ОСКАРЖЕННЯ РІШЕНЬ, ДІЙ АБО БЕЗДІЯЛЬНОСТІ МИТНИХ ОРГАНІВ, ЇХ ПОСАДОВИХ ОСІБ ЧИ ІНШИХ ПРАЦІВНИКІВ В ПРОВАДЖЕННІ У СПРАВАХ ПРО ПОРУШЕННЯ МИТНИХ ПРАВИЛ
УДК 342.92
Рева Владислав Володимирович,
аспірант Відкритого міжнародного
університету розвитку людини «Україна»
e-mail: [email protected]
https://orcid.org/0000-0002-5336-097X
Анотація
На підставі дослідження оскарження рішень, дій або бездіяльності митних органів, їх посадових осіб чи інших працівників в провадженні у справах про порушення митних правил доводиться, що провадження у справах про порушення митних правил є ніщо інше як різновид адміністративно-деліктного провадження. Дослідження спорів, що виникають в результаті адміністративно-юрисдикційної діяльності митних органів та чинного митного законодавства, свідчить про те, що предметом оскарження виступають різноманітні рішення, дії та бездіяльність посадових осіб митних органів у провадженні у справах про порушення митних правил. З врахуванням предмета оскарження можна виділити два види оскарження в такому провадженні, це: оскарження постанов по справі про порушення митних правил; оскарження інших рішень, дій або бездіяльності посадових осіб та інших працівників митних органів в адміністративно-деліктному провадженні. Визначено, що відмова в оскарженні тих чи інших проведених процесуальних дій посадовими особами митних органів може ґрунтуватися на відсутності прямої вказівки у статті, що визначає процедуру проведення відповідної процесуальної дії. Стверджується, що вирішення питання по суті скарги може відбутися вже після розгляду справи і винесення рішення по ній, в результаті чого виникає логічне запитання щодо доцільності процедури оскарження, а також, прийняття рішення за скаргою у разі якщо особа буде визнана невинною у вчиненні порушення митних правил. Зазначається, що оскарження в провадженні у справах про порушення митних правил, а саме: оскарження постанов, винесених посадовими особами митних органів є більш унормовованим та має низку притаманних йому особливостей та певних суперечностей. Визначено, що оскарженню підлягають виключно рішення, що приймаються за результатами розгляду справи. Це підтверджується також і частиною третьою вказаної статті, яка визначає види рішень, що можуть бути прийняті за результатами оскарження. Зазначається, що не дивлячись на те, що учасниками митних правовідносин виступають як фізичні, так і юридичні особи, суб’єктами відповідальності є виключно фізичні особи для яких такі розміри штрафів є досить непомірними.
Ключові слова: адміністративне оскарження, митні органи, адміністративна скарга, суб’єкт звернення, суб’єкт вирішення справи за скаргою.
Повний текст статті:
Список використаних джерел:
- Митний кодекс України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4495-17
- Приймаченко Д.В. Докази у провадженні у справах про порушення митних правил : дис ... канд. юрид. наук: 12.00.07. Київ, 2002. 198 с.
- Кодекс України про адміністративні правопорушення. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10
- Колпаков В. К. Адміністративно–деліктний правовий феномен. Національна академія внутрішніх справ. К.: Юрінком Інтер, 2004. 528 с.
- Кодекс адміністративного судочинства України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15