Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СТРУКТУРА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ ДО ЗАПОБІГАННЯ КОНФЛІКТАМ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

ЖДАНЮК Анна Василівна –

аспірант Університету імені Альфреда Нобеля (м. Дніпро)

email: [email protected]

Анотація

  Стаття присвячена визначенню та теоретичному обґрунтуванню структури готовності майбутніх юристів до запобігання конфліктам у професійній діяльності. Зʼясовані загальні характеристики діяльності фахівця з запобігання конфліктам: інтенсивність, продуктивність та ефективність. Готовність майбутніх юристів до запобігання конфліктам у професійній діяльності представлена у вигляді інтегральної характеристики особистості, окремими параметрами якої є: мотиваційно-ціннісний, змістово-теоретичний, процесуально-практичний, особистісний компоненти. За кожним із визначених та охарактеризованих компонентів розроблено відповідні критерії (мотиваційний, гносеологічний, процесуальний, особистісний) та показники сформованості. Підсумовано, що лише у сукупній взаємозалежності зазначені компоненти можуть забезпечити високий рівень готовності майбутніх юристів до запобігання конфліктам у професійній діяльності.

Ключові слова: готовність до запобігання конфліктам; структура готовності до запобігання конфліктам; критерії готовності до запобігання конфліктам; превентивна діяльність юриста.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1.Акимов С. С. Готовность бакалавров технологического образования к научноисследовательской деятельности / С. С. Акимов // Информационные технологии в образовании : VIII открытая научно-практическая конференция
студентов и аспирантов. – М.: Изд-во СПбГУИТМО, 2005. – 85 с.

2.Варлакова Є. О. Формування готовності майбутніх практичних психологів до розвʼязання міжособистісних конфліктів. автореф. дис. … канд. психол. наук / Є. О. Варлакова. – Київ, 2011. – 21 с.

3.Лазарєва В. В. Формування готовності майбутніх дільничних інспекторів МВС до розвʼязання конфліктних ситуацій у процесі фахової підготовки: автореф. дис. … канд. пед. наук / Вікторія Віталіївна Лазарєва. – Тернопіль: Терноп. нац. пед. ун–т імені Володимира Гнатюка, 2013. – 20 с.

4.Маркарова К. Э. Формирование конфликтологической компетентности будущих юристов в процессе профессиональной подготовки в вузе : автореф. дис. … канд. пед. наук / Кристина Эдуардовна Маркарова; Сев.-Кавк. гос. техн. ун-т. – Ставрополь, 2009. – 25 с.

5.Новікова Н. Управління конфліктами в організації: підходи до вирішення та профілактики / Н. Новікова // Галицький економічний вісник. – 2013. – №2 (41). – С. 79–83.

6.Розум К. В. Компонентна структура готовності майбутніх учителів гуманітарного профілю до запобігання й розвʼязання конфліктів у навчально-виховній роботі з учнями / К. В. Розум // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2013. № 7 (33). – С. 163– 170.

7.Семенець Л. М. Діяльнісна модель формування професійної готовності майбутніх учителів / Л. М. Семенець // Вісник Житомирського державного університету. 2015. № 4 (82). – С. 68–71.

8.Степаненко О. Формування готовності викладачів вищої школи до попередження і розвʼязання професійних конфліктів / О. Степаненко // Порівняльно-педагогічні студії. № 2 (12). 2012. – С. 56– 61.

9.Холковська І. Принцип управліннясамоуправління у формуванні готовності майбутніх учителів до попередження і розвʼязання конфліктів / І. Холковська // Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2013. – № 8 (ч. 2). – С. 201– 206.