Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ПОТЕНЦИАЛ МУЗЫКИ В ФОРМИРОВАНИИ ХУДОЖЕСТВЕННОЭСТЕТИЧЕСКОГО МИРОВОСПРИЯТИЯ ЛИЧНОСТИ УЧИТЕЛЯ

ВАН Лу

преподаватель Шеньянской консерватории

(Китай)

е-mail: [email protected]

Анотація

    У статті актуалізовано проблему формування художнього світогляду майбутнього вчителя музики, основним регулятивним результатом якого є сформованість художньо-естетичного світосприйняття. Показано, що стиль мистецтва зумовлений домінуючим типом світосприйняття в певну епоху та є відповідним до культурних традицій. У той же час, відповідні художньо-виразові засоби набувають потенціалу формувати й відповідний тип світосприйняття. Розкривається сутність поняття педагогічного потенціалу музичного мистецтва. На прикладі романтичного стилю та стилю імпресіонізму показано, як кожний з них впливає на особливості художньо-естетичного світосприйняття.

    Ключові слова: світогляд, художньо-естетичний світогляд, художньо-естетичне світосприйняття.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ИСТОЧНИКОВ

1. Бай Бінь. Формування звуко-тембральних уявлень майбутніх учителів музики в процесі фортепіанного навчання: дис. …канд. пед. наук: 13.00.02 – теорія і методика музичного навчання / Бай Бінь. Киів, 2014. – 241 с.

2. Васильковська К. М. Формування художнього світогляду майбутнього вчителя музики в процесі вивчення музично-історичних дисциплін: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 / Васильковська К. М.; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2006. – 19 с.

3. Каган М. Начала эстетики / Моисей Самойлович Каган. М.: «Искусство», 1964. – 218 с.

4. Капічіна О. О. Музичний естезис у контексті концепції діалогу культур. Автореф. дис...на здоб наук. ступеня канд. філософ. наук спец. 09.00.08 / О. О. Капічіна. Східноукр. нац. унт ім. В. Даля. – Луганськ, 2003. – 16 с.

5. Холопова В. Н. Теория музыкального содержания, музыкальной герменевтики, музыкальной семантики: сходства и различия [Электронный ресурс] / В. Н. Холопова // Журнал Общества теории музыки. – № 5. – 2014/1 – Режим доступа: http://journal-otmroo.ru/node/46.

6. Целковников Б. М. Становление мировоззренческих убеждений у будущих учителей музыки в процессе профессиональной вузовской подготовки: автореф. дис. канд.пед.наук спец. 13.00.02 – теория и методика обучения (по отрослям знания) / Б. М. Целковников. – Краснодар, 1999. – 258 с.

7. Цзяо Їн. Методика естетичного розвитку майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання гри на фортепіано: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 – теорія і методика музичного навчання. – Киів, 2016. – 239 с.

8. Щолокова О. П. Філософські засади мистецької освіти / О. П. Щолокова // Науковий часопис Нац. пед. ун-ту імені М. П. Драгоманова. – Сер.14: Теорія і методика мистецької освіти. – Київ: Вид-во НПУ, 2011. – Вип.11(16). – С. 9–13.