pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ ДЛЯ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ

Нещодавно студенти факультету педагогіки та психології стали учасниками міського семінару-практикуму «Сучасні технології роботи практичного психолога», який відбувся з нагоди 15-річчя заснування кафедри практичної психології.

ВП1

До нас завітало більше двадцяти практичних психологів з величезним досвідом роботи в найрізноманітніших психологічних галузях: від дитячих садків до соціальних служб. Усі вони, безперечно, майстри своєї справи. Це можна підтвердити захопленими очима студентів та зацікавленістю самих викладачів нашого факультету, а також незліченною кількістю прохань частіше проводити такі заходи.

ВП2

Тож, в програмі цього практикуму передбачалось проведення таких заходів, як: майстер-клас з пісочної терапії, майстер-клас з використання арт-терапевтичної техніки «Створення світу», майстер-клас з арт-терапії «Талановиті пальчики», майстер-клас з ейдетики, майстер-клас з арт-терапії «Чарівні долоньки» та майстер-клас з використання технік лего-конструювання.

ВП3

А зараз про кожен майстер-клас трохи детальніше.

Отже, перший майстер-клас, який ми відвідали, був з арт-терапії «Талановиті пальчики». Проводили його психологи, які мають величезний досвід роботи з дітьми дошкільних навчальних закладів, Д.М. Черкашина, О.О. Рябоконь, О.В. Садовніченко, М.В. Дейнекіна та Т.М. Євдокимова. Вони із задоволенням ділилися своїми професійними секретами та показали цікаву техніку для роботи з дітьми, від якої студенти були просто в захваті. Вона полягає в роботі з так званим «тістом», з яким можна дати волю своїй фантазії та рукам.

ВП4

Наступним був майстер-клас з використанням арт-терапії «Чарівні долоньки». Його проводили такі практичні психологи, як: О.А. Немикіна, Т.І. Кваша, О.Ю. Бала, О.В. Жук, Г.О. Смірнова та О.Л. Хрипун. Вони ділилася зі студентами своїм досвідом, показуючи різні техніки роботи з дітьми. Найбільше всіх потішила техніка невимушеного знайомства з дитиною, як її назвали психологи «Шкарпетка». Вона полягає в тому, що робиться іграшка, а саме  шкарпетка з обличчям і одягається на руку та крокує знайомитися з новим другом. Кожен учасник цього майстер-класу зміг познайомитися зі «Шкарпеткою» та посміятися від душі.

ВП6

Далі ми стали гостями майстер-класу з ейдетики. Можливо, для декого буде незнайомим це поняття, тому скажу, що ейдетика – вчення про пам'ять, засноване на образних враженнях, що дозволяє утримувати і відтворювати образи чи явища, які були коли-небудь побачені чи почуті. А проводили його справжні майстри своєї справи – Л.Г. Власова, Л.В. Правда, І.Д. Корінь, І.Г. Снісаренко та І.Г. Черненко. Вони повернули наших студентів до початкової школи і дали змогу заново ознайомитися як з абстрактними, так і загальними поняттями.

Захоплюючим та цікавим був майстер-клас із пісочної терапії. Проводили його досвідчені шкільні психологи О.В. Мезенцева, І.В. Орєшкова та І.В. Савченко. Вони ознайомили нас з пісочною терапією, яка дала можливість кожному студентові побути собою, оскільки основне її призначення полягає в розвитку здатності усвідомлювати свої бажання та знаходженні шляхів їх реалізації. Ця техніка нікого не залишила байдужим, тож після тренінгу можна було побачити в різних соціальних мережах захоплені відгуки студентів як перших, так і четвертих курсів та фото їх робіт.

ВП7

Наступним у нашій подорожі став майстер-клас з використання арт-терапевтичної техніки «Створення світу». Його проводили такі фахівці, як: О.В. Брайко, М.І. Курбан та Н.О. Пономаренко. Вони нагадали нам, перш за все, хто ми такі та звідки взяв початок наш світ. До того ж, основою цієї техніки є робота з пластиліном, яка дала можливість проявити свою фантазію та творчі здібності кожному студенту.

І наостанок ми відвідали майстер-клас з використання технік лего-конструювання. А ознайомили нас з ними О.В. Безай, І.Г. Гризлюк та К.О.Таран. Що ж, ця техніка підкорила всіх юнаків нашого факультету, оскільки дала змогу поринути у дитинство та зібрати собі машинку чи супер крутого робота. Хлопці були у цілковитому захваті від такої можливості, оскільки ми вже давно не діти і справжні машинки коштують дорого.

У підсумку хочу сказати, що цей захід підкорив абсолютно всіх, хто приймав у ньому участь. Студенти бігали коридорами та ділилися враженнями один з одним, а викладачі ж обговорювали дієвість тієї чи іншої методики. Іншими словами, наш факультет став справжнім бджолиним вуликом, із якого роєм ринули слова подяки, захоплення та схвалення.

Також хочу виразити подяку організаторам цього заходу, а саме управлінню освіти Кіровоградської міської ради та центру методичної та соціально-психологічної служби управління освіти Кіровоградської міської ради під керівництвом М.В. Сосновської і кафедрі практичної психології факультету педагогіки та психології Ценральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, а також психологам, які погодилися поділитися своїм досвідом із нами.

Сподіваємося, що це не останній захід такого роду, оскільки він тривав лише декілька годин, а вражень залишив на все  життя, тому хотілося б побільше таких практикумів, які можна було б ще довго згадувати та обговорювати.

Повідомлення підготувала студентка ІІ курсу Анастасія Олексієнко.

Інформацію надано факультетом педагогіки, психології та мистецтв