ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА. ВРАЖЕННЯ 3
Ми, студенти 51-ї групи факультету історії та права КДПУ імені Володимира Винниченка, Бережний Олександр Євгенійович та Яременко Максим Юрійович з 5 листопада по 28 грудня 2012 року, проходили навчально-педагогічну практику в Комунальному закладі «Педагогічний ліцей Кіровоградської міської ради Кіровоградської області». Ми були закріплені за 10 і 11 правовими класами, відповідно.
Даний навчальний заклад є унікальним у своєму роді, адже він позиціонує себе як єдиний в області заклад, що є проміжною ланкою у системі «школа – ліцей – вуз». Уроки в ліцеї теж не звичайні – за тривалістю вони повністю відповідають класичній університетській «парі» - одна година двадцять хвилин. В Педагогічному ліцеї працюють 69 викладачів, серед яких 30 кандидатів наук: 5 – історичних, 9 – педагогічних, 12 – філологічних, 2 – фізико-математичних, 1 – філософських та 1 – кандидат наук з фізичної культури та спорту. До того ж, тут працюють дипломовані вчителі, вчителі-методисти та відмінники освіти.
Проходячи практику я мав змогу спостерігати унікальний навчально-виховний процес, де учні старшої школи інтегруються в умови навчання вищих навчальних закладів. У підлітків вже сформувалися ефективні навички конспектування матеріалу, самостійної пошукової роботи та вміння працювати з додатковими джерелами інформації.
В закладі панує хороша атмосфера колективної співпраці. Тут педагог стає дійсно митцем – творцем навчально-виховного оточуючого середовища для вихованців. Ліцей став справжньою лабораторією для творчого пошуку викладачів, тут впроваджуються передові методики викладання багатьох навчальних предметів, а також вдосконалюються вже існуючі. Дуже багато для цього робить адміністрація школи в особі директора – Чередніченко Наталії Юріївни та завучів. Тісною є співпраця ліцею з педагогічним університетом.
Безперечно, найбільш цікавим компонентом практики було безпосереднє спілкування з дітьми. Ми мали змогу близько познайомитися з прекрасними творчими вихованцями закладу та глибше пізнати внутрішній світ старшокласників, їх прагнення, бажання та потреби. Це дало нам величезний досвід, адже пізнання внутрішнього світу учня і є першим кроком до правильної побудови навчальної роботи з ним. Також я мав змогу тісніше познайомитися з прекрасними вчителями закладу та їх методиками і підходами до навчання та виховання школярів.
Проблем під час проходження практики в нас не виникло. Ми дуже звикли до дітей, а вони до нас. Я дійсно відчув, що значить спілкуватися з успішними в навчанні дітьми – ти не просто навчаєш їх чомусь, передусім ти сам учишся у них. Це двостороння співпраця, яка дуже збагачує, повірте мені.
За час проходження педагогічної практики ми помітно набралися досвіду викладацької діяльності. Всі знання, що раніше були лише теоретичними для нас, в школі стали безцінним надбанням, яке допомогло нам якнайкраще впоратися з поставленими перед нами завданнями.
Загалом практика пройшла доволі успішно. Свідченням цього можуть служити не лише захопливі відгуки дітей, у яких ми з Бережним Олександром проводили уроки, а ще й видана на ім’я декана факультету подяка від адміністрації школи.
Одним словом, факультет історії та права продовжуючи свої найкращі багаторічні традиції, знову підготував контингент творчих і високопрофесійних спеціалістів, які, хочеться вірити, займуть гідне місце на педагогічній ниві.
Яременко Максим, студент V курсу факультету історії та права