Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ДІЯЛЬНІСНО-ТВОРЧИЙ КОМПОНЕНТ МУЗИЧНО-ВИКОНАВСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА З ВИКОРИСТАННЯМ СУГЕСТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

МІЩАНЧУК Вікторія Миколаївна –

кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри музикознавства,

інструментальної та хореографічної підготовки Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядається діяльнісно-творчий компонент у структурі музично-виконавської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва з використанням сугестивних технологій; здійснюється аналіз понять «діяльність», «творчість», «музично-виконавська діяльність»; визначаються професійні якості музикантавиконавця, які необхідні для успішного здійснення музично-виконавської діяльності. Наголошується на доцільності оволодіння студентами комплексом музично-виконавських знань, умінь і навичок та комплексом прийомів, методів та засобів сугестивного впливу для розкриття та реалізацію креативних якостей особистості у процесі продукування оригінальних інтерпретацій музичних творів, яскравого їх виконання та донесення створеного образу до слухацької аудиторії.

Ключові слова: діяльність, творчість, музично-виконавська підготовка, майбутній вчитель музичного мистецтва, професійні якості музиканта-виконавця, сугестивна технологія, саморегуляція.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гончаренко С. У. Методика як наука / С. У. Гончаренко // Шлях освіти. – 2000. – №1. – С. 2–6.

2. Гуренко Е. Г. Исполнительское искусство: методологические проблемы / Евгений Григорьевич Гуренко. – Новосибирск : НГК, 1985. – 86 с.

3. Загвязинский В. И. Педагогическое творчество учителя / В. И. Загвязинский. – Москва : Педагогика, 1987. – 59 с.

4. Козир А. В., Федоришин В. І. Вступ до акмеології мистецької освіти : навч.-методич. посіб. / А. В. Козир, В. І. Федоришин. – Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. – 263 с.

5. Олексюк О. М., Ткач М. М. Педагогіка духовного потенціалу особистості: сфера музичного мистецтва: навчальний посібник / О. М. Олексюк, М. М. Ткач – Київ: Знання України, 2004. – 264 с.

6. Психология музыкальной деятельности. Теория и практика: учебное пособие для студентов музыкальных факультетов высших педагогических учебных заведений / Под. ред. Г. М. Цыпина – Москва: Академия, 2003. – 368 с.

7. Ражников В. Г. Динамика художественного сознания в музыкальном обучении: дис... д-ра пед.наук в форме науч. докл.: 13.00.02; 19.00.07 / В. Г. Ражников. – Москва, 1993. – 70 с.

8. Роменець В. А. Психологія творчості: навч. посібник / Володимир Андрійович Роменець. – 3-тє вид. – Київ: Либідь, 2004. – 288 с.

9. Федоров Е. Е. К вопросу об эстрадном волнении / Е. Е. Федоров // Психологопедагогические проблемы высшего музыкального образования. – Москва: ГМПИ им. Гнесиных, 1979. – Вып. 43. – С. 107–118.