції; навела приклади волонтерської діяльності у сферах підтримки сімей, військових, громадських проєктів, тварин; ознайомила зі статистичними даними щодо активності населення України у порівнянні зі світовими показниками. Провела опитування серед учасників щодо бажання долучитися до волонтерського руху, ознайомила напрямками роботи кафедри і запросила до участі у її проєктах та усвідомлення важливості соціальної активності.
Організатором і модератором віртуального коворкінгу виступила викладачка кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти, заступниця декана з виховної та профорієнтаційної роботи Наталя Андросова.
Розмова була актуальною, виявила аспекти професійного та особистісного зростання студентів й викладачів, сприяла формуванню позитивного та критичного мислення й аналізу інформації.
Було озвучено пропозицію розглядати актуальні питання як професійного так і соціального характеру щомісячно й зробити таку форму спілкування традиційною.
Наталя Андросова, викладач кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти,
заступниця декана з виховної та профорієнтаційної роботи