26 група вивчає «Теорію та методику ігрової діяльності»
Гра – це метод, який дозволяє урізноманітнити буденний стиль життя. Не є виключенням і студенти. Одним із предметів, які вивчаються студентами в стінах факультету педагогіки та психології – є теорія і методика ігрової діяльності (викладач: канд. пед. наук., старший викладач Доннік Марія Сергіївна). Це навчальна дисципліна, яка дозволяє студентам набути теоретичних знань та знову поринути в дитинство. Однією із тем, що розглядаються в межах курсу, є конкурсно-ігрова програма, яка й проводилась 17 та 18 травня студентами 26 групи спеціальності: «Соціальна педагогіка», додаткової спеціальності: «Практична психологія» факультету педагогіки та психології.
Під час пари, яка проводилася 17 травня, представили свої конкурсні програми дві підгрупи (студенти заздалегідь були розподілені на підгрупи за власним вибором).
Конкурсна програма першої групи носила назву – «Європотяг». До аудиторії завітали 5 послів різних країн. Це були представники Америки, Італії, Франції, Англії та Японії. По черзі учасники відгадували загадки від кожного посла і отримували квиток до їх країни. Оскільки всі учасники були активними, а потяг виявився спільним – вся група вирушила в європодорож… В Америці, яка була першою із країн, куди завітали пасажири потягу – гостей перевірили на вміння виживати, а саме, оскільки країна екзотична і наповнена дикими звірами – то це була перевірка влучності (вміння потрапити в ціль). Загалом, учасники справились добре, за що отримали жетончики, як накопичувальні сувеніри із країни, куди вони завітали.
Наступною країною була Італія, посол якої запропонував гостям взяти участь в проведені тижня моди в Мілані. Кожна група отримала завдання розробити одяг для моделі (ляльки) та представити його на загальному показі.
Посол Франції здивував гостей своєю кмітливістю і вирішив з’ясувати інтелектуальні здібності туристів. Отож, спеціально для пасажирів «європотягу» були поставлені питання про Францію, на які вони з превеликим задоволенням відповідали.
А от Англію представляла сама королева. Завданням гостей – було скласти вірша, який би починався зі строки «28, кінь, стілець»… Це був дуже веселий конкурс, під час якого учасники проявили неймовірну креативність. Були написані такі чудові вірші, які розвеселили не тільки королеву, а й всіх присутніх в аудиторії.
Посол Японії здивував національними особливостями кухні та навчив як «зірково» їсти за допомогою паличок. Учасникам було запропоновано дістати зірки-орігами із однієї посудини з макаронами і перекласти в іншу – пусту. Гості виявили таку спритність та старанність, за яку кожен був винагороджений сувенірним жетончиком.
Загалом конкурсна програма була настільки цікавою, що нікого не залишила байдужою. Всі учасники отримали грамоти і також медалі за зайняті 3, 2 і 1 місця. Конкурсна програма була настільки пізнавальною, що кожен з пасажирів залишився не те що задоволений, а ще й обізнаний як потрібно себе вести в країнах по якій подорожував «європотяг».
Друга група представила свою конкурсну програму під назвою «День народження!». Оскільки конкурсні програми були проведені в межах групи, то іменинниками були ті люди, які не можуть відсвяткувати свій день народження в колі одногрупників. Іменинниками були студенти, які народились влітку. Конкурсна ігрова програма передбачала поділ аудиторії на іменинників та гостей. Для кожного іменинника був зачитаний вірш, які організатори конкурсу написали самі. Отож група поділена і першим конкурсом був «Подарунок для друга», де обидві команди «гості» та «іменинники» проявили свою креативність і оформили дуже гарні і яскраві подарунки. Наступним конкурсом, як традиційно є на всіх днях народженнях – співали пісень. Кожна команда по черзі співала уривок із пісень на тематику дня народження. Це був надзвичайно веселий конкурс і команди разом залюбки співали.
Потім, як і годиться – танцювали. Улюблений всіма поколіннями – танець маленьких каченят. Це був надзвичайно запальний і кумедний танець. Але, це ще не всі сюрпризи для іменинників і гостей. Наступним завданням було створити власний танець, але уже не маленьких каченяток – а «маленьких жабеняток». Це був просто неймовірний конкурс. Всі учасники настільки захопились, настільки сподобалось вигадувати власні танці, що здавалось танцювали б ще і ще.
Чудовим та розважальним був і наступний конкурс «Відгадай про кого йде мова», в ході якого пропонувались ряд загадок, які команди відгадували із захопленням по черзі.
Загалом, організаторами конкурсу було зроблено маленьке свято, яке святкувати разом група не мала можливості. Конкурсна програма дуже вдало була підібрана і всі присутні відчули себе як на справжньому дні народженні.
18 травня представили свої роботи наступні дві підгрупи. Особливістю першої підгрупи було те, що складалась вона виключно із хлопців. Гарні слова, чудовий настрій, море задоволення непередбачений розвиток подій конкурсної програми цієї групки привів в захоплення всю аудиторію. Оскільки в аудиторії були всі представниці прекрасної половини населення – то й конкурсна програма була підібрана відповідно і мала назву «Жінки, все для Вас».
Найпершим конкурсом булла перевірка, чи дійсно ж дівчата вміють варити борщ. Конкурсна комісія складалась з 4 представників сильної половини і однієї представниці жіноцтва. Дівчата виконали завдання на відмінно і не забули ні про один важливий інгредієнт та додали смаковим якостям кожна своєї особливості.
Тож, як виявилось господині гарні всі, а от чи зможуть дівчата в екстреному випадку допомогти своїй другій половинці швидко зібратись – це вже питання. Отож, завданням конкурсу було знайти якомога більшу кількість пар шкарпеток (матеріал – кольоровий картон) відповідного кольору. І знову це завдання виконали чудово.
А наступним випробуванням було креативно оформити подарунок чоловікові та представити його. Тут і розігралась фантазія прекрасної половини. Творчі, яскраві обгортки та не менш цікаві подарунки були представлені дівчатами. Журі оцінило найвищим балом креативність всіх команд.
Наступним конкурсом було випробування дівчат на те, чи зможуть вони психологічно підтримати свою половинку у скрутному становищі чи стресовій ситуації. Для кожної учасниці була запропонована своя ситуація і вихід з якої дівчата шукали відразу і розігрували без попередньої підготовки.
Опісля в аудиторії повіяло романтикою…. І наступним конкурсом була «Романтична вечеря», де перед дівчатами стояло завдання якомога краще і цікавіше організувати цю подію. Виявилось – дівчата справжні романтики і якби все реалізувати, то їхні половинки були б на 7 небі від щастя…
А на завершення – організатори конкурсу зачитали вірш і подарували кожній учасниці квітку-орігамі. Прекрасна половина дійсно відчула свято, більшість дівчат настільки пройняв вірш, що на їх очах виступили сльози…
Також, 18 травня остання підгрупа представляла свою конкурсно-ігрову програму. Дійство було присвячене дню завершення дисципліни: «Теорія та методика ігрової діяльності», що розпочалося з історії та спогадів…
Організаторами цього конкурсу стала екзаменаційна комісія із королівства Тмідляндія, і прибула вони аби прийняти державний екзамен у секретної групи № 26.
Отож, першим екзаменом було завдання не з простих. Екзаменатор-казкар вирішила перевірити наскільки ж гарно, на практиці, засвоїли під час навчання, студенти матеріал. І завданням конкурсу «Хто ж цікавіше» було якомога яскравіше провести зацікавлення до казки-гри. Студенти проявили неабияку артистичність та діяли всі разом.
З кожним конкурсом завдання ставали все складніше і наступним конкурсом був «1000 і 1 гра», який екзаменатор-опитувач проводив нестандартно. Для команд називались ігри, давалась їх коротка характеристика і завданням було відповідно до класифікації назвати яка це гра. І знову ж таки, виконали!
Далі екзаменатори довго думали-гадали яке ж випробування буде наступним… та так активно хотіли кожен провести своє, що аж посперечались. Але, щоб все було справедливо – порахували лічилку. Отож наступне випробування – скласти завершення до казки та, по можливості, змінити чи додати декілька героїв. Отож, команди завдання отримали, а тим часом екзаменатори знову сперечались – чий же екзамен наступний. Доки сперечались – прийшов час командам показувати виконане завдання. Артистично і креативно було виконане завдання в обох команд, а головне − діяли всі разом.
Але, екзаменатор-практик вирішила перевірити чи зможуть команди самі придумати гру, використовуючи лише підручні засоби. І дійсно, придумали! Провели цікаві і веселі ігри.
А тим часом все йшло до завершення і на останок голова екзаменаційної комісії вирішила трішки згадати теорію, запропонувавши командам питання із лекційного матеріалу дисципліни.
Після завершення всіх конкурсів – команди отримали перепустку для навчання в КДПУ ім. В. Винниченка, а найактивніші учасники були нагороджені грамотами.
Загалом, всі конкурсні програми були проведені у дусі свята і, дійсно-таки, знання, які отримали з курсу: «Теорія та методика ігрової діяльності».
Тож, конкурсно-ігрові програми, представлені чотирма підгрупами, дозволили всім присутнім поринути в справжню атмосферу свята і відчути себе ще раз маленькими, створили справжнісіньку годину щастя, яка всім присутнім запам’яталась назавжди.
Матеріал підготувала
студентка 26 групи
Єрьоміна Ілона