Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Підсумки засідання семінару кафедри педагогіки та спеціальної освіти з проблеми «Самоосвіта як здатність особистості до професійного успіху: історичний аспект»

Підсумки засідання семінару кафедри педагогіки та спеціальної освіти з проблеми «Самоосвіта як здатність особистості до професійного успіху: історичний аспект»

14.12.23 року у форматі он-лайн відбулося підсумкове у 2023 р. засідання методологічного семінару кафедри педагогіки та спеціальної освіти. Зі вступним словом до присутніх звернувся завідуючий кафедрою к.п.н., професор Рацул А. Б., наголосивши на значущості самоосвітньої діяльності у процесі професійного становлення особистості та розгляду об’єктивного механізму виникнення самоосвіти в антропогенезі, зародження феномена самоосвіти особистості, технології, стратегії і моделі самоосвіти.  

Під час роботи семінару було заслухано доповідь д.п.н., професора Савченко Н.С. з окресленої проблеми «Самоосвіта як здатність особистості до професійного успіху: історичний аспект».

У своєму виступі доповідачка розкрила зміст і значення самоосвітньої діяльності особистості на різних етапах розвитку суспільства та особливо зупинилася на проблемі самоосвіти на сучасному етапі. Довела, що дослідження  особливостей  самоосвіти та її організації в структурі навчальної роботи має багату історію.

Розглядаючи історичні погляди представників кожного із виокремлених нею періодів (відомих  учених‐педагогів, філософів) на процес самоосвіти, вона зазначила, що зародки самоосвіти розвивалися лише на рівні повсякденної свідомості, проявляючись у традиціях і народній творчості, підсумувавши, що лише згодом наслідувальна освіта й закріпляюча самоосвіта почали доповнюватися прагненням до усвідомленого одержання й передачі знання. Отже, важливо говорити про роль самоосвіти в передачі історичного досвіду, що становить важливішу умову щодо розвитку людського суспільства. Їй належить чимала роль у засвоєнні корисних знань, навичок, звичаїв, норм поведінки, цінностей, символів, ідеалів тощо, що вплинуло на адаптацію людини до умов навколишнього середовища. Особливо сьогодні, в умовах динамічних економічних, соціальних та культурних трансформацій суспільства самоосвіта особистості стає найбільш перспективним видом освітньої діяльності. У сучасному суспільстві поступово змінюється освітня парадигма, акцентуючись на самоосвітній діяльності. Роль самоосвіти сьогодні все більше зростає, адже це є  здатність особистості до професійного і життєвого успіху. Наталія Сергіївна зазначила, що питання самоосвітньої діяльності висвітлюється в широкому спектрі наукових праць, але для визначення раціональної організації системи самоосвіти в сучасних умовах важливого  значення  набуває  аналіз  розвитку  самоосвіти  в  минулому. 

По завершенню промови доповідачка відповіла на запитання слухачів. Деякі складові проблеми викликали підвищений інтерес, стимулювавши учасників семінару до активного їх обговорення. Відбувся обмін цінним науковим та теоретико-практичним досвідом щодо самоосвіти у процесі професійного зростання, професійної самореалізації та професійного становлення майбутніх фахівців.

Повідомлення підготувала Савченко Н. С.