Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПІДХОДИ ДО ЗДІЙСНЕННЯ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ

ОРОС Ільдіко Імріївна –

доктор філософії,

ректор Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці ІІ

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті з'ясовано роль освіти дорослих, яка визначається піднесенням її суспільної значущості і цінності, змінами в умовах діяльності людей упродовж життя, а також певними віковими, психологічними, соціальними особливостями дорослих. Досліджено загальнодидактичні підходи до роботи з дорослими учнями у Великій Британії. В рамках освіти Великої Британії використовуються різноманітні підходи до роботи з дорослими учнями: специфічні (психологічні, соціологічні, феноменологічні) й загальнодидактичні (діяльнісний, компетентнісний, синергетичний, андрагогічний, інформаційний, індивідуальний, диференційований та ін.).

Ключові слова: освіта дорослих, Велика Британія, загально-дидактичні підходи, діяльність людей упродовж життя.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Архипова С. П. Освіта соціально незахищених категорій дорослих: теорія, методологія, практика: монографія / С. П. Архипова. – Черкаси: ПП Чабаненко, 2011. – 368 с.

2. Голубенко О. Л., Чурсін М. М., Гайдуков В. Ф. Освітологія: хрестоматія: навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів / Укладачі: Огнев’юк В. О., Сисоєва С. О. – К.: ВП «Едельвейс», 2013. – 728 с.

3. Кучай О., Кучай Т., Орос І. / Вдосконалення освітнього процесу засобами мультимедійних технологій / О. Кучай, Т. Кучай, І. Орос // Збірник наукових праць: Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Серія: Педагогічні науки. Випуск 2 (61). – Миколаїв: МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2018. – С. 132–137.

4. Стариков Д. А. Педагогические условия внедрения мультимедиа технологий в процесс обучения студентов вуза [Электронный ресурс]: дис....канд. пед. наук. Нижний Новгород, 2009. – 197 с.

5. Dobrołowicz Justyna. «Współczesna szkoła wobec ekspansji mediów» // Nauczanie początkowe. Kształcenie zintegrowane. Zeszyty kieleckie. Media w edukacji zintegrowanej. – № 1. – 2011/2012. – S. 7–13.

6. Płoszyński, Zygmunt. Zastosowanie komputera w edukacji i wychowaniu / Zygmunt Płoszyński. // Edukacja. – № 2 (90). – Warszawa, 2005. – S. 94–102.

7. Статкевич А. Г. Використання Інтернету в організації навчального процесу Відкритого університету Великої Британії // Сучасні інфориаційні технології і інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми// Зб. Наук. пр. – Випуск 20. – КиївВінниця: ДОВ: «Вінниця», 2008. – 490 с.

8. Чучмій I. I. З досвіду впровадження сучасних інформаційних технологій у освітній процес Великобританії / I. I. Чучмій // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. / [редкол. : І. А. Зязюн (голова) та ін.]. – К.; Вінниця: ДОВ «Вінниця», 2008. – Вип. 20. – С. 114–117.

9. COLETTE MURPHY & LILLIAN GREENWOOD. Effective Integration of Information and Communications Technology in Teacher Education// Journal of Information Technology for Teacher Education. –Vol. 7 – No. 3. – 1998. – 415 р.

10. Підвисоцький Р. Високі технологіі – дистанційно: Болонський процес // Демократична Україна.– 2004. – № 39. – С. 6–14.

11. Брандибура Ю. Професійна підготовка фахівців з політологіі: досвід Англії та Уельсу: монографія. – Львів: ВД: Панорама.– 2018. – 152 с.

12. Джуринський П. (2015) Міждисциплінарний підхід у методиці викладання спортивних дисциплін майбутнім фахівцям фізичного виховання. Освітологічний дискурс, 1(9). – С. 84–94.


13. Третько В. В. Зміст освітніх програм професійної підготовки магістрів міжнародних відносин в університетах Великої Британії. Науковий журнал Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, Серія: Педагогічні науки. Вид. відділ ЧНУ імені Богдана Хмельницького. – Черкаси, 2012. – С. 91–94.

14. Андрющенко Т. К. Особливості навчання дорослих / Т. К. Андрющенко. – [Електронний ресурс. – Режим доступу: http://www.oipopp.edsp.net/metod/585/585_1.doc]

15. Задворна С. Г. Концептуальне моделювання навчальної інформації: Навчальнометодичний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – Черкаси: ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2013. – 96 с.

16. Варецька О. В. Розвиток соціальної компетентності післядипломної педагогічної освіти: монографія / О. В. Варецька. – Запоріжжя: Кругозір, 2015. – 532 с.

17. Key Competences for Lifelong Learning european Refence Framework (2007). Luxemborg: Office for Official Publications of the European Communities.

18. Михайліченко М. Формування громадянської компетентності майбутніх учителів предметів гуманітарного циклу. Автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти». Кіровоградський педагогічний університет імені Володимира Винниченка. – Кіровоград, 2012. – 20 с.

19. Андрагогічні методики оцінки фахового удосконалення в Німеччині (2000). – TACIS / Проект EDUC 9605 / А. Вайгенд, Г. Рігер. – КиївБонн, 1988. – 96 с.