Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО РОЗКРИТТЯ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ НА ЗАНЯТТЯХ ІЗ МАЛЮВАННЯ

ШУЛЬГА Людмила Миколаївна –

старший викладач кафедри дошкільної освіти комунального закладу

«Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради

e-mail: [email protected]

Анотація

    Образотворча діяльність є одним із найдієвіших та найефективніших засобів розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку. У статті розглянуто сучасні підходи до розкриття творчого потенціалу і розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях із малювання, висвітлено важливі елементи організації етапів заняття, зокрема щодо формування естетичного сприйняття через використання синтезу мистецтв та забезпечення його емоційної забарвленості, збагачення сенсорного досвіду, створення дітьми художніх образів та аналізу результатів їхньої образотворчої діяльності.

Ключові слова: творчий потенціал, творчі здібності дітей дошкільного віку, заняття з малювання, продуктивна діяльність, сприйняття, синтез мистецтв, сенсорний досвід.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Біла І. М. Психологія дитячої творчості. – К.: Фенікс, 2014. – 137 с.

2. Ветлугина Н. А. Художественное творчество и ребенок: монография / под ред. Н. А. Ветлугиной. – М.: Педагогика, 1972. – 287 с.

3. Выготский Л. С. Психология развития ребёнка / Л. С. Выготский. – М.: Изд. Эксмо, 2005. – 512 с.

4. Дронова О. Через красу до творчості. Інтегрований підхід до організації образотворчої діяльності старших дошкільнят / О. Дронова // Дошкільне виховання. – 2004. – №4. – С. 18–19.

5. Казакова Т. Г. Теория и методика развития детского изобразительного творчества: учеб пособие для студентов вузов, обучающихся по специальностям «Дошк. педагогика и психология», «Педагогика и методика дошк. образования» / Т. Г. Казакова. – М: Гуманитар изд центр ВЛАДОС, 2006. – 255 с.

6. Калинина Т. В. Развитие художественного восприятия ребенка на основе приобщения к изобразительному искусству / Т. В. Калинина. – Екатеринбург: Изд-во Урал. ун-та, 2008. – 148 с.

7. Комарова Т. С. Изобразительная деятельность в детском саду. Обучение и творчество. – М., 1990. – 68 с.

8. Левин В. А. Воспитание творчества / В. А. Левин. – М.: Педагогика, 1977. – 64 с.

9. Масол Л. М. Художньо-педагогічні технології в основній школі: єдність навчання і виховання: метод. посіб. / Л. М. Масол. – Харків: «Друкарня Мадрид», 2015. – 178 с.

10. Методика навчання мистецтва у початковій школі : посібник для вчителів / Л. М. Масол, О. В. Гайдамака, Е. В. Бєлкіна, О. В. Калініченко, І. В. Руденко. – X.: Веста; Вид-во «Ранок», 2006. – 256 с.

11. Неменский Б. М. Мудрость красоты: О проблемах эстетического воспитания. Кн. для учителя. – М.: Просвещение, 1981. – 192 с.

12. Рудницька Л. Педагогіка: загальна та мистецька: Навч. посібник. – К., 2002. – 270 с.

13. Сухорукова Г. В. Образотворче мистецтво з методикою викладання в дошкільному навчальному закладі: підручник / [Г. В. Сухорукова, О. О. Дронова, Н. М. Голота, Л. Я. Янцур]. – К. : Слово, 2010. – 376 с.

14. Трубайчук Л. В. Феноменология развития одаренности детей дошкольного возраста: Монография. – М.: Баласс, 2010. – 182 с.

15. Трусова Е. Л. Своебразие восприятия скульптуры детьми седьмого года жизни // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету : Збірник наукових праць. – Випуск 2 (45). – Рівне, 2011. – С. 87–92.