Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

АНАЛІЗ ЗМІСТОВИХ ПІДХОДІВ ДО ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З КОМП’ЮТЕРНИХ НАУК

МАЛЕЖИК Петро Михайлович –

кандидат фізико-математичних наук, старший викладач кафедри комп’ютерної інженерії та освітніх вимірювань Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

ORCID ID 0000-0001-6816-988X

e-mail: [email protected]

ВОЙТОВИЧ Ігор Станіславович –

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри комп’ютерної інженерії та освітніх вимірювань Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

ORCID ID 0000-0003-2813-5225

e-mail: [email protected]

Анотація

    В статті розглядаються основні підходи при формуванні базових курсів для підготовки майбутніх фахівців з комп’ютерних наук. Аналізуються тематичний, скорочений, системно-орієнтований та WWW-орієнтований підходи. Дисципліни кожної моделі підходу основного рівня охарактеризовані згідно рівнів їх засвоєння за таксономією Блума. Показано, що найбільш прийнятною в найближчій перспективі для вітчизняної освіти з комп’ютерних наук в педагогічних університетах є модель змішаного підходу з семи курсів, що поєднують www-орієнтований і скорочений підходи.

Ключові слова: змістовий підхід, система навчання, комп’ютерні науки, технічна підготовка, основні курси.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Сейдаметова З.С. Подготовка инженеров программистов по специальности «Информатика» / З.С. Сейдаметова. – Симферополь: Крымское учебнопедагогическое государственное издательство, 2007. – 480 с.

2. Семеріков С.О. Теоретико-методичні основи фундаменталізації навчання інформатичних дисциплін у вищих навчальних закладах: дис… д-ра пед.. наук: 13.00.02 – теорія і методика навчання (інформатика) / Семеріков Сергій Олексійович; Національний
педагогічний ун-т ім.М.П. Драгоманова. – К., 2009. – 536 с.

3. Henry M. Walker and G. Michael Schneider. A revised model curriculum for a fiberal arts degree in computer science. Communications of the ACM, 39(12):8595, Desember 1996.

4. Рекомендации по преподаванию программной инженерии и інформатики в университетах. Перевод с англ. – М.: ИНТУИТ.РУ «Интернет-Университет Информационных технологий», 2007. – 462 с.

5. Морозова Т.Ю. Вища ІТ-освіта в Україні (системне дослідження) / СНУ ім. В. Даля. – Луганск. СНУ ім. В. Даля, 2010. – 288 с.

6. Сейдаметова З.С. Підготовка магістрів в ІTгалузі / Сейдаметова З.С. // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія № 2. «Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання»: [зб. наук. праць]. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2012. - № 12(19). – С. 48 – 53.

7. Hoganson K. Non-traditional graduate CS program integrated with distance technojogy / K. Hoganson / 43rd ACM Southeast Conference, Mach 18-20, 2005, v.1 – P.324-328.

8. White L.J. The design and implementation of an innovative online program for a master of science degree in Computer Science – Software Engineering specialization / I.J. White, J. Coffey // CSEET ‘11 Proceedings of the 2011 24th IEEE-CS Conference on SE Education and Nraining, IEEECS. – Washington, DC, USA, 2011. – P, 257-265.

9. Mary Shaw. We can teach software better. Computing Research News 4(4):212, September 1992. Bloom B.S. A taxonomy for learning, teaching, and assessing: a revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives / L.W. Anderson, D.R. Krathwohl, B.S. Bloom. – Longman, 2001. – 352 p.