Завершальна конференція Волонтерської практики студентів групи СО25Б факультету Освітніх наук та мистецтв Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка в комунальній установі "Інклюзивно-ресурсний центр №1" Кропивницької міської ради. Підбили підсумки роботи, проаналізували результати та представили досягнення.
Read more ...
Студенти групи СО25Б факультету освітніх наук та мистецтв Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка під час проходження практики створили куточок, щоб мотивувати дітей до занять, додавши природності, прикрасивши куточок гарбузами різних форм, кольорів і розмірів.
Студенти групи СО23Б мали чудову можливість пройти навчальну практику у КОМУНАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ «НАВЧАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНОМУ ЦЕНТРІ “СУЗІРʼЯ ДОБРОТИ” КРОПИВНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ».
НАВЧАЛЬНА ПРАКТИКА У СПЕЦІАЛЬНИХ ШКОЛАХ ТА ІНКЛЮЗИВНИХ КЛАСАХ
Мета практики: ознайомити студентів зі специфікою діяльності спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами; умовами і способами організації освітнього процесу в них; формувати уявлення у здобувачів щодо сфери діяльності вчителя-дефектолога, визначення актуальних завдань навчально-виховної та корекційно-розвивальної роботи з дитиною з психофізичними порушеннями.
Завдання практики:
- Формування уявлень у студентів про зміст навчальної діяльності вчителів-логопедів та вчителів-дефектологів.
- Ознайомлення студентів з особливостями і принципами роботи загальноосвітніх закладів освіти з інклюзивною формою навчання.
- Озброєння студентів уміннями спостерігати та аналізувати освітній процес у закладах освіти.
- Розвиток творчого потенціалу студентів. Отримання навичок науково-дослідної роботи.
- Виховання у студентів iнтepecy до майбутньої професії.
ВИРОБНИЧА ПРАКТИКА ЛОГОПЕДИЧНА У ЗДО ТА ЗЗСО
Мета практики: розвиток професійних компетенцій студентів у логопедичній роботі через практичне опанування методик діагностики, корекції та розвитку мовлення дітей з нормотиповим розвитком, які потребують корекції звуковимови, та дітей з особливими освітніми потребами (ООП). Формування умінь і навичок адаптації логопедичної діяльності до індивідуальних потреб дітей у закладах дошкільної освіти та закладах загальної середньої освіти.
Завдання практики:
1) оволодівати навичками діагностики мовленнєвих порушень у дітей із нормотиповим розвитком і дітей із ООП, використовуючи сучасні методики, а також складанням індивідуальних програм розвитку (ІПР) для ефективної корекції;
2) формувати вміння планувати та проводити індивідуальні й групові логопедичні заняття, спрямовані на корекцію звуковимови, розвиток фонематичного слуху, лексико-граматичної сторони мовлення та зв’язного мовлення, а також удосконалювати професійне ведення логопедичної документації, зокрема логопедичних карт, протоколів діагностики та звітів;
3) розвивати здатність створювати адаптовані методичні матеріали, у тому числі й наочні засоби, впроваджувати інтерактивні й ігрові методики в логопедичну роботу;
4) оволодівати навичками ефективної комунікації з педагогами, вихователями, психологами та батьками, забезпечуючи командну співпрацю для досягнення результатів у корекційно-розвивальній діяльності;
5) формувати здатність аналізувати результати логопедичних занять, оцінювати їхню ефективність і вносити необхідні корективи до планів роботи;
‒ виробляти навички рефлексії, аналізу власної діяльності, уміння робити висновки та розробляти рекомендації для вдосконалення логопедичної роботи;
6) удосконалювати професійні компетенції в підготовці та проведенні логопедичних занять, інтегруючи сучасні методики розвитку мовлення та когнітивних навичок, а також у підготовці звітної документації й аналізі результативності корекційної діяльності.
ВИРОБНИЧА ПРАКТИКА У СПЕЦІАЛЬНИХ ШКОЛАХ ТА ІНКЛЮЗИВНИХ КЛАСАХ
Мета практики: формувати у здобувачів першого (бакалаврського) рівня практичні навички майбутньої професійної діяльності: визначати актуальні завдання навчально-виховної та корекційно-розвивальної роботи з дитиною з ООП, застосовувати методики і технології навчально-виховної та корекційно-розвивальної роботи в умовах спеціальних шкіл та інклюзивних класів; формувати індивідуальний стиль професійної діяльності.
Завдання практики:
- Вивчення законодавчих документів, що визначають права дитини; нормативних документів, що регулюють діяльність закладів спеціальних шкіл й інклюзивних класів їхніх фахівців.
- Вивчення та узагальнення досвіду вчителя спеціальних шкіл та інклюзивних класів.
- Формування у студентів комплексного уявлення про організацію, зміст, структуру, специфіку навчальної допомоги учням у спеціальних школах та інклюзивних класах.
- Закріплення теоретичних знань отриманих в процесі вивчення навчальних дисциплін та розвиток практичних вмінь здійснення корекційно-навчальної роботи з учнями з ООП.
- Озброєння студентів уміннями спостерігати та аналізувати освітній процес у спеціальних школах та інклюзивних класах.
НАВЧАЛЬНА ПРАКТИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В СПЕЦІАЛЬНИХ ТА ІНКЛЮЗИВНИХ ЗДО
Мета практики: формування стійкого професійного інтересу до обраної спеціальності; створення у студентів професійної обізнаності про спеціальність і закладення фундаментальних практичних навичок у сфері майбутньої фахової діяльності, формування професійних компетенцій, уміння застосувати у реальних умовах набуті теоретичні знання.
Завдання практики:
- Ознайомлення з обов’язковою документацією асистента вихователя та вихователя інклюзивної групи, з оснащенням логопедичного кабінету, матеріально-технічною базою.
- Поглиблення та закріплення теоретичних знань, встановлення їх зв’язку із практичною діяльністю.
- Вивчення та узагальнення досвіду вихователя інклюзивної групи, асистента вихователя.
- Формування комплексного уявлення про організацію, зміст, структуру, специфіку корекційної допомоги дітям у спеціальних та інклюзивних ЗДО.
- Формування культури педагогічної діяльності (культура мовлення, культура спілкування, культура зовнішнього вигляду) та потреби у педагогічній самоосвіті, розвиток навичок професійного спілкування із дітьми, їх батьками та персоналом ЗДО, ЗЗСО, ІРЦ.
- Розвиток відповідального ставлення до професійної діяльності.
- Розвиток уміння спостерігати та аналізувати освітній процес у спеціальних та інклюзивних ЗДО.
- Виховання у студентів iнтepecy до майбутньої професії.
НАВЧАЛЬНА ПРАКТИКА ЛОГОПЕДИЧНА У ЗДО ТА ЗЗСО
Мета практики: ознайомити здобувачів зі специфікою діяльності логопедичних пунктів; умовами і способами організації освітнього процесу логопедичних пунктів; формувати уявлення у здобувачів щодо сфери діяльності вчителя-логопеда, визначення актуальних завдань освітньо-виховної та корекційно-розвивальної роботи з дитиною логопатом.
Завдання практики:
- Навчальна практика логопедична у ЗДО та ЗЗСО спрямована на закріплення та поглиблення теоретичних знань здобувачів щодо організації логопедичної роботи, ознайомлення з нормативно-правовою базою, методиками діагностики та корекції мовленнєвих порушень.
- Здобувачі освіти повинні ознайомитися зі структурою та функціонуванням логопедичного пункту, вивчити документацію (мовленнєві картки, індивідуальні плани розвитку дітей, плани логопедичних занять), а також проаналізувати освітнє середовище та матеріально-технічне забезпечення освітнього корекційного процесу.
- Здобувачі освіти повинні оволодіти методиками логопедичної діагностики, провести психолого-педагогічне обстеження дітей з мовленнєвими порушеннями, заповнити мовленнєві картки та скласти психолого-педагогічні характеристики. Особливу увагу слід приділити вивченню висновків Інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) та особливостям взаємодії логопеда з командою психолого-педагогічного супроводу.
- Практиканти повинні здійснювати спостереження та аналіз корекційних занять, оцінювати їхню ефективність, виконувати функції вчителя-логопеда, допомагати у підборі матеріалів, організації та проведенні занять. Необхідно розробити та апробувати власне логопедичне заняття, підготувати дидактичні матеріали та оцінити їхню ефективність у освітньому процесі.
- Важливим завданням є розвиток комунікативних навичок у взаємодії з дітьми, батьками та педагогічним колективом. Практиканти мають вивчити форми консультативної роботи логопеда з батьками дітей-логопатів, аналізувати методи комунікації та організацію батьківських зустрічей.
НАВЧАЛЬНА ПРАКТИКА ВОЛОНТЕРСЬКА (ПРОПЕДЕВТИЧНА)
Мета практики: ознайомлення здобувачів зі спеціальними закладами освіти, ІРЦ та формування в них практичних фахових знань та умінь надання допомоги дітям з ОПП та особам з обмеженими можливостями здоров’я; підготовка студентів до здійснення професійних функцій шляхом залучення їх до волонтерської діяльності, засвоєння її основних цінностей (альтруїзму, милосердя, благодійництва), вміння творчо застосовувати знання на практиці.
Завдання практики:
- Формування початкових уявлень у студентів про зміст корекційно-розвивальної діяльності. Вивчення та узагальнення досвіду волонтерської діяльності.
- Ознайомлення студентів з особливостями і принципами роботи спеціальних закладів освіти, ІРЦ з метою використання цих знань під час проходження активної практики у спеціальних закладах освіти та проведення волонтерської діяльності.
- Ознайомлення із законодавчими документами, що визначають права дитини. Підтримка і розвиток ініціатив з надання волонтерської допомоги дітям з ООП та особам з обмеженими можливостями здоров’я.
- Розвиток творчого потенціалу студентів. Отримання первинних навичок науково-дослідної роботи.
- Виховання у студентів iнтepecy до майбутньої професії.

