• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
istfak_logo

Факультет історії, бізнес-освіти та права

Засідання круглого столу на тему: «Впровадження компетентнісного підходу в суспільствознавчу освіту: проблеми та перспективи»

6 квітня 2017 року у рамках діяльності науково-дослідної лабораторії теорії та методики навчання історії, правознавства та інших суспільствознавчих дисциплін на базі факультету історії та права відбулося засідання круглого столу на тему: «Впровадження компетентнісного підходу в суспільствознавчу освіту: проблеми та перспективи». Захід проведено у контексті відзначення 20-річчя нашого навчального закладу.

Круглий стіл, яким розпочала свою діяльність лабораторія, був покликаний стати відкритим майданчиком для обговорення актуальних питань суспільствознавчої освіти, зокрема, щодо визначення її мети і змісту, відбору компетентнісно орієнтованих методик і технологій навчання суспільствознавчих дисциплін (історії, правознавства тощо).

Доктор філологічних наук, професор С. П. Михида привітав творчий колектив лабораторії, її керівника – доктора педагогічних наук Л. Т. Рябовол, учасників круглого столу та побажав плідної праці з розв’язання актуальних проблем суспільствознавчої освіти. Декан факультету історії та права – кандидат історичних наук, доцент Л. М. Філоретова висловила сподівання, що діяльність лабораторії сприятиме інтеграції зусиль освітянських структур області у цьому напрямку.

Модератором круглого столу була науковий керівник науково-дослідної лабораторії теорії та методики навчання історії, правознавства та інших суспільствознавчих дисциплін – доктор педагогічних наук Л. Т. Рябовол.

У заході взяли участь представники навчальних закладів міста і області. І. І. Романько – кандидат історичних наук, доцент кафедри соціально-гуманітарних наук Кіровоградської льотної академії НАУ акцентувала увагу на необхідність проведення національно-патріотичного виховання студентів. На особливості реалізації суспільствознавчої освіти в технічних навчальних закладах наголосив викладач історії Кіровоградського машинобудівного коледжу ЦНТУ.

Змістовними були виступи Н. С. Черткової (щодо методично-дидактичного забезпечення компетентнісного навчання суспільствознавчих дисциплін) та Л. А. Гайди (щодо формування в учнів регіонально-культурної компетентності) – методистів КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».

Активність в обговоренні тематики заходу виявили науково-педагогічні працівники факультету історії та права: В. Г. Гриценко – доктор юридичних наук, професор, завідувач кафедри галузевого права, Є. Ю. Соболь – доктор юридичних наук, завідувач кафедри державно-правових дисциплін та адміністративного права. Кандидат історичних наук, доцент кафедри всесвітньої історії О. І. Бабак зазначила, що засвоєння знань про історичні постаті передбачає усвідомлення учнями ролі та значенні цих осіб у вітчизняній історії і не може обмежуватися лише формуванням умінь розпізнавати ці постаті на портретах. Присутніми на заході були: О. В. Чорний – кандидат історичних наук, завідувач кафедри історії України; І. А. Вівсяна – кандидат історичних наук, доцент; О. М. Марченко – кандидат історичних наук, доцент; В. І. Владимирова – кандидат педагогічних наук, доцент, керівник Юридичної клініки університету.

Актуальні проблеми шкільної суспільствознавчої освіти у своїх виступах висвітлили вчителі загальноосвітніх шкіл. Директор НВК ЗОШ № 34 – економіко-правовий ліцей «Сучасник», вчитель історії та супільствознавчих дисциплін В. С. Ануфрієв зазначив, що для ефективної організації профільного навчання правознавства необхідно підтримувати тісні зв’язки з юридичними вищими навчальними закладами, які мають здійснювати методично-дидактичний супровід такого навчання у старшій школі.

Н. М. Флакей – вчитель історії та правознавства Куколівського НВК вказала, що показником рівня історичної предметної компетентності учнів є їх вміння працювати з атласами та контурними картами, то ж на уроках необхідно приділяти достатньо уваги для їх формування.

Вчитель НВО школи-ліцею О. М. Шишкевич висловила думку, що розвиток в учнів компетентностей вимагає диференційованого підходу, врахування індивідуальних особливостей школярів. О. М. Василенко – вчитель НВО № 25 акцентувала на необхідність розвитку в учнів критичного мислення у процесі навчання суспільствознавчих дисциплін. До думок своїх колег приєдналися А. С. Савченко (вчитель НВО № 32) та Т. В. Сокач (вчитель Червонопільської ЗОШ І-ІІ ст. Бобринецького району).

У заході взяли участь студенти факультету історії та права: О. Білоусова, О. Іваник, О. Кашуба, М. Спориш, О. Чистякова. Вони вказали на недосконалість змісту суспільствознавчої освіти, зокрема щодо висвітлення його в підручниках для загальноосвітньої та вищої школи.

У результаті обговорення дійшли висновку, що: упровадження компетентнісного підходу в суспільствознавчу освіту вимагає від вчителів творчого ставлення; компетентнісний підхід необхідно інтегрувати з особистісно орієнтованим та діяльним, зокрема, забезпечувати не лише сприймання учнями теоретичних знань, але й формування у них практичних умінь і навичок, громадянських цінностей та ставлень.

Інформацію надано факультетом історії та права

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись