pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Звітна студентська науково конференція

GEDC1802.JPG

13 травня 2014 року в аудиторії імені професора В. І. Завіни відбулася щорічна звітна студентська наукова конференція під головуванням завідувача кафедри методик дошкільної та початкової освіти, доцента Жигори І. В. та доцента Кіндей Л. Г.

У виступах студенти факультету педагогіки та психології розглядали актуальні для дошкільної та початкової освіти проблеми, а саме:

Формування зв’язного мовлення молодших школярів засобами ТРВЗ-педагогіки (Субота Людмила Василівна);

Лексична компетентність учнів початкової школи (Рагуліна Наталія Олександрівна);

Сучасні підходи до розвитку пізнавальної активності на уроках рідної мови у початковій школі (Сумена Анастасія Вадимівна);

Використання інноваційних технологій у формуванні мовленнєвої культури молодших школярів (Сумена Ганна Вадимівна);

Сучасні підходи до дослідницької діяльності на уроках трудового навчання (Березовська Катерина Юріївна);

Інноваційні підходи розвитку творчих здібностей на уроках трудового навчання в початкових класах (Ільїна Галина Іванівна);

Методи та прийоми вивчення лексичного матеріалу в початкових класах (Грицай Анна Геннадіївна);

Мовні розбори як засіб систематизації та узагальнення знань молодших школярів (Моцна Вікторія Олександрівна);

Розвивальні можливості нових підручників з української мови в 2 класі (Хаітова Юлія Василівна);

Реалізація мовленнєвої лінії програми з української мови за новими підручниками (Ахметшина Анжела Олександрівна);

Методика вивчення лексики у період навчання грамоти за новою програмою та букварями (Бідюк Ольга Володимирівна);

Формування літературознавчої компетентності за новою програмою та підручниками з літературного читання (Шило Ірина Миколаївна);

Методика роботи з образно-художніми засобами в початкових класах (Троценко Анна Вікторівна).

Доцент кафедри методик дошкільної та початкової освіти, кандидат філологічних наук Л. І. Потєха відзначила роботу з теми «Методика опрацювання лексики у період навчання грамоти за новими програми та букварями» Бідюк Ольги Володимирівни, студентки 25 групи. У дослідженні визначено основні шляхи поповнення словникового запасу учнів та розвитку їх мовлення. Для цього визначено зміст лексичних знань у навчальних підручниках, описано шляхи методи та прийоми розширення, уточнення й збагачення словникового запасу учнів першого класу та вивчено й описано педагогічний досвід вчителів початкових класів, щодо роботи над словом. 

Щодо дослідження «Система роботи над образно-художніми засобами на уроках літературного читання в 2 класі» Троценко Анни (44 група) доцент Потєха Л.І. вказала на глибину вивчення психолого-педагогічних особливостей сприймання та засвоєння учнями 2 класу образних засобів, типологію і сутність образно-художніх засобів, наявних у підручнику з літературного читання для 2 класу. Студентка провела системну вибірку тропів і їх різновидів за підручником для 2 класу; здійснила статистичні обрахунки співвідношення засобів вжитих у творах для літературного читання; проаналізовала систему запитань і завдань до тропів, ознайомлення з якими передбачено програмовими вимогами. 

Проблема, яку піднімала студентка Сумена Анастасія (51 група), доцент Потєха Л. І. віднесла до актуальних та не розроблених у методиці викладання рідної мови початковій школі. Провідна суть інтерактивного навчання полягає у виробленні певної сукупності технологій навчання української мови, які сприяють розвитку творчих та інтелектуальних здібностей, умінь і навичок у сучасних школярів. Результатом такого навчання є підвищення пізнавального інтересу до вивчення предмету; збільшується кількість учнів, які бажають взяти участь у різних конкурсах та змаганнях з рідної мови; поступово намічається тенденція до зростання рівня успішності, підвищення якості знань. Використання сучасних інноваційних технологій, зокрема технології інтерактивного навчання, значною мірою підвищує ефективність навчального-виховного процесу, сприяє високому інтелектуальному розвитку учнів, забезпечує оволодіння навичками саморозвитку особистості, можливістю думати, аналізувати, порівнювати, творити.

Студентка Сумена Анна (51 група) запропонувала учасникам конференції тему «Використання інноваційних технологій у формуванні мовленнєвої культури молодших школярів». Доцент Потєха Л. І. зазначила, що формування комунікативно-мовленнєвих умінь – одна з основних проблем сучасної методики навчання мови, оскільки відсутність належної кореляції між теоретичними знаннями і практичними мовленнєвими вміннями позначається на кількісних і якісних характеристиках мовлення, спричиняє різні мовленнєві помилки й недоліки. Для попередження таких помилок, окрім опанування теорії мови, школярів необхідно вчити орієнтуватися в конкретній мовленнєвій ситуації, відповідно до цього добирати зміст та мовні засоби для вираження думки, володіти правилами мовленнєвої поведінки в різних умовах спілкування.