Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ФОРМИ І МЕТОДИ МУЗИЧНО-АНАЛІТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ

ДЕРМЕЛЬОВА Наталія Миколаївна –

старший викладач кафедри музики і хореографії

державного вищого навчального закладу

«Донбаський державний педагогічний університет»

e-mail: [email protected]

ПШЕНИЧНИХ Микола Миколайович –

старший викладач кафедри музики і хореографії

державного вищого навчального закладу

«Донбаський державний педагогічний університет»

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті розглянуто актуальну проблему сучасної професійної підготовки майбутніх учителів музики – проблему оновлення музично-аналітичної діяльності музикантів-педагогів новими формами й методами. Авторами визначено провідні види аналізу музичних творів, використані у музичній педагогіці: цілісний аналіз музичних творів, характерний для теоретико-музикознавчого осягнення твору; художньопедагогічний аналіз та аналіз-інтерпретація – провідні види музично-аналітичної діяльності на уроках музики в школі; інтонаційний аналіз, пропонований для застосування у вищій школі в процесі підготовки майбутніх учителів музики. Серед форм і методів музично-аналітичної діяльності майбутніх музикантівпедагогів виокремлено: створення аналітичних етюдів, інтонаційно-драматургічний аналіз та контролюючо-коригуючий аналіз виконання музичного твору.

Ключові слова: музично-аналітична діяльність, аналіз-інтерпретація, інтонаційний аналіз, художньо-педагогічний аналіз, аналітичний етюд, майбутні вчителі музики.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гаврілова Л. Інтерпретація музичного твору: теоретичні аспекти / Л. Гаврілова, Л. Псарьова // Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. – 2016. – № 3. – С. 97–106.

2. Масол Л. М. Методика навчання мистецтва у початковій школі: посібник для вчителів / Л. М. Масол, Е. В. Белкіна, О. В. Калініченко, І. В. Руденко. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2006. – 256 с.

3. Москаленко В. Г. Аналіз у ракурсі музичної інтерпретації [Електронний ресурс] / В. Г. Москаленко. – Режим доступу: http://knmau.com.ua/chasopys/01_NBUV/web/12Moskalenko.pdf.

4. Ростовський О. Я. Теорія і методика музичної освіти: навч.-метод. посібн. / О. Я. Ростовський. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2011. – 640 с.

5. Сливко С. Засвоєння узагальнених прийомів музично-слухової активності виконавців у процесі інструментально-виконавської підготовки [Електронний ресурс] / С. Сливко. – Режим доступу: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/401.

6. Спіліоті О. В. Формування музичноінтонаційного мислення майбутніх учителів музики у процесі фахової підготовки: автореф… канд. пед. наук: 13.00.02 / О. В. Спіліоті. – Ніжин, 2012. – 20 с.

7. Тимофеєва К. В. Порівняльний аналіз як метод інтерпретології (на прикладі фортепіанного виконавства): автореф. дис ... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / К. В. Тимофеєва; Харків. держ. ун-т мистецтв ім. І. П. Котляревського.– Харків, 2009.– 18 с.

8. Эдуардова И. Б. Интонационный анализ как средство освоения историко-стилевых закономерностей музыкальных произведений студентами-музыкантами: автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / И. Б. Эдуардова. – М., 2002. – 23 с.