Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ЕТАПИ ВИВЧЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ СПАДЩИНИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

ФІЛОНЕНКО Оксана Володимирівна –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті аналізуються історіографічні джерела, в яких розглядаються наукові підходи до періодизації та освоєння творчої діяльності та педагогічної спадщини видатного педагога Василя Олександровича Сухомлинського, що дає можливість прослідкувати загальні тенденції, цілі звертання вітчизняних та зарубіжних дослідників до спадщини видатного українського педагога. Подальшого розвитку набули аналіз і систематизація досліджень з даної проблеми.

Ключові слова: В. О. Сухомлинський, періодизація, дослідження, історіографія, сухомлиністика.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бєлан Г. В. До проблеми дослідження педагогічної персоналії у дискурсі сучасної історико-педагогічної науки / Г. В. Бєлан // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. – Херсон: ХДУ, 2012. – Випуск 61. – С. 11–14.

2. Бєлан Г. В. Сучасні наукові підходи до вивчення спадщини В. О. Сухомлинського: типологічний концепт / Г. В. Бєлан // Науковий вісник Миколаївського національного університету ім. В. О. Сухомлинського. – 2014. – № 1.(47). – С. 26–31.

3. В. О. Сухомлинський у роздумах сучасних українських педагогів: монографія / упоряд.: О. В. Сухомлинська, О. Я. Савченко; авт. кол.: О. В. Сухомлинська, О. Я. Савченко, В. С. Курило, І. Д. Бех та ін. – Луганськ: Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2012. – 504 с.

4. Матвеев В. Ф. В поисках истини / В. Ф. Матвеев // Учительская газета. – 1986. – № 154 (8779). – 25 декабря. – С. 2.

5. Новгородська Ю. Г. Розвиток ідей В. Сухомлинського з формування творчої особистості школяра в педагогічній теорії та практиці сучасної школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Ю. Г. Новгородська; Інститут педагогіки АПН України. – К., 2004. – 21 с.

6. Пархета Л. П. Історіографія вивчення спадщини В. О. Сухомлинського [Електронний ресурс] / Л. П. Пархета // Витоки педагогічної майстерності. – Серія : Педагогічні науки. – 2009. – Вип. 6. – С. 31–37. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vpm_2009_6_8.

7. Савченко О. Я. Розвиток сухомлиністики за десять років (1993 – 2003 рр.) / О. Я. Савченко // Освіта України. – 2003. – 7 жовтня (№ 75). – С. 6.

8. Сараєва О. В. Педагогічна система В. О. Сухомлинського в науковому доробку вітчизняних учених: дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О. В. Сараєва; Херсонський держ. ун-т. – Херсон, 2007. – 250 с.

9. Сухомлинська О. В. Деякі аспекти еволюції сприйняття творчості В. Сухомлинського: дорога довжиною в 40 років // В. О. Сухомлинський у роздумах сучасних українських педагогів: монографія / Упоряд.: О. В. Сухомлинська, О. Я. Савченко; авт. кол.: О. В. Сухомлинська, О. Я. Савченко, В. С. Курило, І. Д. Бех та ін. – Луганськ: Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2012. – С. 74–96.

10. Сухомлинська О. В. Періодизація педагогічної думки в Україні: кроки до нового виміру / О. В. Сухомлинська // Розвиток педагогічної і психологічної наук в Україні 1992– 2002. Збірник наукових праць до 10-річчя АПН України. – Частина 1. – Х.: ОВС, 2002. – С. 37–54.

11. Танасийчук О. Почему система Сухомлинского работает в Китае. А не у нас? / О. Танасийчук // Киевский вестник. – 2011. – № 77 (6890). – С. 4.

12. Цзихуа Л. Творче використання спадщини В. О. Сухомлинського в КНР: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л. Цзихуа; Інститут педагогіки АПН України. – К., 2005. – 19 с.

13. Чернишов О. Педагогічна спадщина В. О. Сухомлинського [Електронний ресурс] / О. Чернишов. – Режим доступу: http: // ru.osvita.ua/vnz/reports/pedagog/3637.