Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет освітніх наук та мистецтв

Радул Ольга Сергіївна

RadulOS

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри 

Освіта:
Кіровоградський державний педагогічний інститут ім. О. С. Пушкіна. Спеціальність «Вчитель історії та суспільствознавства» (1985).
Уманський державний педагогічний інститут імені Павла Тичини. Спеціальність «Початкова освіта» (2024).

Напрями наукової та професійної діяльності: історія педагогіки, історія вищої освіти, порівняльна педагогіка, початкова освіта, дошкільна освіта, народна педагогіка, виховання і розвиток особистості.

Тема кандидатської дисертації: "Естетичне виховання учнів в процесі вивчення інтегративного курсу суспільствознавства в радянській школі 20-х років" (1991 р.)

Тема докторської дисертації: "Виховання дітей в процесі життєдіяльності давніх східних слов’ян VІ–ХІІІ століття (у пам’ятках і текстах)"  (2014 р.)

Транслітерація імені: Radul Olga

ORCID: 0000-0003-0627-1541

Профілі: Web of ScienceGoogle Scholar

Наукова школа з історії педагогіки: 3 здобувачів захистили дисертації на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук, 10 осіб – кандидата педагогічних наук, 1 – ступінь доктора філософії.

Відзнаки

  • Почесна грамота Міністерства освіти України (двічі),
  • Грамота Академії педагогічних наук України, знаки «Відмінник освіти України» (2004),
  • «Василь Сухомлинський» (2009),
  • «За наукові та освітні досягнення» (2019),
  • «Науковий потенціал університету» (2022, ЦДПУ імені Володимира Винниченка),
  • «Почесний працівник університету» (2024, ЦДУ).

Дисципліни, які викладає: Історія педагогіки, Історія дошкільної педагогіки, Історія початкової освіти, Порівняльна педагогіка, Освіта ХХ століття, Історія вищої школи, Монтессорі-педагогіка.

Основні публікації

Монографії:

  1. Радул В. В., Радул О. С. Соціально-професійні явища та процеси життєдіяльності особистості. Дніпро: Середняк Т.К., 2025.403 с. (25, 25 д.а.) https://doi.org/10.33251/978-617-8540-06-7-2025

  2. Радул О. С. Дошкільне виховання в сучасному світі. Актуальні проблеми сучасного дитинства. / авт. колектив / за ред. О. С. Радул. Харків, 2022. (387 с.) С.10–50.
  3. Радул О. С. Викладачі університетів доби середньовіччя. Педагогічне краєзнавство крізь призму історико-культурних процесів в Україні / авт. колектив / наук. ред. Н. М. Коляда. Умань, 2022. (332 с.) С. 24–55.
  4. Перцов О.В. Радул О.С. Розвиток військової освіти на Єлисаветградщині: друга половина ХІХ – перша третина ХХ століття. Дніпро, 2021. 231 с. (у співавт.: О. В. Перцов).
  5. Радул О. С. Участь дітей в обрядовому річному колі як один із шляхів народного виховання. Формування конкурентоспроможного фахівця в галузі дошкільної та початкової освіти / авт. колектив / за ред. О. М. Ткаченко. Харків, 2018. С. 9–43.
  6. Радул О. С. Проблема розвитку дитячої активності і творчості у вітчизняних освітніх документах першої третини ХХ століття. Нариси з історії педагогічної думки (перша третина ХХ століття) / авт. колектив / за ред. О. С. Радул. Кіровоград,  2015. (311 с.) С.7–37.

  7. Радул О. С. Виховання дітей в процесі життєдіяльності давніх східних слов’ян VІ–ХІІІ століття. Кіровоград, 2013. 447 с.
  8. Радул О. С. Історія вищої школи Європи (V ст. – середина ХХ ст.). Кіровоград, 2011. 536 с.

Навчальні посібники:

  1. Радул О. С., Прибора Т.О., Андросова Н. М., Завітренко Д. Ж. Педагогіка Марії Монтессорі: минуле і сучасність: навчальний посібник. Кропивницький, 2025. 226 с. ISBN 978-617-8540-7 https://doi.org/10.36550/978-617-8540-93-7https://doi.org/10.36550/978-617-8540-93-7
  2. Радул В. В., Радул О. С. Порівняльна педагогіка: навчальний посібник. Кропивницький: ФОП Піскова М. А., 2023. 112 с.

  3. Історія соціального виховання (з давніх часів до середини ХХ століття): хрестоматія / Упор. Радул О. С. та ін. Кіровоград, 2010.
  4. Рацул А. Б., Радул О. С., Рацул О. А. Історія зарубіжної педагогіки, Кіровоград, 2008. (гриф МОН)
  5. Радул О. С. Історія педагогіки України Х–ХVІІ століть: Персоналії. Київ, 2005 (гриф МОН)
  6. Радул О. С. Історія педагогіки України (1998, 2001, 2008, 2017) (гриф МОН)
  7. Радул О. С. Козацьке виховання (ХVІ–ХVІІІ ст.). Кіровоград, 1999

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Cjre Collection:

  1. Artem Stryzhakov, Valerij Radul, Olga Radul, Olga Tkachenko & Oleksandr Pertsov (2023). Socialisaton and Education of a young person during the pandemic and war. (Соціалізація і освіта молоді під час пандемії та війни) Ways of modernizing education and improving the research scills of young people. Youth Voice Journal Vol.II, August 2023 pp. 33-45. ISBN (ONLINE): 978-1-911634-96-6. https://doi/org/10/13140/RG.2.18140.97025 (Scopus)
  2. Valerij Radul, Artem Stryzhakov, Yulia Arkushina, Olga Radul, Vitalii Kravtsov. Research on types of self-actualizations of future masters in pedagogy (Дослідження типів самоактуалізації особистості майбутніх магістрів педагогіки) Amazonia Investiga. 2023 #12 (65): c. 39–48 https://doi/org/10/34069/AI/2023/65/05/4 (Web of Science)
  3. Valerij Radul, Artem Stryzhakov, Irina Hornar, Olga Radul, Olga Tkachenko. Research of future masters of pedagogy’s socio-professional activity. (Дослідження соціально-професійної активності майбутніх магістрів педагогіки) Amazonia Investiga. 2022 #11 (56): c.18-27 https://doi.org/10/34069/AI/2022/56/08/2 (Web of Science)
  4. Ivan Bachov, Svitlana Panchenko, Olga Serhyiyvna Radul, Olena Shchurko, Olena Ilchuk. Topical issues in contemporary ukranian cinema space: challenges of time and prospects. SCImago journal: Relacoes Internacionais no Mundo Atual. Capa > v.3, n.36 (2022) p.551-569 / e-ISSN: 2316-2880 Q4   https://revista.unicuritiba.edu.br/index.php/RIMA/article/view/5926/371374006 (Scopus)
  5. Olena Bida, Oleksandr Prokhorchuk, Valentina Fedyaeva, Olga Radul, Polina Yakimenko, Olga Shevchenko. Covid-19 and Distance Education: Analysis of the Problems and Conseguences of the Pandemic IJCSNS Inernational Journal of Computer and Network Security, VOL. 21 No12, December 2021, p.629-635. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2021.21.12.86 (Web of Science)
  6. Valerii V. RADUL1 Yaroslav V. HALETA, Rostyslav O. LIASHENKO Olha S. RADUL, Olha M. TKACHENKO2 SOCIAL MATURITY AS INTEGRATIVE QUALITY OF YOUNG TEACHER’S PERSONALITY. ASTRA Salvensis, Supplement no. 1, 2020. https://astrasalvensis.eu/2020-2 (Scopus)

Статті у наукових фахових виданнях України:

  1. Професійна культура та соціальна зрілість особистості Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Вип. 13 / Ред. кол. В.Ф.Черкасов, О. А. Біда, Н. І. Шетеля та ін. Ужгород-Кропивницький : В-во «Код», 2025. С.40-45. https://doi.org/10/59694/ped_sciences.2025.13.040 
  2. Культура як фактор розвитку особистості. Вісник науки і освіти №4(34) 2025. С.1591-1603 ISSN 2786-6165 (online) (у співавт.) https://doi.org/10.52058/2786-6165-2025-4(34)-1591-1603 
  3. Особистість у глобалізаційних викликах. Вісник науки і освіти. 2025, №2 (32). С.1330-1340.ISSN 2786-6165 (online) https://doi.org/10.52058/2786-6165-2025-2(32)-1330-1340
  4. Реорганізація вищої освіти в Україні у 1917–1920 рр. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Вип. Кропивницький: ЦДУ ім.В. Винниченка, 2024. С.315-320 (09д.а.) (у співавт.) https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-216-315-320 
  5. Зміст виховання у закладах дошкільної освіти в сучасному світі. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Вип. 9 / Ред. кол. В. Ф. Черкасов, О. А. Біда, Н. І. Шетеля та ін. Ужгород-Кропивницький : В-во «Код», 2024. С. 24–31. https://doi.org/10.59694/ped_sciences.2024.09.024 (у співавт.)
  6. Інтегроване навчання в історичному розвитку. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Вип. 213. Кропивницький: ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024. С.66–72.  https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-66-72 (у співавт.)

  7. Вчитель і суспільство: історія і сучасність. Соціальна робота та соціальна освіта. Умань. 2024, 1(12). С. 216–224.  https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(12).2024.305354 (у співавт.)

  8. Естетичне виховання засобами природи в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Вип. 214. С. 78–84. Кропивницький: ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-214-78-84 (у співавт.)

  9. Розвиток професійної освіти в Україні (20-і роки ХХ століття). Вісник науки та освіти. № 8 (26). С. 1113–1126. https://doi.org/10/52058/2786-6165-2024-8(26)-1113-1126 (у співавт.)

  10. Учитель початкової школи у сучасному світі. Наукові записки. Вип. 205. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: ЦДПУ, 2022. С. 44–48. https://doi.org/36550/2415-7988-1-205-44-48

  11. Тенденції розвитку дошкільного виховання в сучасному світі. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету. Серія: Педагогічні науки. Вип. 60. Ізмаїл, 2022. С.135–144. https://doi.org/10.31909/261688122022-(60)-16

  12. Виникнення малої сім’ї та становлення сімейного виховання у давніх слов’ян. Соціальна робота та соціальна освіта. Умань. 2022. № 2. С. 48–57. http://srso.udpu.edu.ua/article/view/267066262996

  13. Методи навчання в середньовічних університетах. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: ЦДУ ім. В. Винниченка, 2022. Вип. 207. С.47–53. https://doi.org/36550/2415798820221-207-47-53 (у співавт.)

  14. Проблеми дошкільного виховання у поглядах утопістів. Наукові записки. Вип. 189. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький, 2020. С. 53–58. https://doi.org/10/36550/2415-7988-2020-1189-53-58