pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Сучасні арт-терапевтичні методи в роботі соціального педагога

На факультеті педагогіки та психології здійснюється науково-дослідна робота студентів, створено наукові гуртки та проблемні групи. Діяльність одного з таких гуртків здійснюється на базі кафедри соціальної педагогіки та психології під керівництвом кандидата педагогічних наук, старшого викладача Доннік М.С.

Студенти працюють над науковою розробкою корекційно-розвивальної арттерапевтичної програми для дітей «групи ризику». Крім теоретичного обґрунтування гуртківцям було запропоновано здійснити практичну реалізацію розробленої програми спільно із нещодавно створеною громадською організацією «Child art «da Vinci»(на чолі з Печерською А.М.), метою якої є проведення арттерапевтичного комплексу занять з дітьми. Тож, студенти-гуртківці відвідали Комунальний заклад «Дитячий будинок «Наш дім» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області (вул. Героїв Сталінграду, 4-а) саме з метою практичної реалізації теоретичних напрацювань. На момент зустрічі в будинку перебувало 6 дітей, це дало змогу приділити вдосталь уваги кожному вихованцю. В ролі арт-терапевтів себе спробували 4 студенти спеціальності «Соціальна педагогіка» – Вох Анастасія (4 курс), Руденко Любов (5 курс), Старченко Ірина (5 курс), Єрьоміна Ілона (5 курс) та випускниця нашої спеціальності Аксьонова Марина (вчитель-реабілітолог відділення психолого-педагогічної реабілітації Комунальний заклад «Центр соціальної реабілітації (денного перебування дітей інвалідів)» Кіровської районної в місті Кіровограді ради). Перед організаторами стояла складна мета – зацікавити дітей арт-технологією та пояснити саму суть такого нововведення.

При роботі з дітьми використовувалася мова кольору, символів та образів замість звичної вербальної мови. Дітям було цікаво працювати через незвичний для них характер побудови занять. В процесі роботи вони заспокоювалися, відволікалися від набридливих думок, релаксували і збирали докупи свої сили. З допомогою фарб діти розкривалися! В них не було обмежень: малювали руками, носами, губками, пензлями. Всі думки концентрувалися на роботі, час зупинився...Такий стан дав змогу виплеснути свої емоції, перебороти свої страхи та налагодити контакт із самим собою - зрозуміти свої думки, свої прагнення.

Студентки факультету педагогіки та психології слідкували за процесом арт-творіння, щоб потім його проаналізувати з усіма деталями.

Різноманіття фарб зацікавлювало дітей, свобода вибору давала можливість творити, творити...не зупиняючись. Діти відчували себе затишно, невимушено, йшли на контакт як із полотном так із психологом. Коли роботу було завершено діти просили продовження, говорили про тематику наступних зустрічей.

Ну і куди ж без боді-арту на прощання: розфарбовували один одного, вихователів і навіть організаторів. Результатом були задоволені всі!

На наступній зустрічі відбулася робота з тваринами (виставка собак), де діти змогли побачити як відбувається дресура собак та самі долучалися до майстер-класу.

Ще через одну зустріч була запланована екскурсія в Княжий Двір на іпотерапію. Але через те, що діти почали хворіти, покататися на конях так і не вдалося.

Проте у майбутньому планується обов’язкова подальша плідна співпраця.

Більш детально ознайомитися з інформацією можна за посиланням http://strichka.com/article/33015422

 

Матеріали підготувала студентка 4 курсу спеціальності «Соціальна педагогіка» Вох Анастасія