
Відкрита лекція на тему «Фітодизайн освітнього середовища закладі дошкільної освіти»
Відкрита лекція на тему «Фітодизайн освітнього середовища в закладі дошкільної освіти» проводилась 15 жовтня 2025 року для студентів групи ДО22Б першого (бакалаврського) рівня та групи ДО25 М другого (магістерського) рівня.
Лекція перетворилася на живий, творчий і пізнавальний простір, у якому студенти мали можливість осмислити роль рослин у створенні здорового та естетично освітнього середовища для дошкільників. Центральним питанням заняття стало визначення оптимальної кількості, правильного розміщення та добору кімнатних рослин у груповій кімнаті, коридорі й фойє, а також пошук педагогічно виважених рішень щодо поєднання користі й потенційної шкоди від певних видів флори.
Особливу зацікавленість викликала групова робота з освітніми кейсами, у межах якої студенти обговорювали практичні ситуації з реального життя закладу дошкільної освіти. Однією з них була дилема: як діяти, коли батьки дарують вихователю декоративні рослини, що можуть спричиняти алергічні реакції в дітей. Під час дискусії учасники шукали шляхи делікатної комунікації з батьками, моделювали педагогічно тактовні відповіді, що поєднують повагу, вдячність і турботу про безпеку дітей.
Лекція стала яскравим прикладом інтеграції теоретичних знань і практичних умінь, сприяла формуванню екологічної та естетичної культури майбутніх педагогів, уміння приймати рішення, орієнтовані на здоров’я й добробут дитини. Атмосфера відкритості, співтворчості й професійного діалогу створила відчуття справжнього фітодизайну – не лише у просторі, а й у свідомості майбутніх вихователів.
Лектор – кандидат педагогічних наук, доцент Прибора Т. О.
Присутні викладачі:
Доктор педагогічних наук, професор Радул О.С.
Кандидат педагогічних наук, доцент Баранюк І. Г.
Кандидат педагогічних наук, доцент Цуканова Н. М.
Інформацію підготувала кандидат педагогічних наук,
доцент Прибора Т. О.