Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ІМПРОВІЗАЦІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ

ДЕНИСЮК Інна Сергіївна –

науковий співробітник лабораторії

естетичного виховання та мистецької освіти

Інституту проблем виховання НАПН України, аспірант НПУ

ім. М. П. Драгоманова

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті досліджено специфіку інструментально-виконавської підготовки студентів мистецьких факультетів. Визначено і обґрунтовано доцільність застосування середовищного підходу як такого, що уможливить ефективне формування імпровізаційної техніки у майбутнього вчителя музики в процесі професійної підготовки. Визначено основні принципи ефективного формування навичок імпровізації студентів мистецьких факультетів, зокрема: гармонійного співвідношення музичних здібностей із виконавською свободою; художньо-виконавської поліверсійності; моделювання виконавсько-слухових еталонів.

Ключові слова: принципи музичного навчання, поліверсійність, виконавсько-слухові еталони, виконавська свобода, майбутній вчитель музики.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 206 с.

2. Давидов М. А. Інтерпретаційні аспекти виконавської майстерності / М. Давидов // Науковий вісник Національної музичної академії ім. П. І. Чайковського. – К., 1999. – Вип. 2. – 44 с.

3. Конова М. В. Ідеальне та еталонне в системі категорій музично-виконавського мистецтва: дис… кандидата мистецтвознавства: 17.00.03. / М. Конова. – К., 2009. – 206 с.

4. Мистецька освіта у вимірах сучасності: проблеми теорії та практики. Наукова школа Ольги Пилипівни Щолокової: монографія / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова, Ін-т мистецтв; [під заг. ред. Полатайко О. М.]. – Дніпропетровськ: Адверта, 2014. – 305 с.

5. Музыкальный энциклопедический словарь / [гол. ред. Г. Келдыш]. – М.: Советская энциклопедия, 1990. – 672 с.

6. Нейгауз Г. Г. Об искусстве фортепьянной игры: записки педагога. Из-во пятое. / Г. Нейгауз. – М.: Музыка, 1987. – 240 с.

7. Петрушин В. И. Музыкальная психология: Учебное пособие для вузов / В. Петрушин. – 2-е изд-во – М.: Академический Проект; Трикста, 2008. – 400 с.

ДЕЯКІ АСПЕКТИ МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ НА ПОЧАТКОВОМУ ЕТАПІ НАВЧАННЯ

КОРНЮХІНА Анна Валентинівна –

аспірант Інституту культури і мистецтв

ДЗ «Луганський національний Університет

імені Тараса Шевченка»

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті здійснено комплексне дослідження з проблеми раннього розвитку дітей. Розглядається значення музики у вихованні дошкільників, аналізується роль та вплив музичного виховання на загальний розвиток дітей та формування особистості. Розкриваються різні підходи, характеристики й класіфікації методів навчання, досліджуються провідні системи розвитку музичних здібностей дітей.

Ключові слова: музичні здібності, діти дошкільного віку, методика, музична діяльність, музичне виховання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Жак-Далькроз Е. Ритм / Е. Жак-Далькроз. – М.: Класика-XXI, 2010. – 248 с.

2. Кодаї 3. Вибрані статті / З. Кодаї.; пер. з угорськ. І. Мартинова, ком-т. П. Ф. Вейса. – М .: Рад. композитор, 1982. – 288 с.

3. Монтессорі М. Допоможи мені це зробити самому: збірник фрагментів з перекл. книг М. Монтессорі і статей російських авторів про педагогіку М. Монтессорі / укл. М. В. Богуславський, Г. Б. Корнетов. – М.: Карапуз, 2000. – 272 с.

4. Монтессорі М. Мій метод: керівництво по вихованню дітей від 3 до 6 років / М. Монтессорі [переклад. А. Колесникова, Е. Рязанцева]. – М.: Центрполіграф, 2014. – 550 с.

5. Орф К. «Шульверк». Підсумки і завдання. Система музичного виховання Карла Орфа / Під ред. Л. А. Баренбойма. – Л .: Музика, 1970. – 160 с.

6. Пеєв І. Болгарський метод «столбіца» Б. Трічкова. Питання методики виховання слуху / Пеєв І., Крістєва С. – Л., 1967. – 166 с.

7. Судзукі С. Взрощені з любов’ю: класичний підхід до виховання талантів / С. Судзукі; перекл. С. Борич. – М.: Попурі, 2005. – 192 с.

ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ В ТЕОРІЇ ТА МЕТОДИЦІ МУЗИЧНОГО ВИКОНАВСТВА

ЛУ Тао –

аспірант Національного педагогічного університету

імені М. П. Драгоманова

e-mail: [email protected]

Анотація

    Статтю присвячено вивченню теорії та практики музичного виконавства упродовж XVI–XIX століть. Проаналізовано діяльність, методичні праці та виокремлено важливі здобутки педагогів-музикантів у формуванні виконавської майстерності в цей період. Визначено особливості формування виконавської майстерності під час клавірного та класичного етапів розвитку музичного виконавства.

Ключові слова: музичне виконавство, виконавська майстерність, педагог-музикант.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алексеев А. Д. История фортепианного искусства: в 3-х ч., 2-е изд., доп. / А. Д. Алексеев. – М.: Музыка, 1988. – ч.1, 2. – 423 с.

2. Галушка В. Н. Современные подходы к формированию музыкально-исполнительской техники в процессе обучения: на материале учебной работы в фортепианном классе музыкального вуза: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02. / В. Н. Галушка. – Москва, 2006. – 154 с.

3. Жилина А. В. Упражнение в теории и практике обучения музыке (на материале трудов западноевропейских педагогов-музыкантов и методистов): дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02. / А. В. Жилина. – Москва, 2001. – 165 c.

4. Куперен Ф. Искусство игры на клавесине / Ф. Куперен. – М.: Музыка, 1973. – 151 с.

5. Мильштейн Я. И. Вопросы теории и истории фортепианного исполнительства / Я. И. Мильштейн. – М.: «Сов. композитор», 1983. – 261 с.

6. Руссо Ж.-Ж. Трактаты / Ж. Ж. Руссо. – М.: Наука, 1969. – 765 с.

7. Geschichte der Klaviermusik von М.Seifferl herausgegeben als dritte, vollständig umgearbeitete und er erweiterte Ausgabe von G. F.Weitzmanns Geschichte des Klavierspiels und der Klavierliteratur, B.1. – Leipzig, 1899, – 178 s.

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ РЕФЛЕКСИВНИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

МІНЬ ШАОВЕЙ –

аспірант кафедри музичного мистецтва і хореографії

Південноукраїнського національного педагогічного університету

імені К. Д. Ушинського

e-mail: [email protected]

Анотація

    Рефлексивні уміння майбутніх учителів музичного мистецтва визначаються як особистісно-фахове метаутворення, що виявляється в усвідомленому володінні способами самодослідження, самоаналізу, корекції і прогнозування результатів, та забезпечує успішність фахової педагогічної діяльності. Стаття присвячена обґрунтуванню педагогічних умов як спеціально розроблених чинників ефективного розвитку рефлексивних умінь, які мають бути впроваджені у фортепіанну підготовку майбутніх фахівців в галузі музичної освіти.

Ключові слова: рефлексивні вміння, фахово-інтерпретаційний комплекс, рефлексивно-комунікативне середовище, суб’єктна рефлексивна позиція, коучингові технології.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бизяева, А. А. Психология думающего учителя: педагогическая рефлексия / А. А. Бизяева. – Псков: ПГПИ им. С. М. Кирова, 2004. – 216 с.

2. Выготский, Л. С. Собрание сочинений. В 6 т. / Л. С. Выготский. – М.: Педагогика, 1984. –Т. 3. – 328 с.

3. Деркач А. А. Акмеологические основы развития профессионала / А. А. Деркач. – М.: Издво Московского психолого-социального института; Воронеж: НПО «МОДЭК», 2004. – 752 с.

4. Емелина Н. В. Развитие педагогической рефлексии будущего учителя-музыканта / Н. В. Емелина. – Ярославский педагогический вестник – 2011 – № 3 – Том II (Психологопедагогические науки). – С. 166–170.

5. Радчук Г. Суб'єктна позиція студента у середовищі вищого навчального закладу /
Г. Радчук // Психологія особистості. – 2011. – № 1. – С. 31–39.

6. Rogers J. Coaching skills: A handbook / Jenny Rogers. – New York: Open University Press, 2004. – 249 p.

КОМПОНЕНТНА СТРУКТУРА МУЗИЧНО-РИТМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

ПОЛЯКОВА Анастасія Сергіївна –

аспірант кафедри педагогіки мистецтва і фортепіанного виконавства

Національного педагогічного університету

імені М. П. Драгоманова

e-mail: [email protected]

Анотація

  Музично-ритмічна культура – поняття широке й багатомірне, яке охоплює глибоке розуміння й усвідомлення музики як суспільного явища, засвоєння її основних закономірностей в яких ритм виступає складовою частиною музичного виховання й оптимальніше відображається в рухах. Музично-ритмічну культуру молодших школярів у процесі навчання ми розглядаємо як складне й динамічне утворення, котре передбачає розвинуті музично-слухові уявлення, які формують в дітей сприйняття музичних образів і здатність передавати їх у русі. Мета статті полягає у визначенні компонентної структури музичноритмічної культури молодших школярів.

Ключові слова: музично-ритмічна культура, молодші школярі, компоненти.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Каган М. С. Философия культуры / М. С. Каган. – СПб. : Петрополис, 1996. – 416 с.

2. Мещеряков Б. Г. Большой психологический словарь / Б. Г. Мещеряков, В. П. Зинченко. – СПб. : Прайм-Еврознак, 2007. – 672 с.

3. Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька : навч. посібник / О. П. Рудницька. – Тернопіль : Навчальна книга. – Богдан, 2005. – 360 с.

4. Савшинский С. И. Работа пианиста над музыкальным произведением / С. И. Савшинский. – М. : Музгиз, 1964. – 189 с.

5. Цыпин Г. М. Музыкальноисполнительское искусство: теория и практика / Г. М. Цыпин. – СПб. : Алетейя, 2001. – 319 с.