Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ТЕХНОЛОГІЯ РОЗРОБКИ КОМПЕТЕНТНІСНИХ ЗАВДАНЬ З ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН

БИРКА Маріан Філаретович
доктор педагогічних наук, доцент кафедри математичного моделювання
Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича
e-mail: [email protected]

Антотація

    У статті вивчено теоретичні основи розробки компетентнісних завдань з природничо-математичних дисциплін. Охарактеризовано типи, форми, види та вимоги до формування змісту компетентнісних завдань. Деталізовано особливості викладання природничо-математичних дисциплін. Визначено сутність поняття «технологія» та виділено специфічні ознаки технології розробки компетентнісних завдань з природничоматематичних дисциплін. Проаналізовано алгоритми проектування компетентнісних завдань, які наявні у сучасній науковій літературі. Запропоновано технологію розробки компетентнісних завдань з природничоматематичних дисциплін та окреслено особливості її використання.

Ключові слова: завдання, компетентнісні завдання, природничо-математичні дисципліни, алгоритм конструювання, технологія. 

Повний текст:

          

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бирка М. Ф. Система професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін у післядипломній освіті: дис. ... докт. пед. наук: 13.00.04 / Маріан Філаретович Бирка. – Класичний приватний університет: Запоріжжжя, 2016. – 438 с.
2. Бондар В. І. Дидактика / В. І. Бондар. – К.: Либідь, 2005. – 264 с.
3. Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – К.; Ірпінь: ВТФ – Перун, 2009. – 1736 c.
4. Вішнікіна Л. П. Компетентнісно-орієнтовані завдання з географії / Л. П. Вішнікіна, І. О. Діброва // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – 2015. – Т. 1. – Вип. 3(32). – С. 10–13.
5. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремінь. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
6. Ковальчук В. І. Методичні рекомендації до курсу «Інформаційні технології» у ПТНЗ. Професія – «Кравець» (форма навчання – ТУ) / В. І. Ковальчук, М. Ф. Бирка. – Київ, 2010. –136с.
7. Компетентностно-ориентированные задания в системе высшего образования /
А. А. Шехонин, В. А. Тарлыков, И. В. Клещева [и др.] . – СПб: НИУ ИТМО, 2014. – 98 с.
8. Кривонос О. М. Компетентнісно-орієнтовані завдання в курсі «Програмування» / О. М. Кривонос // Науковий часопис
Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск 47: збірник наукових праць / за заг. ред.проф. В. Д. Cиротюка. – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – С. 138–144.
9. Моніторинг якості освіти: світові досягнення та українські перспективи / За заг. ред. О. І. Локшиної – К.: К.І.С, 2004. – 128 с.
10. Морзе Н. В. Компетентснісні задачі з інформатики / Н. В. Морзе, О. Г. Кузьмінська // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 2: комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2008. – № 6 (13).– С. 62–69.
11. Павлова Н. С. Компетентнісно-орієнтовані завдання у професійній підготовці вчителів інформатики початкової школи / Н. С. Павлова, А. А. Романюк // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. – 2016. – Вип. 135. – С. 120– 123.
12. Ревчук С. Розробка компетентнісних завдань з української літератури / С. Ревчук // Укр. л-ра в загальноосвіт. шк. – 2012. – № 6/7. – С. 32–36.
13. Скрипник М. І. Система навчально-творчих завдань для підготовки аспірантів,здобувачів у післядипломній педагогічній освіті /
М. І. Скрипник // Післядипломна освіта в Україні. – 2014. – №2. – С. 53–58.
14. Фасоля А. Компетентнісно зорієнтовані завдання: новація? імітація? // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – № 5. – С. 14–20.