Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Результативні підсумки педагогічної практики кафедри образотворчого мистецтва та дизайну

Традиційно за підсумками педагогічної практики для студентів 4 курсу 43 групи мистецького факультету зі спеціальності: 6.020205 Образотворче мистецтво* у загальноосвітніх школах, 30 березня 2018 р., на кафедрі образотворчого мистецтва та дизайну відбулася підсумкова конференція яку організовано факультетським керівником від кафедри – к.п.н., старшим викладачем Малежик Ю.М.

На конференцію були запрошені представники від шкіл, групові методисти (Кулініч Л.О., Малежик Ю.М., Пунгіна О.А., Дереновська О.В.), психолог – доцент, Клочек Л.В. та педагог – професор, Черкасов В.Ф., під керівництвом яких здійснювалась навчально-методична допомога і керівництво студентами-практикантами художньо-графічного відділення.

Також до конференції запросили студентів молодших курсів (33 гр.), які мали змогу отримати досвід та переконатися у тому, що педагогічна практика з фаху визначається не лише відповідальним, методичним, організаційним ставленням студента-практиканта, але й є цікавим і творчим підходом на просторах фахової підготовки майбутнього викладача.

Цьогорічна педагогічна практика з образотворчого мистецтва у загальноосвітніх школах проходила з 05.02.18. по 17.03.2018 року у таких загальноосвітніх навчальних закладах м. Кропивницький та у Кіровоградській області:

  • Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів № 16 – дитячий юнацький центр «Лідер» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»

  • Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання
    «Багатопрофільний ліцей – фізико-математична школа - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №18 - центр дитячої та юнацької творчості «Надія»
    Кропивницької міської ради Кіровоградської області»

  • Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, № 24 – центр дитячої та юнацької творчості «Оберіг» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»

  • Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів № 26 – центр дитячої творчості «Сузір’я» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»

  • Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів № 31 – центр дитячої творчості «Сузір’я» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»

  • Новгородківський навчально-виховний комплекс імені заслуженого вчителя України П.Ф. Козуля «Загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Новгородківський р-н, Кіровоградська обл.

На звітній конференції всі присутні заслухали різнопланові доповіді студентів-практикантів із основної проблематики під час проходження педагогічної практики. Доречними та змістовними були поради та рекомендації від старших – молодшим. Так, студенти 43 гр. навчали 33 гр., яким в майбутньому доведеться проходити практику у загальноосвітніх школах.

Цікавими були підготовлені студентами не лише виступи, а й відео матеріали, презентації дитячих робіт, проведення позакласних заходів, які було переглянуто під час конференції. З якими ви зможете ознайомитись відвідавши веб-сторінку художньо-графічного відділення.

Вражають розроблені і організовані різні види позакласної роботи з учнями з фаху: виставки дитячих творчих робіт, екскурсії до художніх музеїв, майстерень, проведення майстер класів, брейн-ринги, флеш-моби, підготовка до концертів із виконанням декорацій, підготовкою костюмів, проведення та участь у конкурсах тощо.

Також позитивним є те, що студенти під час практики не лише проявили себе як фахівці, а й попрацювали в науковому напрямку, був зібраний чималий матеріал з теми кваліфікаційної роботи з фахової підготовки, над якою працювали упродовж практики.

На конференції виступили студенти з наступними доповідями:

  • Дашенко О. «Активізація художньо-творчої діяльності на уроках образотворчого мистецтва»
  • Хорун В. «Розвиток творчих здібностей у художньо-обдарованих учнів з образотворчого мистецтва»
  • Мельниченко К. «Види та особливості позакласної роботи з образотворчого мистецтва в ЗОШ І-ІІІ ст., № 18, м. Кропивницький»
  • Кухта К. «Вимоги та особливості підготовки наочності на урок з образотворчого мистецтва»
  • Данілова Л. «Програмне та методичне забезпечення уроків образотворчого мистецтва в сільській школі Новгородківського р-ну, Кіровоградської області»

Наприкінці висловили свої побажання і рекомендації методисти кафедри образотворчого мистецтва та дизайну, щодо подальшої педагогічної діяльності майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Л.В. Клочек підвела підсумки з психології, відмітивши високий рівень та ґрунтовні знання студентів художньо-графічного відділення.

Також виступила керівник педагогічної практики Ю.М. Малежик, яка оголосила загальні результати практики, оцінки та відзначила зразкове оформлення звітної документації практики окремих студентів.

В цілому педагогічна практика пройшла на належному рівні, студенти проявили свої професійні знання та уміння використовувати їх у педагогічній діяльності, а також в нових незапланованих ситуаціях. Загалом відношення студентів можна охарактеризувати як сумлінне, відповідальне та небайдуже. Достатньо високий рівень фахової підготовки допоміг справитися з усіма поставленими завданнями.

Ю.М. Малежик, канд. пед. наук, ст.викл.