Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РОЗВИТОК ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО СМАКУ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНООРІЄНТОВАНИХ ДИСЦИПЛІН

ЧЕРКАСОВ Володимир Федорович –

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри музично-теоретичних та інструментальних дисциплін

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький

ОRCID iD 0000-0003-2760-275 х

e-mail: с[email protected]

Анотація

  У статті автором обґрунтовано сутність дефініцій «художньо-естетичний смак», «майбутній фахівець образотворчого мистецтва», «професійно-орієнтовані дисципліни» в мистецькій освіті, обгрунтовано структурно-функціональну модель формування художньо-естетичного смаку майбутніх фахівців образотворчого мистецтва спрямовану на підвищення якості професійної підготовки, реалізацію вимог художньо-інтелектуального розвитку та творчого удосконалення в мистецькій галузі. У структурнофункціональній моделі розвитку художньо-естетичного смаку майбутніх фахівців образотворчого мистецтва в процесі вивчення професійно-орієнтованих дисциплін автором виокремлено наступні блоки: теоретичний блок, організаційний блок, методичний блок, результативний блок. Автором презентовано рівні розвитку художньо-естетичного смаку майбутніх фахівців образотворчого мистецтва в процесі вивчення професійно-орієнтованих дисциплін (високий, середній, низький). З-поміж компонентів пропонуються наступні: полімотиваційний, когнітивно-інтелектуальний, гедоністичний, рефлексивний. Розвиток художньо-естетичного смаку майбутніх фахівців образотворчого мистецтва в процесі вивчення професійно-орієнтованих дисциплін доцільно вивчати за такими критеріями, а саме: мотиваційно-ціннісний, цільовий, знаннєвий, операційно-діяльнісний, рефлексивно-оцінний. Ефективність запровадження моделі забезпечувалася такими формами роботи, як майстер-класи, майстерні пленерного живопису, майстерні розпису по склу, малювання пастеллю, майстерні гравюри, майстерні скульптури, навчанням натюрморту гуашшю, створення копії роботи майстра.

Ключові слова: художньо-естетичне виховання, художньо-естетичний смак, фахівці образотворчого мистецтва, професійно-орієнтовані дисципліни, структурно-функціональна модель формування художньоестетичного смаку майбутніх фахівців образотворчого мистецтва.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Антонович Є. А., Свид С. П., Проців В. І. Художні техніки у школі. – К., 1994. – С. 19–22.

2. Демчак С. М. Образотворче мистецтво. Альбом-посібник для 4 класу. – Тернопіль, 2016. – 56 с.

3. Кардашов М. В. Теорія і методика викладання образотворчого мистецтва: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.:, 2007. – 296 с.

4. Коновець С. В. Образотворче мистецтво в початковій школі: Методичний посібник. – К.: Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, 2007. – 80 с.

5. Кузин B. C. Методика обучения изобразительному искусству в школе. – М.: Просвещение, 1989. – 129 с.

6. Шорохов Е. В. Методика преподавания композиции на уроках изобразительного искусства в школе. – М., 1977. – 143 с.