Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво)

Викладачі кафедри мистецької освіти (спеціальність 014 Середня освіта (Музичне мистецтво та Художня культура) на належному рівні проводять лекційні, практичні та індивідуальні заняття з основних нормативних та спеціальних курсів, з-поміж яких: основний музичний інструмент; хорове диригування, постановка голосу, сольний спів (академічний, народний, естрадний), хоровий клас, оркестровий клас, історія зарубіжної та української музики, сучасне музичне мистецтво, сольфеджіо; теорія музики; гармонія; поліфонія; аналіз музичних творів; музично-педагогічна освіта України, комп’ютерне аранжування; основи музичної композиції; методика викладання музичних дисциплін у вищій школі, художньо-сценічна культура, художня культура України, художня культура з методикою викладання, хорове аранжування, сучасні технології викладання музичного мистецтва в загальноосвітньому закладі середньої освіти, виробнича (педагогічна) практика, цифрові технології в мистецтві та художній культурі тощо.

Професорсько-викладацький склад кафедри зі спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво та Художня культура) забезпечує й науково-дослідну та методичну підготовку майбутніх учителів музичного мистецтва на професійно-орієнтованих дисциплінах із основ наукових досліджень, основ матеріальної культури, методології музично-педагогічних досліджень, педагогіки свободи.

Усі курси забезпечуються навчально-методичним та ілюстративним матеріалом, технічними засобами навчання.

Основним завданням науково-педагогічного складу кафедри зі спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво та Художня культура) є професійна підготовка вчителів музичного мистецтва та художньої культури для загальноосвітніх навчальних закладів. Висококваліфіковані викладачі кафедри формують музично-виконавську культуру, забезпечують професійну підготовку майбутнього фахівця, здатного до самореалізації, самовдосконалення художньо-творчої діяльності.

Головним у діяльності кафедри завжди був пошук засобів постійного оновлення змісту, форм і методів навчально-виховного процесу, індивідуальний підхід до розвитку особистості студентів та формування професійної майстерності у відповідності до умов і запитів сьогодення.

Професорсько-викладацький склад кафедри зі спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво та Художня культура) підтримує зв’язки з міжнародними та вітчизняними установами та навчальними закладами, як-от: Познанський університет імені Адама Міцкевича (Польща), Педагогічний Університет ім. Комісії Національної Освіти в Кракові (Польща), Гданьський університет (Польща), Арієльський університет (Ізраїль), університетський центр Самарія у м. Аріель (Ізраїль); Панєвежський коледж (Литва), кафедрою художнього виховання  університету Яна Пуркена (Усті над Лабем, Чехія); Заклад освіти Вітебський державний університет імені П. М. Машерова (Республіка Біларусь); Інститут вищої освіти НАПН України; відділ естетичного виховання та мистецької освіти Інституту проблем виховання НАПН України, відділ педагогічної естетики та етики Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України; кафедра педагогіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка (м. Київ); музично-педагогічний факультет ім. А. Авдієвського Київського національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова (м. Київ); факультет музичної та хореографічної освіти Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського (м. Одеса); Інститут мистецтв педагогічного університету ім. Б. Д. Грінченка (м. Київ); Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького; з фаховими кафедрами Чернівецького, Тернопільського, Херсонського, Мелітопольського, Хмельницького, Прикарпатського, Львівського, Харківського, Дрогобицького, Сумського, Вінницького, Криворізького та інших державних університетів (опонування в спеціалізованих радах ВНЗ при захисті кандидатських і докторських дисертацій; участь у міжнародних та всеукраїнських конференціях, наукові консультації).

З 2000 р. викладачами кафедри було започатковано щорічний конкурс диригентів та вокалістів, який проводиться в рамках студентських науково-практичних конференцій серед студентів закладів вищої освіти ІІІ-ІV рівня акредитації (з 2018 року – отримав статус Міжнародного).

2014 року професорсько-викладацький колектив кафедри став ініціатором проведення та співзасновниками І Міжнародної науково-практичної конференції «Мистецька освіта ХХІ століття: виклики сьогодення», яка проводиться тепер кожного року. З 2016 року викладачами кафедри було започатковано проведення ще одного щорічного заходу – Міжнародної науково-практичної конференції «Мистецький освітній простір у контексті формування сучасної парадигми освіти».

2014 року колектив кафедри став ініціатором проведення І Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Сходинки до майстерності». Учасниками фестивалю-конкурсу стало 370 осіб, з-поміж яких педагоги та учні музичних шкіл, учителі музичного мистецтва та учні загальноосвітніх навчальних закладів Кіровоградської, Херсонської, Полтавської та Запорізької областей.

За результатами І Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Сходинки до майстерності» обласним телебаченням підготовлено 30-ти хвилинну телевізійну програму «Влада таланту» та 30-ти хвилинну радіопрограму «Освітній округ». Учасники ІІ Всеукраїнського фестивалю-конкурсу презентували своє мистецтво у телевізійній програмі «Ми йдемо в гості до КДПУ ім. В. Винниченка». За результатами І Міжнародної науково-практичної конференції «Мистецька освіта ХХІ століття: виклики сьогодення» підготовлено 25-ти хвилинну радіопрограму «Освітній округ» за участю гостей конференції. Конкурс проводиться кожного року по теперішній час.

З 2016 року на кафедрі працює лабораторія мистецької освіти та виховання. Основними цілями науково-дослідної лабораторії є розробка й конкретизація стратегії професійної мистецької освіти у контексті освітньої парадигми ХХІ століття та реконструкції загальної системи мистецького виховання підростаючого покоління на засадах концепцій духовності виховання та педагогіки свободи, а також координація впровадження результатів наукових розвідок за згаданими напрямками в освітній процес закладів вищої освіти та загальноосвітніх навчальних закладів.

Професорсько-викладацький склад кафедри готовий до співпраці  з питань мистецької освіти та художньо-естетичного виховання молоді, розробки спільних проектів з проблем євроінтеграції до світового освітнього товариства, розв’язання актуальних проблем на паритетних умовах, намагається долучити студентів до загальноєвропейських і вітчизняних цінностей, культурної спадщини центрального регіону України, створити умови для розв’язання актуальних проблем музично-педагогічної освіти і художньо-естетичного виховання молоді.

Головним завданням діяльності педагогічного колективу кафедри є підготовка сучасного фахівця, який не тільки володіє професійними компетенціями вчителя музичного мистецтва та художньої культури, а й, діставши можливість для індивідуальних свобод і маючи доступ до глобальної інформації, постійно розширює простір для власної творчої ініціативи й спроможний внести в сучасну освіту та виховання новітнє бачення сутності музичного мистецтва, засобами якого людство одуховнює навколишній світ, надає йому благородних гуманних рис.

Весь комплекс набутих студентами спеціальних знань, навичок, умінь в процесі фахової підготовки знаходить практичне впровадження в період проходження педагогічної практики, що посідає центральне місце в системі підготовки майбутнього фахівця. На факультеті педагогіки, психології та мистецтва вона має певні особливості, пов’язані зі специфікою музики як виду мистецтва, й передбачає перевірку в реальній практиці готовності майбутніх педагогів до ефективної професійної діяльності.

Тема науково-дослідницької роботи кафедри: «Модернізація музично-педагогічної освіти України (державний реєстраційний номер 0116U0052278, Індекс УДК 378.091:78 (477)). Головним напрямком наукових розвідок науковців кафедри є опрацювання сутності новітньої парадигми ХХІ століття на засадах моделі духовності виховання й у такому контесті, продовження роботи над удосконаленням стратегії вдосконалення і розвитку мистецького освітнього простору з метою подолання кризи професійної мистецької освіти, визначення можливостей її реконструкції, а також подолання неузгодженості підходів до розробки освітніх стандартів професійної підготовки майбутніх фахівців мистецького спрямування та підвищення престижу професії вчителя мистецьких дисциплін.