Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

«Педагогіка: інформативний виклад». Посібник А. Б. Рацула й Т. Я. Довгої

Рацул Анатолій Борисович – професор, кандидат педагогічних наук, заслужений працівник освіти України, декан факультету педагогіки та психології Кіровоградського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка та Довга Тетяна Яківна – кандидат педагогічних наук, професор кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти, заступник декана факультету педагогіки та психології Кіровоградського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка видали посібник «Педагогіка: інформативний виклад», який ми назвемо виданням із серії «Все для студента», оскільки вичерпна інформативність, максимальна локанічність, візуалізація наукових положень, часто складних для засвоєння середньо статистичному студентові, – все це, дійсно, те, чого не вистачало студентству під час вивчення курсу «Педагогіка».

Посібник розроблено з урахуванням програмових вимог до викладання курсу педагогіки у вищих навчальних закладах. Матеріал посібника подано у вигляді стислої текстової інформації (словникових тлумачень педагогічних понять і термінів, структурно-логічних схем і таблиць), що допоможе оперативно засвоїти та систематизувати знання з основних розділів педагогіки.

Зміст посібника адресовано викладачам і студентам вищих педагогічних навальних закладів, слухачам курсів перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Ним можуть скористатися студенти заочної та екстернатної форм навчання, особи, що навчаються в умовах дистанційної чи післядипломної освіти та самостійно оволодівають педагогічними знаннями. Крім того, доступність матеріалу дозволить вивчити основи педагогіки всім тим, хто цікавиться наукою для загального розвитку, не маючи спеціальних фах.

Посібник складається з шести розділів: «Основи педагогіки», «Теорія навчання (дидактика)», «Теорія і методика виховання», «Організація та управління в освіті (школознавство)», «Педагогічна майстерність», «Педагогічний імідж». Кожен із розділів має таку структуру: програма навчальної дисципліни, словник понять і термінів, схеми і таблиці, питання для самоконтролю, рекомендована література. Таким чином, автори створили всі умови для актуалізації знань тих, хто вже вивчав курс, та для дебютного знайомства з основами кожного курсу. Питання для самоперевірки регулюватимуть рівень успішності самонавчання, а рекомендована література сприятиме за бажання поглибленому вивченню певної теми.

Завершимо словами А. Франс, що стали епіграфом до одного з розділів посібника: «Мистецтво навчання –  мистецтво пробуджувати в юних душах допитливість і потім задовольняти її». Новий посібник стане для багатьох тим імпульсом, що пробуджуватиме бажання пізнавати нове, відкривати сторінки інших наукових праць і робити все задля педагогічної культури, отримуючи раціональне й моральне задоволення.

Дудник Ганна