Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИНЦИПУ ПРИКЛАДНОГО ТА ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ ЩОДО МАТЕМАТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МОРСЬКОЇ ГАЛУЗІ У КОНТЕКСТІ STEM-ОСВІТИ

ДОБРОШТАН Олена Олегівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри природничо-наукової підготовки

Херсонської державної морської академії

ORCID ID 0000-0003-0313-6336

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена актуальній проблемі STEM-навчання фахівців морської галузі. На основі аналізу наукової літератури з’ясовано суть понять «STEM-навчання». Проаналізовано причини актуалізації проблеми навчання майбутніх фахівців морського флоту STEM-дисциплін. Визначено цілі та завдання STEM-освіти, намічені напрямки їх реалізації у Херсонській державній морській академії шляхом реалізації прикладного та професійноспрямованого навчання курсу вищої математики. Перераховано ряд проблем і протиріч у реалізації STEM-освіти: традиційна система морського вищої освіти у повній мірі відповідає світовим вимогам і запитам навчання і підготовки фахівців морського флоту; зниження мотивації при навчанні STEM-предметів, у нашому випадку вищої математики; відсутність здібностей у курсантів розв’язувати реальні проблеми навчального, прикладного та професійного характеру, що вимагають знань і застосування STEM- дисциплін.

Ключові слова: STEM-навчання, вища математика, майбутні судноводії, прикладне спрямування, практичне спрямування, прикладна задача, професійно-орієнтована задача.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. STEM-освіта. – Режим доступу: URL: https://imzo.gov.ua/stem-osvita/ вільний доступ (дата звернення: 5.03.2018).

2. Вивчаємо концепції STEM-освіти в Україні 2017.– Режим доступу: URL: goo.gl/5Jqojo. (дата звернення: 5.03.2018).

3. Галата С. Освіта навпаки, або ПершопрохідціSTEM – Режим доступу: URL: http://pedpresa.ua/177304osvita-navpaky-abo-pershoprohidtsi-stem.html вільний доступ (дата звернення: 5.03.2018).

4. Доброштан О.О. Задачі прикладного та професійно спрямованого змісту з вищої математики для майбутніх судноводіїв: [навч.-метод. посібн.] / В.Д. Шарко, О.О. Доброштан. – Херсон: вид-во ХНТУ, 2016. – 176 с.

5. Зайкин Р.М. Использование информационных технологий в реализации принципа профессиональной направленности обучения математики при подготовке управленческих кадров [Електронний ресурс]. − Режим доступу до журн.: http://www.edit.muh.ru/content/ mag/trudy/11_2010/03.pdf вільний доступ (дата звернення: 5.03.2018).

6. Занюк С.С. Психологія мотивації: [навч. посібн.] / Занюк С.С. – К.: Либідь, 2002. – 304 с.

7. Иляшенко Л.К. Pоль профессионально ориентированных задач в формировании математической компетентности // Личность, семья и общество: вопросы педагогики и психологии: сб. ст. по матер. V междунар. науч.-практ. конф. – Новосибирск: СибАК, 2011. – Ч. II.

8. Коваленко Е.Э. Методика профессионального обучения: инженерная педагогика. – Харьков: УИПА, 2002. – 158 с.

9. Козаков В.А. Самостоятельная работа студентов и ее информационно-методическое обеспечение: [учеб.пособ.] / Козаков В.А. – К.: Выща шк., 1990. – 248 с.

10. Курносенко О.В. Stem - освіта : проблеми та напрямки впровадження – Режим доступу: goo.gl/tswur7– (дата звернення: 5.03.2018).

11. Леонтьев Д.А. Понятие мотива у А.Н. Леонтьева и проблема качества мотивации // вестник московского университета. серия 14. психология. - 2016. - №2 - с. 3-18

12. Проект концепції stem-освіти в Україні [Электронный ресурс]. URL: g1.5136.in.ua/novosty/item/.../50_318b7b6cd0bbb4169b5bf36 5fa62e26e.html (дата звернення: 5.03.2018).

13. Федотова Т.И. Профессионально ориентированные задачи как содержательный компонент математической подготовки студентов технического вуза в условиях уровневой дифференциации : автореф. дис. ... канд. педагог. наук : 13.00.02 / Федотова Татьяна Ивановна. - Красноярск, 2009 – 25 с.

14. Фролов А.В. Роль STEM – образования в «новой экономике» США [текст] / А.В.Фролов // Вопросы новой экономики. - №2 (14). – 2010. - С. 80-91.