Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ОПИСОВОЇ ФУНКЦІЇ ДІЄСЛОВА У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ТЕКСТОТВОРЧИХ УМІНЬ МОЛОДШИМИ ШКОЛЯРАМИ

ГАМЗА Анна Володимирівна

аспірант кафедри теорії та методики

початкового навчання

Рівненського державного гуманітарного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті визначено методичний аспект дієслова як морфологічної одиниці мови у початковій школі; з’ясовано ключові чинники, що впливають на формування та розвиток текстотворчих умінь у процесі використання елементів опису дії у навчальних текстах; доведено важливість дієслова під час аналізу текстів та створення власних зв’язних висловлювань, як основного компоненту розвитку мовлення; визначено оптимальну систему відбору вправ, які сприяють підвищенню динаміки створення власних текстів залежно від стилю мовлення.

Ключові слова: мовленнєва діяльність, дієслово, опис, елемент дії, текст, текстотворчі уміння.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Анікієнко І. Г. Значення дієслова і комунікативний зміст висловлювання / І. Г. Анікієнко, Л. Д. Дяченко // Мовознавство. – 1985. – № 1. – С. 43–46.

2. Білодід І. К. Сучасна українська літературна мова: Морфологія / За заг. ред. І. К. Білодіда. – К.: Наукова думка, 1969. – 140 с.

3. Варзацька Л. О. Навчання мови та мовлення на основі тексту / Л. О. Варзацька. – К.: Рад. школа, 1986. – 105 с.

4. Вашуленко М. С. Методика навчання української мови в початковій школі : навч. – метод. пос. для студ. вищ. навч. закладів / М. С. Вашуленко. – К. : Літера ЛТД, 2011. – 364 с.

5. Вихованець І. Р. Теоретична морфологія української мови: Академічна граматика української мови / За ред. І. Р. Вихованця. – К.: Унів. вид-во «Пульсари», 2004. – 400 с.

6. Плющ М. Я. Граматика української мови: Морфеміка. Словотвір. Морфологія: Підручник / М. Я. Плющ. – К.: Вища школа, 2005. – 286 с.

7. Постанова Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти». – Київ: МОН. – 2011.

8. Програми для середньої загальноосвітньої школи 1-4 класів. – Київ: Початкова школа. – 2013. – 432 с.

9. Собко В. А. Формирование у учащихся начальных классов умений составить тексты описания: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02. / В. А. Собко. – Киев. гос. пед. ин-т им. А. М. Горького, 1989. – 25 с.

10. Чепелюк Н. І. Збагачення словникового запасу учнів початкових класів дієслівними формами: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02. / Н. І. Чепелюк; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського, 2001. – 20 с.