Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ІV-й Міжнародний науково-практичний семінар «Психологія діалогу та світ людини»

news_2014_03_14_11_58.JPGВідповідно до програми спільної діяльності Міністерства освіти і науки України та Національної академії педагогічних наук України на 2014–2016 рр., що підписано 31 жовтня 2013 р., плану науково-практичних масових заходів  Інституту інноваційних технологій і змісту освіти і Національної Академії педагогічних наук на 2014 р. на базі кафедри практичної психології Кіровоградського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка відбувся спільний захід Інституту та Академії –  ІV Міжнародний науково-практичний семінар «Психологія діалогу та світ людини».

ІV-й Міжнародний науково-практичний семінар «Психологія діалогу та світ людини» проходив 21-22 лютого 2014 року на факультеті педагогіки і психології  Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка.

Організатори семінару: НАПН України (відділення психології, вікової фізіології та дефектології), Інститут психології імені Г.С.Костюка (лабораторія соціальної психології), Київський національний університет імені Тараса Шевченка. Голова Організаційного комітету – Сергій Дмитрович Максименко, академік-секретар відділення психології, вікової фізіології та дефектології НАПН України, директор Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, доктор психологічних наук, професор.

В роботі семінару взяли участь представники різних регіонів України (міста Київ, Одеса, Кіровоград, Кривий Ріг, Луганськ, Рівне, Хмельницький, Черкаси). У діяльності семінару активну участь взяли науковці із Росії (Москва, Краснодар, Самара, Таганрог, Уфа,), Білорусі (Могильов) та Італії (Рім).

Робота семінару складалася із трьох частин: пленарне засідання, робота секцій та майстер-клас, заключне засідання.

На пленарному засіданні були розглянуті теоретико-методологічні проблеми психології діалогу: його співвідношення з психологією духовності, асиметрія діалогу як умова педагогічної взаємодії, роль діалогу як методологічної основи педагогічного процесу, діалог як передумова діагностико-корекційного процесу, роль діалогу у процесі пізнання умовних цінностей суб’єкта.

На чотирьох секційних заняттях та круглому столі обговорювалися наукові дослідження прикладного спрямування. Традиційно відбулися такі секції:

  • Теоретико-методологічні дослідження психології діалогу в сучасній науці.
  • Екзистенційно-гуманістичні проблеми психології діалогу та соціалізації особистості в умовах суспільного життя.
  • Діалогічний підхід у практичній психології.
  • Діалогічний підхід у сфері освіти, навчання й виховання.

В межах семінару було проведено майстер-клас – «Діалог як передумова діагностико-корекційного процесу».

Семінар оцінений всіма учасниками як актуальний і значущий обмін науковими досягненнями і як такий, що надає простір для інтеграції знань різних напрямків психологічної науки і практики у багатьох сферах сучасного соціального життя, освіти, культури та ін.

Досвід проведення даного заходу щоразу відкриває нові можливості для організації взаємодії між досвідченими науковцями, початківцями і практиками. Практика проведення семінару також показує потребу поширення її надбань не лише в науковій сфері, а й в засобах масової інформації.

За матеріалами семінару підготовлено 4-й збірник наукових статей «Психологія діалогу та світ людини».

Матеріали підготував доктор психологічних наук, професор Дьяконов Г. В.