Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ГУМАНІЗАЦІЯ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ ЯК МЕТОДОЛОГІЧНЕ ПІДҐРУНТЯ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПЕДАГОГІВМУЗИКАНТІВ

ГАО Іюань –

аспірант кафедри теорії та методики музичної освіти

Національного педагогічного університету

імені М. П. Драгоманова

е-mail: [email protected]

Анотація

    У статті підкреслюється необхідність розуміння інноваційного потенціалу не тільки як відкритості особистості до сприйняття нового але й як системоутворюючого компонента фахового становлення музиканта. Роз’яснюються концептуальні положення гуманістичного підходу, які визначають стратегії управління процесом формування інноваційного потенціалу педагогамузиканта.

Ключові слова: мистецька освіта; гуманістичний підхід; фахова підготовка; педагог-музикант; інноваційний потенціал.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Василенко Н. В. Інноваційний потенціал школи / Н. В. Василенко // Директор школи. – 2011. – № 3. – С. 25–28.

2. Власенко Ю. А. Психологічний аналіз інноваційного потенціалу особистості: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.01 – Загальна психологія, історія психології / Ю. А. Власенко. – Одеса: ОНУ ім. Мечникова, 2003. – 19 с.

3. Волкова Н. П. Педагогіка: посібник / Н. П. Волкова. – К.: Академія, 2001. – 576 с.

4. Галатюк Ю. М. Інноваційний потенціал педагога як одна з умов впровадження нових підходів до реалізації міжпредметних зв’язків при викладанні фізики в сучасній школі / Ю. М. Галатюк, Н. С. Савчук // Зб. наук. праць «Творча особистість вчителя: проблеми теорії і практики». – К., 1999. – Вип. 3. – С. 333–338.

5. Горбенко С. С. Гуманістична спрямованість змісту музичної освіти школярів у період «нового педагогічного мислення» / C. С. Горбенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П.Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: Збірник наукових праць / Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Гуманістичні орієнтири мистецької освіти», 26–27 квітня 2007 року. – Вип. 4. (9). – К.: НПУ, 2007. – 194 c.

6. Горенков Е. М. Учитель как субъект инновационного потенциала школы / Е. М. Горенков // Высшее образование сегодня. – 2009. – № 1. – С. 57–60.

7. Зязюн І. А. Філософія педагогічної дії: монографія / Зязюн І. А. – Київ – Черкаси, 2008. – 608 с.

8. Євсович Р. В. Гуманізація та гуманітаризація вищої освіти в Україні: історичний аспект [Електронний ресурс] / Р. В. Євсович // Духовність особистості. – 2012. – Вип. 5. – С. 79–87. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/domtp_2012_5_12

9. Кучерява Ю. В. Роль післядипломної педагогічної освіти у розвитку інноваційного потенціалу педагога [Електронний ресурс] / Ю. В. Кучерява // Теорія та методика управління освітою, № 7, 2011 р. Режим доступу: http://umo.edu.ua/katalogh-vidanj/elektronne-naukovefakhove-vidannja-teorija-ta-metodika-upravlinnjaosvitoju-vipusk-7-2011

10. Лисакова І. Філософія освіти: гуманістичний вимір [Електронний ресурс] / І. Лисакова // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – 2012. – № 6(2). – С. 279–284. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppsv_2012_6(2)__4 2

11. Макушин Ю. А. Деякі питання професійної мистецької освіти та її змісту в Україні / Ю. А. Макушин // Наукові праці Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія». Сер.: Педагогіка. – 2010. – Т. 136, Вип. 123. – С. 93–99.

12. Педагогіка: навчальний посібник / Д. С. Мазоха, Н. І. Опанасенко. — К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 232 с.

13. Педагогіка вищої школи: навч. посібник / Т. І. Туркот. – К.: Кондор, 2011. – 628 с.

14. Терехова Т. А. Структурно-уровневая модель инновационного потенциала личности [Електронний ресурс] / Т. А. Терехова, М. А. Белан // Baikal Research Journal. – 2016. – Т. 7. – № 2. – DOI: 10.17150/2411-6262.2016.7(2).24. – Режим доступу: http://eizvestia.isea.ru/reader/article.aspx?id=20687

15. Щолокова О. П. Модернізація фахової мистецької освіти у контексті сучасних гуманістичних ідей / О. П. Щолокова. // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: зб. наук. пр. (Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Гуманістичні орієнтири мистецької освіти». – К.: НПУ, 2007. – Вип. 4. – С. 12–13.